Hoort dit nou echt allemaal bij "Ja, ik wil"?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Hoort dit nou echt allemaal bij "Ja, ik wil"?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-02 18:28

Peter ging vandaag mee naar Cerise, want hij was vrij.
Ik blij, want dat betekent autorijden i.p.v. fietsen en aangezien ik nogal wat maagkrampjes had gehad vanmorgen, niet te filmen... dan is een warme auto beter.
Op stal werd ik al gauw nog warmer, want met uitmesten kon ik aardig wat eruit halen.
Daarna zou ik Cerise gaan longeren. "Niet te lang", waarschuwde Peter, want die maagkrampen, ik mocht niet zo lang in die kou van hem.
De lieverd wil geen ziek Dorientje... aaaaaaah! Lovers

Hij hielp me met het meeslepen van de deken en de andere spullen, terwijl ik met Cerise naar de wei liep. Achter de langwerpige wei was een longeerbak die wel nat was, maar redelijk harde ondergrond, Cerise zakte er niet in weg.
Alleen voordat we er waren: er stonden twee stalgenoten van Cerise in de wei, en die waren vast van plan om de hele tijd om ons heen te galopperen... Extreme duivel
En Peter maar wegjagen en zorgen dat ze niet uit de wei ontsnapten en later niet de longeerbak in galoppeerden... *LOL*
Die arme man was bekaf toen we er waren en de training van Cerise was nog niet eens begonnen grijnz.
Nou ja training.
Cerise was gauw afgeleid door van alles en nog wat, en dan kun je wel een gogue omhebben, maar naar beneden komen met die hals... ho maar.
Op het laatst kwam ze toch wat meer naar beneden en ging ze ontspannen! Echt supermooi liep ze toen, dansend ruggetje...
Duurde echter niet zo heel lang want in de verte zag ze weer wat en hup tempo omhoog... ik weer proberen terug te brengen maar jah... temperamentvol dametje! Extreme duivel
Toch nog wel drie kwartier met haar bezig geweest, en Peter had niet eens gezeurd van "Hou nou op, denk aan je buik..."
Wat een fantastische man. Schijnheilig Haha!

Naderhand gingen we met z'n drieën uitstappen op straat. Ik wist al dat ze bij auto's gewoon rustig bleef, maar toen kwam er van achteren een fiets met een motortje, ouderwets lawaai-model...
Hoe zou ze daarop reageren?
Ze draaide haar hoofd naar rechts zodat ze achter zich kon kijken, en meteen weer terug, en sjokte gewoon verder richting stal.
Ze maakte ook niet gebruik van de situatie door 'net alsof te schrikken en harder te gaan', zodat ze eerder bij stal zou zijn, dat deed mijn verzorgpaard van vroeger altijd hihi.
Vond ik super van haar, dat ze zo gehoorzaam was!

Maar de grootste verassing komt nog.
Later op weg naar huis, in de auto, zei Peter tussen neus en lippen door dat hij het best zou willen leren:
het longeren!
Ik keek hem aan. Was totaal perplex....
Hij die dol was op paarden knuffelen etc. maar niets van rijden wilde weten! Bang om te vallen, te hoog.
Longeren wil hij dus wel proberen... Ik ben helemaal in de wolken! Pling
"Tja", zegt-ie, "Als jij een keer ziek bent, kan ik het een keer doen."
Zooooo geweldig...
Ik ben met de perfecte man getrouwd en ik wist het niet eens. *LOL*
Wie heeft er nog meer zo'n partner?
Heerlijk he! Lovers

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 18:33

aaah lief petertje als ie kan longeren mag hij z'n grote liefde lottel ook komen longeren hoor!

