Mijn vriendin heeft spierdistrofie!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sassieja

Berichten: 4837
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Schagen

Mijn vriendin heeft spierdistrofie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-04 18:55

Vreselijk....vandaag kreeg mijn vriendin (me aller-aller beste) te horen dat ze spierdistrofie heeft.
Ze was van haar pony gevallen, en haar enkel knapte dubbel, naar de dokter, maar nee hoor niets ernstigs volgens die:.....
Na 3 dagen kon ze haar tenen nog steeds niet bewegen dus vandaag weer naar een andere (haar echte huisarts) dokter, conclusie: spierdistrofie...... Ach gut

Nu mag ze in ieder geval haar pony een halfjaar lang niet rijden en weinig doen met haar voet.
Voor de mensen die niet weten wat spierdistrofie is, het is een (tijdelijke) verlamming aan je spieren.

Zou er iemand zo lief willen zijn om een foto voor haar van haar pony te bewerken, zodat ik die aan haar kan geven?

Ik weet niet hoe je hier een foto moet plaatsen maar voor degene die het wil proberen moeten me maar een Pb-tje sturen dan geef ik haar Cu2-adres en daar staat een foto van haar pony op!

Alvast bedankt!

horssie

Berichten: 3275
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 19:03

aah das echt balen Boos!
wens haar maar beterschap

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 19:11

Oef, dat is niet mis... Boos!
Sterker nog: dat kan zelfs nooit meer overgaan.... Pff, ik hoop dat het mee gaat vallen! Veel sterkte iig.

horssie

Berichten: 3275
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 19:19

kan ze eigelijk wel lopen dan of zwakt ze dan door?

Sassieja

Berichten: 4837
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-04 19:20

Ja dankje! Ik weet eigenlijk ook niet zo goed wat ik ermee aan moet...het is zo'n lieve meid en eigenlijk wil ik wel wat voor haar doen....misschien iemand een idee?

horssie

Berichten: 3275
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 19:24

koop een grote knuffelbeer voor der Knipoog

Sassieja

Berichten: 4837
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-04 19:25

Horssie ze mag er niet op lopen, dat kan het alleen maar erger maken.....

Alocasia

Berichten: 1568
Geregistreerd: 10-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 19:26

Oh wat erg! Ik hoop voor haar dat het maar tijdelijk is!

Je zou mooie foto's van haar pony kunnen maken (of laten maken) en die mooi inlijsten en aan haar geven. Op meer kom ik op dit moment niet:P

Ik weet niet of haar pony voor een karretje kan, want anders kan je haar ophalen met het karretje met haar pony ervoor..

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 19:39

Neem haar pony mee naar haar toe zal ze vast ook fijn vinden!
En foto's inlijsten,of ophalen in een karretje met dur pony ervoor!
Wens haar maar veel sterkte hopelijk kan ze gauw weer hobbelen!

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 19:42

Echt heel erg...
Ik hoop vanuit de grond van mijn hart dat het snel over is. Mijn moeder heeft het ook gehad, en het heeft mijn jeugd min of meer verkloot...

horssie

Berichten: 3275
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 19:49

Sassieja schreef:
Horssie ze mag er niet op lopen, dat kan het alleen maar erger maken.....

aah ok lijkt me echt naar voor haar
heeft ze een rolstoel? anders lekker met haar naar de paardjes gaan en wandellingen makn samen

Bopper
Berichten: 203
Geregistreerd: 31-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 20:07

he bah wat rot voor haar.
we kunnen met zn allen helpen hopen dat het gauw overgaat.
en door er voor haar te zijn doe je al heel veel voor haar hoor! lekker veel langsgaan en bergen tijdschriften meenemen en inderdaad leuke foto's van haar paardje, dat is ook een heel goed idee.

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 20:57

o wat balen voor der, ik hoop toch dat het snel weer goed komt met haar!
hopelijk vind je snel iemand die zo lief wil zijn om een foto van der pony te bewerken, helaas kan ik het zelf niet...

wens er maar veel sterkte! Ach gut

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 21:48

Een vriendin van mij heeft ook spierdystrofie, al vanaf haar 16e (ze is nu 21 jaar ongeveer).

Ik hoop voor je vriendin dat het tijdelijk is, ik ken de ziekte heel erg goed helaas. Bij mijn vriendin kwam het van een val van haar paard, knie klem. Ze kan nu haar linkerarm niet meer gebruiken, rechts half, zit in een rolstoel en haar ogen worden steeds slechter Huilen.

