Orinoco Flow, van Veulen tot Z-paard :)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Orinoco Flow, van Veulen tot Z-paard :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-04 16:27

Afbeelding

Hier als veulen van minder dan een maand oud, hij behaalde overigens op de rijpaardenveulenkeuring 2de plaats bij de eerste groep en 3e plaats bij beide groepen Lachen

Afbeelding

Bij de fokker, Nadine Hemmer, Bart mijn instructeur ernaast aan het kijken bij het zusje van Or, Paranossa een Balzflug merrie die aantal maanden daarna ster werd met hele mooie punten en in de paardenkrant stond Lachen Vooraan koppie van Orri en daarachter lachende moeder (keur) Hilena.

Afbeelding


En een van mijn favoriete plaatjes van nu... Or lekker aan het uitdraven Lachen

Afbeelding

Waar we in het begin van het aanrijden vooral letten op het lang maken van de hals aangezien hij een korte hals heeft is het nu mooi om te zien dat hij naar gelang hij vordert ook de hals breder aan het worden is, eveneens de rest van de bespiering uiteraard. Ik kreeg 2 jaar geleden al de complimenten van de fysio Irmgard Michielsen dat ze maar weinig paarden tegen kwam die zo mooi en evenredig gespierd waren en ze was ook uiterst van hem gecharmeerd Haha! (Ze zei letterlijk dat ze paarden in het Z tegen kwam met minder spieren en dacht dat hij vrij lang hengst geweest was (ehm met 1,5 gecastreerd))

Ik heb momenteel even geen toegang tot andere foto's die staan op de harde schijf van mijn oude computer, anders had ik een serie onder het zadel kunnen plaatsen Lachen


[/img]

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!


Ilsiie

Berichten: 8224
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 16:34

woow, mooie foto's hoor! mooi veulen (ondertussen rijpaard) ook!!!

nou, veel plezeir met haar en ik hoop de foto's nog eens te kunnen zien!

Groetjes Ilse

Live your dreams

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 16:34

Wat gaat hij goed he? je zal wel beretrots zijn op zo'n paard. Hoe oud is hij nu eigenlijk?

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-04 16:38

Hij is KWPN-er van de O en geboren op 18-05-1996 Lachen dus net een weekje 8 jaar.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!


Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 17:19

Wat een leukerd Kwijl

Sommige roddels zijn te mooi om er geen realiteit van te maken

MirZam

Berichten: 5843
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 17:22

orri schreef:
Hij is KWPN-er van de O en geboren op 18-05-1996 Lachen dus net een weekje 8 jaar.

kon het niet laten om even te vermelden dat mijn kwpn-er op de dag af precies een jaar ouder is Knipoog

Mooi paard!!! super!!

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 18:29

Kwijl Kwijl Kwijl

Ik was al orri fan, maar nu nog meer!

Wat is ie toch leuk!

Sometimes I pretend to be normal. But it get's boring. So I go back to being me!

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 18:40

miss toch nog een puntje waar je wat aan hebt> als je aan het halstrekken bent geen was lijntegels maar teugels op maat houden. :d

Happy in me eigen huis met mijn 2 katjes Joris en Lana

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-04 18:53

joke20 schreef:
miss toch nog een puntje waar je wat aan hebt> als je aan het halstrekken bent geen was lijntegels maar teugels op maat houden. :d


Eh... hij was daar aan het uitdraven... niet aan het hals strekken Knipoog ik begrijp dat het aardig bedoelt is *LOL*

@Dimmelim, uiteraard ben ik trots, nu is het trouwens nooit bij me opgekomen dat hij in combinatie met Maartje minder zou presteren Knipoog maar zo goed als bijna altijd wel een plekje bij de eerste 3 en 5de op de Noord-Hollandse kampioenschappen in de M2 (dat is heel erg tof maar uiteraard hou je altijd rekening dat er pavo-cup ruiters en bekende ruiters met eigen stal rondsturen) dat is boven verwachting Lachen Ik had ook maar 2 ruiters in gedachte die ik mijn paard zou toe vertrouwen en dat was juist. OK dan! Go Maartje. (er was eens een bokker die zei dat alle bokkers Anky's in de dop waren met Maartje voorop... wellicht krijgt ze nog eens gelijk Knipoog Haha! Tong uitsteken Schijnheilig )

Orri zelf heb ik heel bewust uitgezocht, ik had met mijn eerste paard een miskoop gedaan en ik zocht een compact paard, niet al te groot, een in mijn ogen mooie bouw (fijn beenwerk, ronde kont, front, schuine schouder, passend hoofd) en met ruime beweging. Zijn moeder en andere bloedverwanten heb ik ook gezien, ik heb hem op de weide gezien.. hij kon alleen nog stappen onder het zadel en aandraven, verder heb ik hem met behulp van een heel fijne instructeur (andere bokkers hebben ook positieve ervaringen met hem) verder beleerd.

