Wat moet ik nou!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Smurfie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Wat moet ik nou!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-04 15:04

Zoals sommige al in het topic gelezen hadden heb ik een paard voor me moeder gekocht.
Hij liep alleen kreupel en we dachten dat het een kneuzing in de hoef waszoals de smid zei maar hij heeft een pees afwijking!

Het komt niet meer goed.

Aan de ene kant willen we hem inruilen voor een ander want we hebben er best wel veel geld voor betaald.
En ik heb een goed paard meegegeven en ik krijg een paard terug die altijd kreupel zal blijven lopen!
+ Ik heb nog 500 euro bij betaald!


Maar wat gebeurt er met hem als we hem inruilen???

En me moeder is verdrietig! Ik ben ten einde raad! Ik heb echt gewoon pech!


diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 15:47

inruilen,anders ben je je geld kwijt.
weet niet wat met hem gaat gebeuren

levi,Het liefste van het liefste wat er maar kan bestaan heb ik in jou gevonden ik laat je nooit meer gaan!!

ga even naar www.stopwredeveetransporten.nl en teken,en geef aan iedereen door!!

elibeest

Berichten: 3586
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Breskens/Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 16:04

Wat heeft hij precies aan zijn pees dan?

Mariet

Berichten: 1332
Geregistreerd: 13-01-04
Woonplaats: Noordwijk, Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 16:07

ja maar als je hem inruilt.. wie weet.. misschien brengen die mensen hem wel naar de slacht.. Tja.. ik weet 't niet! Succes ermee in ieder geval.. meer kan ik niet zeggen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 16:09

Als het gebrek al bestond toen je 'm kocht en je kunt dat bewijzen, dan kun je 'm hoogstwaarschijnlijk terugbrengen.

Onbegrijpelijk dat mensen nog steeds niet laten keuren voor ze hun paard kopen. 't Is toch geen broodje.... En dan nog een kreupel paard ook.....


Smurfie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-04 18:37

We kochten daar wel vaker paarden :S maareh doe het nu niet meer dus!

Smurfie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-04 18:41

Ik heb dus dierenartsen afgegaan die in het inentingsboekje stonden en ben toen uiteidelijk doorverwezen naar de vorige eigenaar dit probleem was dus bekent en hij is verkocht voor 700 euro dus ik ben ook nog es opgelicht met mijn geld.
Want mijn welsh cob was voor 2100 euro getaxeerd.

Dus mensen wil je dit voorkomen laat altijd je paard keuren voordat je het koopt!
Ik heb het dit keer NIET laten doen! En we hebben er een hoop verdriet van!

En ik ben behoorlijk hard op me bek gegaan!

Niet iedereen is eerlijk!

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 18:59

Inruilen, realistisch blijven. Je wilt een paard om te rijden en dat kan ze nou niet.
Klinkt hard, maar klopt wel.

Savannah (Z2) :):) & Aldate <3 & Giorado :~ !
http://www.horse4u.nl

Smurfie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-04 19:02

Ik moet ook realistish blijven maar ik zal het mezelf nooit vergeven als dat beesie word afgemaakt!

Ik weet het gewoon niet ik gun het hem best om hem op het land te gooien maar aan de anndere kant ik heb me kapot gewerkt om dit beest te kunnen betalen en ik denk dat ik der nog hele berg dieren arts kosten bij krijg! En dat is eigelijk niet te bedoeling

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 19:04

HEt klinkt mischien hard, maar ik zou zo een paard niet houden. Je hebt je er kapot voor gewerkt en je gaat nog zeker een aantal kosten krijgen aan dit paard denk ik. Mischien waar je het paard vandaan haald kun je daar niet mee praten ? mischien krijg je zoiezo geld trug of kan je hem weer trugruilen ? en zoek je een ander geschikt paard.

Smurfie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-04 19:08

Ik kan hem inruilen maarja krijg ik dan zo'n beesje terug als we nu hebben me moeder was helemaal in de wolken ze had eindelijk HAAR paardje gevonden!

Boos! Daarom is het zo moeilijk Boos!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 20:44

Ik zou hem toch terug ruilen tegen je eigen paard...simpelweg omdat je grof opgelicht bent en die man dit dus al wist en je dus gewoon bijna 2000 meer heeft laten betalen voor een paard wat kreupel is en blijft.

Dus je eigen paard terug, of al je geld terug en lekker verder zoeken, er zijn meerdere paarden.

Waarschijnlijk beland die bij de slacht...maar als die zijn leven lang pijn blijft hebben is dat dan misschien niet beter?