Michael is ook al zo lief. Hij rijd heel vaak met de trailer (vooral toen ik m'n E nog niet had) hij kan poetsen en opzadelen en doet dat dan ook wel eens (niet zo heel vaak hoor).
Hij heeft me ook geholpen lodewijk zadelmak te maken.
hij hield 'm vast toen ik erop ging en longeerde de eerste keren toen ik er opzat Lovers Hij kan een klein beetje rijden dat wil zeggen hij blijft zitten in stap, draf en galop en hij kan lichtrijden maar hij vind het niet echt leuk Lachen
ach hoeft niet ik vind het al onwijs leuk dat hij de rest leuk vind Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 18:42

Wat lief van Peter!
Maurice zal dat niet gauw doen maar als ik bijvoorbeeld lang moet werken gaat hij uit zich zelf soms zo maar langs stal om Pablo even een worteltje te voeren Lovers .
En zijn mooie auto zit achterin altijd vol met hooi troepjes omdat we altijd met zijn auto hooi gaan halen. En maakt hij het zelf schoon terwijl het allemaal voor mijn hobby is Lovers

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 18:45

Zucht... Naar zo'n soort man ben ik nog steeds op zoek, maar volgens mij zijn ze heel zeldzaam!

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 19:28

Wij hadden ons eerste afspraakje zelfs op stal, hij wilde wel eens op een paard rijden Haha! . Nu rijdt hij bijna niet meer door tijdgebrek (we hebben zelfs zijn paard daarom verkocht van de zomer) maar voert wel elke ochtend, repareert omheiningen, mest uit in het weekend etc. etc.

Ik hoop wel dat hij binnenkort ook weer eens kan gaan rijden.

Minne

Berichten: 512
Geregistreerd: 02-11-01
Woonplaats: Gent, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 19:50

ZO LIEF!!
Waar heb je hem vandaan gehaald? en zijn er nog in die uitvoering?
Ik wil er ook zo eentje! Haha!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 20:04

Aaahhh... Die Peter van jouw: Een topper!
Net als die van mij, ik heb ook al zo veel geluk gehad.
Marco wil er niet meer op, hij is hard gevallen van Isolda Extreme duivel Eigelijk wil ie wel op rijles, en dan op een mak paard Haha! maar tijd wil ie eigelijk ook niet vrijmaken. Hij heeft het al zo druk.
Geeft niets! Hij helpt me met alles, mesten en groomen en vasthouden en spullen slepen, je kan het zo gek niet bedenken.

Lief he? We hebben echt geluk Dorine, met zulke lieve mannen!

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 20:43

hhmm..
ik doe iets goed verkeerd Haha!

verder maar geen commentaar...

marehh.. wel erg leuk voor jou hoor Lachen !

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 21:09

Madelein: ik doe het ook verkeerd denk ik Verward
Mijn vriend heeft vroeger een eigen paard gehad op de stal van zijn stiefvader. Allemaal leuk en aardig maar hij was het grootste deel van zijn tijd daar bezig met uitmesten en andere klusjes die hij niet zo leuk vond. Hij moest vaak met hengsten werken en is daardoor een beetje bang voor paarden geworden. Of bang, hij vertrouwt ze niet echt.
Een aai over de neus geeft ie wel, af en toe gaat hij ook wel eens met me mee om te voeren en hij wil ook nog wel vegen ofzo maar uitmesten, nee dat doet ie niet meer helaas *LOL*
Hij ziet ook niet wat ik zo leuk aan paarden vindt, dat is wel eens jammer.
Op paard krijg ik hem ook niet, al gaan we wel binnenkort een keer buitenrijden met een stel vrienden en dan gaat hij ook mee Haha! Ik zou het geweldig vinden als hij net zo gek was op paarden als ik.
Ach, misschien later als we een boerderijtje hebben en ik er mijn eigen paard heb staan (dat vind ie dan wel weer leuk) dan wil hij ook vast mijn stal wel eens doen.

En Dorine, geniet ervan! Knipoog

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 21:27

De mijne komt vaak foto's maken op wedstrijden en heeft Pablo een keer gelongeerd, terwijl ik er maar bij bleef voor de zekerheid. Eerlijk gezegd vind ik het wel prettig dat we ieder een eigen hobby hebben (fotografie en paarden) en daarnaast een gezamenlijke (duiken). Maar super hoor van Peter!