We hebben veel pech gehad waardoor starten er niet van gekomen is, dus des te blijer ben ik dat hij dat nu allemaal mag laten zien, het zou gewoon zonde zijn dit paard niet op wedstrijd uit te brengen, hij geniet van alle aandacht en wil de ruiter graag plezieren.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 19:23

dat was het ook:D

Happy in me eigen huis met mijn 2 katjes Joris en Lana

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 19:25

en miss wat rechterop zitte op die laatste foto? voor de rest ziet het er goed uit Lachen

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 20:22

Echt heel erg leuk om zo de vorderingen te zien. Ik hoop dat ik over een aantal jaar zo ook de foto's van unique kan laten zien!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-04 21:59

Bij de fokker was overigens in 2000 vlak voordat ik hem kocht Haha! ik heb hem vanaf begin mei 2000 in bezit, op mijn harde schijf staan ook nog foto's van Or als 3 jarige in de winter in de bak los....

De omschrijving in de advertentie luidde zo ongeveer:
200% brave ruin, kastanjebruin, Havidoff x Candyboy, predikaatrijke stam, wordt ong. 1.60.

Hij is 1.64 mtr geworden, niet echt kastanjebruin meer te noemen Haha! en hij is zeker 200% braaf op zijn eigen manier Haha!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Dancer

Berichten: 2146
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 22:15

Hé Manon, Leuke foto's. Orri gaat echt super!!! Rij je zelf ook nog op Or?? Het zou wel leuk voor je zijn als je zelf ook wedstrijden met hem kon gaan rijden!!

jacob112

Berichten: 412
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 22:58

echt leuk volgens mij als je een paard vanaf jongs af aan gewoon alles zelf (met beetje hulp soms) kunt aan leren. echt jaloers duss he Haha!

wedstrijden..

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 23:14

joke20 schreef:
en miss wat rechterop zitte op die laatste foto? voor de rest ziet het er goed uit Lachen


Het is orri zelf niet die erop zit! Dus ik denk dat je commentaar niet echt op z'n plaats is hier... De amazone zelf weet vast wel wat ze goed of fout doet..

Orri is echt super geworden OK dan!

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

anita

Berichten: 2155
Geregistreerd: 18-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 21:11

Jammer dat je geen tussen foto hebt van bijvoorbeeld 3 jaar. Dan kan je het helemaal goed zien qua bespiering enz. Je mag trots op jezelf en je paard zijn want jullie zijn een ontzettende leuke combinatie.

NAAMBORDJE of SCHILDERIJ van je paard/pony/hond! Kijk even in mijn profiel of op mijn website:

http://anitaspaintings.webklik.nl

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 21:52

leuke foto's
mooi beessie ook
en inderdaad jammer dat je geen foto's van ze tussen jaren hebt

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 21:55

orri schreef:
Hij is KWPN-er van de O en geboren op 18-05-1996 Lachen dus net een weekje 8 jaar.


Hij is op de mooiste datum van het jaar geboren Haha!

We hebben nu precies hetzelfde met Oda. Geboren in julie en inmiddels 9 puntjes in het Z! Leuk om te zien, vooral die oude 'baby'foto's Haha!

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 09:21

Super hoe hij nu loopt!

Waarom rij jij er zelf eigenlijk niet mee?

kivuli
Berichten: 130
Geregistreerd: 22-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 10:21

Stoer paard zeg ! Die onderste foto ziet er heel ontspannen uit, super !

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 11:46

Hij was zo cute als veulen...en het is nu gewoon een ontzettend lekker ding, ik ben zo gek van hem.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Spider
Berichten: 3
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 13:10

Ik hoorde dat Orri te koop staat. Is dat zo?

Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 13:15

Leuk hoor dat je ook foto´s hebt van dat hij nog veulen was.
Vindt het een mooi paard, je hebt hem goed aan het lopen (heb al eerdere topics bekeken).

<3 Galanto <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 bezoekers