bandages?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Belgiƫ

bandages?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-04 20:26

Omdat de peensbeschermers van mijn paard niet goed waren, en wondjes verzoorzaakte, moest ik wel iets nieuws bedenken. Ik krijg mijn ouders dus echt niet zo ver om nieuwe peenbeschermers te kopen(dan krijg ik te horen van: ja ze zijn toch goed? en als ik dan vertel dat dat niet zo is dan moe tik maar weer zonder rijden). Dus ik kreeg een ideetje(komt ook niet vaak voor ofzo).... Ik dacht, als ik nou een bandages neem? ik moet natuurlijk wel eerst een cursus 'Bandages aanleggen' volgen maar dat lukt vast wel. Ik heb niet van die hele dure gezien en natuurlijk doe ik er een onderlap onder. Is dat nou een goed idee denken jullie? Als ik ga springen doe ik natuurlijk wel de peensjes om, maar gewoon met rijden (dus groot een deels in de bos zal ik ze gebruiken) doe ik bandages om.....
Ze krijgt trouwens iets om dr benen omdat ze nog wellens af tikt en maakt om rare passen met dr benen....
Slim?

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 20:37

Ik heb het persoonlijk niet zo op bandages. Ze verzwakken de pees, en als het erg warm is raakt de pees ook nog oververhit. En als je ze verkeerd aanlegt, kun je veel schade aanrichten.
En peesbeschermers zijn volgens mij nog wel goedkoper dan bandages met onderlappen. Dus ik zou het gewoon bij peesbeschermers houden

joelledsr

Berichten: 1641
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: ergens ver weg...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 20:39

Mijn mening over bandages in het algemeen.... Ik doe toch ook niet uit voorzorg alvast steunkousen aan?
peesbeschermers daarijntegen kunnen noodzakelijk zijn en bieden bescherming wanneer je paard zijn eigen pezen beschadigd, maar wees niet te scheutig met beenbescherming, is nergens goed voor

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 21:18

Voor de prijs van bandages en onderlappen heb je zo een mooi, nieuw stel peesbeschermers.
Vooral omdat je ze buiten ind e bossen wilt gebruiken, dat worden geen korte ritjes en dus kan eht heel erg warm worden onder die bandages.
Wat wel op te lossen is met speciale onderlappen, maar dan kan je net zo goed 2 paar nieuwe peesbeschermers kopen Haha!

Daarbij dat je met bandages naar mijn idee in het bos snel kan blijven haken etc. en daar natuurlijk ook weer risico's aanzitten.

En je kan je niet goede peesjes altijd hier op Bokt proberen te verkopen zodat je nieuwe kan kopen toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 22:21

Kijk eens bij wat verschillende ruiterwinkels. Heel vaak hebben die peesjes in de aanbieding voor weinig. Dat is dan misschien nog wel goedkoper dan bandages en aparte onderlappen aanschaffen.
Bandages in het bos lijkt mij ook niet zo'n geslaagd idee.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 22:22


Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 22:46

Zie de link van Koortje Lachen
Daarin staan heel veel links die allemaal over bandages gaan, dit vanwege het grote aantal topics wat steeds voorbij bleef komen over bandages Knipoog

Hier gaat een slotje op.