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Smurfie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-04 21:38

Me andere paard is al doorverkocht!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 21:39

Dan al je geld terug, ze is getaxeert op 2100, en jij hebt 500 bijbetaald, dus naar mijn idee kan je ene groot gedeelte van het bedrag terug krijgen.

Een ander paard zou ik er sowieso niet meer kopen, tenzij het echt niet anders kan maar in dit geval zal je toch best je geld terug kunnen krijgen?
Die man is immers heel erg fout geweest.

Edit: zou eht volgende paard van hem vandaan iig wel laten keuren.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Smurfie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-04 21:51

Ik laat nu voortaan elk paard keuren die we kopen!
Vind het echt dom van mezelf dat ik het niet heb laten doen! Had me iedergeval een hoop dilema's voorkomen!

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 22:01

echt heel erg voor je, hoop voor je moeder dat ze een ander leuk paard tegen komt..
en ik dacht ook wat sily zegt.

leeg zonder Vliegje... 26-03-2001 -- 29-12-2008.. Ik mis je zooo
Mijn arme Vliegje moest veel te snel gaan..

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 22:32

horsewisper schreef:
HEt klinkt mischien hard, maar ik zou zo een paard niet houden. Je hebt je er kapot voor gewerkt en je gaat nog zeker een aantal kosten krijgen aan dit paard denk ik. Mischien waar je het paard vandaan haald kun je daar niet mee praten ? mischien krijg je zoiezo geld trug of kan je hem weer trugruilen ? en zoek je een ander geschikt paard.

Hoe vervelend het gevoelsmatig ook is, ik zou ook voor deze optie gaan. Beslis wel snel, want hoe langer je hem hebt hoe moeilijker die beslissing wordt!!

Faber quisque fortunae suae

Smurfie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-04 23:03

Ik breng hem terug. Hebben we besloten doe het echt met pijn in me hart dat ik hem terug ga brengen.

Ik ga niet teveel bij denken wat er met hem gaat gebeuren!

janine23
Berichten: 144
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 20:42

wij hebben 2 jaar terug ook een paard gekocht, die achteraf dus ook niet goed bleek te zijn!! Alleen wij hadden hem wel door een dierenarts laten keuren!! Na 2 x met hem gereden te hebben liep ze al zo kreupel als een hoepel . Ze had een verschoven bekken!!! Wij hebben via een rechtzaak een deel van ons geld terug gekregen, het paard hebben we nog steeds. Die zaak heeft meer dan een jaar geduurt en wij waren al zo aan het beestje gehecht dat we hem eigenlijk ook niet meer kwijt wouden. Wij hebben haar ook door iemand laten behandelen, ze heeft in elk geval geen pijn meer. Je kunt nog wel buitenritjes met haar maken, maar in de sport zal ze niet meer kunnen Verdrietig .
Ik bedoel maar dat zelfs een dierenarts er een keer naast kan zitten!!! Hij beweerde nl dat het paard alleen een beetje stijfjes was, hij zat er dus echt heel erg naast Boos! .

Voor het paardje is het maar goed dat wij hem gekocht hebben, een ander had hem waarschijnlijk al lang naar de slager gebracht.

groetjes janine *LOL*

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 20:45

Inruilen!
Het zal pijn doen, en ja, misschien wordt het paard uiteindelijk afgemaakt, maar dat is niet jullie schuld.
Jullie hebben geld betaald voor een gezond paard, en dit paard is niet gezond.
Het is hard, maar je kan nou eenmaal niet voor ieder zielig beestje zorgen.

Jaike, wat ben je toch een topper!

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 21:09

hey wijffie wat erg voor je moeder.
ik wist dat je moeder er heel blij mee was, en dit is denk ik ook heel hard aangekomen voor haar en jou.
ik leef met jou en je moeder mee.
en ik help je zoeken naar een leuk beessie hoor.
spreek je op msn. xxx sterkte

Smurfie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-04 21:37

Zo!
Ik ben net voor een andere wezen kijken! En ik heb een paardje gevonden met ongeveer het zelfde karakter alleen er zit dravers bloed in niet heel erg veel maar maakt nie uit het is een schatje Lachen En ik heb nog geld terug gekregen!

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 21:40

Zonder tegenstribbelen? Jeetje.

Faber quisque fortunae suae

Smurfie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-04 21:49

Hij heeft het goed opgelost! Zonder gezeur en zoek maar nieuwe uit en we kregen zelfs nog geld toe morgen neemt ie ook zadels mee om te passen voor me andere paardje krijg ik derbij!

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 09:41

Dit is wel fijn opgelost zo. Ik hoop dat dit ook het paardje is waar je moeder gelukkig mee kan worden.

gr


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Malenka, sterregoud, tienus63 en 33 bezoekers