Sorry voor deze harde realiteit maar zorg ervoor dat je vriendin goed gecontroleerd wordt zodat ze er op tijd bij zijn mocht het erger worden!!!

Ashleey_

Berichten: 5752
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 21:58

wat erg!! misschien kun je een hele leuke film maken! en die aan haar geven!! Veel sterkte!

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 22:15

he bah wat balen.
Echt zielihg voor haar.
Wens haar maar heel veel sterkte.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 22:43

Wat erg zeg, half jaar niet rijden is echt lang!

Hopelijk is ze er snel weer bovenop, sterkte voor haar gewenst.

marleen_88

Berichten: 14049
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 09:57

ah sas ik vind dit wel lief van je! Lovers
het gaat dus over mij...
en ik heb mn paardje bij huis staan.. dus ik poets hem als het even kan wel zoveel mogelijk... en een vriendin van mij haar pony kan voorlopig ook niks.. dus dat meisje wilde wel op mn pony...
en voor de rest... hij kan niet voor de kar, want ik heb hem zelf met in structie beleerd en het ging allemaal net zo goed!
had laatst een wedstrijd met hem gereden... was 2de van de 8 met 158 punten...
dus dat kan ik voorlopig ook wel even vergeten! Boos! Huilen Verdrietig

marleen_88

Berichten: 14049
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 09:59

Anoukioe schreef: Ik hoop voor je vriendin dat het tijdelijk is, ik ken de ziekte heel erg goed helaas. Bij mijn vriendin kwam het van een val van haar paard, knie klem. Ze kan nu haar linkerarm niet meer gebruiken, rechts half, zit in een rolstoel en haar ogen worden steeds slechter .

Huilen hier schrik ik toch wel heel erg van!! ik wist niet dat het zo erg kon aflopen! Huilen

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 10:12

Is hier geen sprake van posttraumatische dystrofie i.p.v. spierdystrofie? Is namelijk nog een groot verschil. Bij PD zijn nl. niet alleen de spieren maar ook de andere weke delen waaronder de zenuwen aangetast.

Zoek even hier met de zoekfunctie naar dystrofie en dan vind je mijn relaas ergens op forum Algemeen.

kelly_ov
Berichten: 526
Geregistreerd: 17-04-04
Woonplaats: lisserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 11:10

dat is echt heel erg poedersuiker voor haar. Ik hoop dat ze het rijden (en alles wat daarbij hoort) zo snel mogelijk weer op kan pakken. Heel veel sterkte

dappie
Berichten: 23
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 11:31

Jeetje dat klinkt niet lekker. Mijn neef heeft spierdystrofie GEHAD!!!!. Hij is gestuikeld over een stoeprandje en toen ging het mis. 6 jaar lang heeft hij behoorlijke last gehad. Lopen kon alleen met speciale hoge laarzen en voor de rest zat hij in een rolstoel. Hij heeft overwogen zijn been te laten amputeren maar de artsen wilde niet mee werken omdat zij niet wisten hoe ver het in het been zat. Maar .... in Groningen zijn een aantal artsen op bezoek geweest bij een oud vrouwtje in Roemeniƫ. Zij kneust de plek waar het zit en volgens haar zijn er een paar behandelingen nodig om te genezen. Mijn neef heeft op eigen verantwoording meegedaan aan dit project. Zijn voet is 2 keer gekneusd. Na de eerste keer kon hij lopen!!! Echt ongelovelijk. Na de tweede keer is hij genezen verklaard!!! Kortom er is hoop!!!

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 12:33

Ik heb het ook (en dan bedoel ik postrtraumatische dystrofie, en ik denk dat je vriendin dat ook heeft) en het is inderdaad ernstiger dan de meeste mensen denken! Wens je haar veel sterkte van me?! OK dan!

kivuli
Berichten: 130
Geregistreerd: 22-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 15:42

Wat rot zeg !
Ik denk dat ze het wel heel leuk zou vinden als je met haar pony langs zou komen zodat ze hem even kan knuffelen. Is er al iemand met de foto bezig ?

iris_oo

Berichten: 1792
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 15:53

oow wat erg Scheve mond Verdrietig Heel veel sterkte! Lachen

Ik wil het wel proberen met de foto maar ze weet het nu al toch?