PS en dat 'ja ik wil' heeft-ie niet eens gezegd!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23424
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 21:53

Mijn vriend heeft mijn kar gemaak, me 80 km gereden om tuig te halen en hij loopt altijd mee in het weekend als ik met Polly ga lopen.
Als ik een keer niet kan pakt hij haar.
Het is zo'n scheet

Anoniem

man

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 22:00

Ik heb ook zo´n perfecte man, toen we verkering kregen (alweer 14 jaar geleden) kon hij het verschil tussen een fjord en een shire nog niet zien.
Nu rijdt hij nog fanatieker dan ik ooit gedaan heb (aangespannen) en het allerbeste: hij vindt het leuk om tuigen te maken!!!, wagens te bouwen en is verder erg handig met de mestvork(hihi).
Laats heeft hij met z´n tandem Wesh-cobs 2 mooie dekens gewonnen in paardenmaat, die kon ik dus mooi inpikken voor m´n eigen paarden.

kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 22:21

ooh wat stoer!! Haha! dat doet die van mij niet hoor *LOL* ( vind het al heel wat als tie mee gaat )

nou ... tjeetje echt super gaaf zeg

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-02 00:10

Wat heb jij toch mazzel met je man Dorine!!!
Wat leuk dat peter het wil leren om je te helpen. Moet jij eens opletten, hij gaat het vast leuk vinden als ie eenmaal in de gaten heeft wat ie er allemaal mee kan. Kan Sanderijn mooi een keer les geven aan hem haha. Haha!

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-02 06:59

Ikke heel jaloers Haha! . Ik ben hartstikke blij met mijn Pim hoor, hij gooit s avonds de laatste schep voer in de bak en vult water bij voor de Shet. Verder maakt hij wel eens het hek of hangt wat op ..... Maar helaas daar blijft het bij. Uitmesten, longeren, poetsen, opzadelen etc moet ik altijd zelf doen, ook als ik zo ziek ben dat ik bijna niet op mijn benen kan staan. Misschien moet ik het gewoon aan hem vragen te doen maar ik zou zo graag willen dat hij net als Peter dat uit zich zelf doet/aanbied, dan heb ik in ieder geval niet het idee dat ik het aan hem opdring.
Geniet ervan Dorine!

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-02 10:19

Ik heb ook zo'n kerel!!! Hij helpt echt super fanatiek mee en hij is mijn trouwste supporter en groom op wedstrijden. Hij zadelt de paarden en mest de stallen. Hij longeert de paarden als ik niet kan en hij is zelfs begonnen met rijden. Hij is een beetje een mooi weer rijder, dus als het straks weer langer licht is en weer wat warmer, dan gaat hij ook een paar keer in de week rijden.
Lachen man. Hij heeft er ook heel veel feeling voor en vindt het leuk om te doen.
Ik vind het helemaal niet erg om mijn paarden alleen te doen maar als je een partner hebt die het ook leuk vindt, dan maakt dat de hobby extra tof!
Dus, dames. Ze zijn er wel deze heren, even zoeken dus. Haha!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-02 10:35

Dorine: jij hebt volgens mij een geweldige man! Mijn ex was ook absoluut niet bang voor paarden en heeft zelfs eens wat lessen genomen, maar het was zo'n type die overal aan begon en niets afmaakte, dus het bleef bij een paar lessen.

Laatst sprak ik hem (we hebben nog regelmatig heel goed contact) en hij vroeg of ik hem op Toon of Kaminka les wilde geven, want hij wilde toch nog graag leren paardrijden. Dat heb ik een beetje afgewimpeld, mijn beestjes hebben al zoveel malloten op hun rug gehad, ik wil het ze niet meer aandoen om een beginner op hun rug te zetten. Dan gaat hij maar naar een manege hoor. Gelukkig begreep hij het wel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-02 11:00

Zo is die van mij ook begonnen Dorine..... "handig als jij ziek bent".... jaja.... Hihi, dus hij is gewaarschuwd: Dick heeft inmiddels al weer anderhalf jaar z'n eigen paard op stal staan, en vakanties doen we tegenwoordig ook alleen nog maar met z'n vieren: Dick, Ik, Milena en Leonardo.... Lovers
Hihi, dat gaat goooooeeeeeed!!!!!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-02 12:14

IKKE!!!!!

Het begon met poetsen, toen beweging geven, toen zadelmak maken (hij zat er als eerste op, ik hield die "wilde" fjord in bedwang, hahaha, en nu heeft hij zelfs les 1x per week. Ik durf mijn oogappeltje met een gerust hart aan hem over te laten.
Nou was hij wel altijd al gek op beesten en dus ook paarden dus dat scheelt al een hoop. Op stal helpt hij altijd met klussen enzo en paarden buitenzetten en binnenhalen.

En ik ben niet eens getrouwd kun je nagaan! Echt geschenken uit de hemel zulke mannetjes, die moet je koesteren en zuinig op zijn.

Viv Lovers

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-02 15:42

Fijn he, als je een man hebt die zo achter je hobby staat.

Mijn vriend had voor hij mij kende nog nauwelijks een paard van dichtbij gezien. Paarden zijn niet zijn grote hobby, maar hij komt wel regelmatig even kijken. En vindt het dan ook leuk om haar wat lekkers te geven en in de paddock te zetten. Soms als ik niet naar stal kan, gaat hij wel eens een stuk met Sydney wandelen. Maar ik geloof dat ik niet hoef te verwachten dat hij nu elke week les gaat nemen. En dat hoeft ook helemaal niet. Maar het is wel erg leuk als je man of vriend belagstelling toont.

Miran

Berichten: 4452
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-02 15:49

Mijn vriend Lovers is nog niet zo ver, maar het begint wel te komen. Hij is wel elke keer meegeweest naar paarden kijken, op een keer na, is een paar keer op stal wezen kijken, heeft een extra plank opgehangen in mijn kast en mijn liksteen in de stal, en wil er ook nog een keer op. Toen ik nog op de manege reed, stapte hij wel eens uit, ook op vakantie heeft hij wel eens gereden. Hij blijft het wel een beetje eng vinden, maar hij went er maar aan }> . Rondjes stappen doet hij ook wel, longeren moeten we ook maar eens leren. Alleen uitmesten zit er niet in, hij heeft hooikoorts.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Hoort dit nou echt allemaal bij "Ja, ik wil"?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-02 19:06

Dorine schreef:
Ik ben met de perfecte man getrouwd en ik wist het niet eens. *LOL*
Wie heeft er nog meer zo'n partner?
Heerlijk he! Lovers


Met de perfecte man getrouwd? Kan niet! Die heb ik al! Haha! ha ha!

Tof dat jouw man zich ook meer met paarden bezig wil houden. Edwin, mijn man, vond paarden heel leuk, van een kilometer afstand ofzo. Inmiddels is hij ook zover dat hij al een met Isabeau gemend heeft (en hij vond het machtig), wandelen doet ie, poetsen, en idd net als jouw Peter wil hij nu ook leren longeren!
Maar erop stappen, nee dat zal hij niet zo snel doen denk ik.....

Aurora

Berichten: 523
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: amsterdam

goed joh..alleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-02 21:17

moet ie alleen niet zo enthousiast worden als mijn vriend want dan wordt het kibbelen wie er vandaag weer op mag Boos!
gelukkig begint zijn eigen hobby binnenkort weer ...zeilen met zijn bootje JOEPIE Haha!
maar toch ben ik blij met een vriend die meeleeft met ons paard Knipoog
(het ergste is dat ie dit jaar niet met MIJ op vakantie wil maar met ons paard, en dan ergens een springcursus doen ahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh Gaaaap )

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 10:25

Miran schreef:
Mijn vriend Lovers is nog niet zo ver, maar het begint wel te komen. Hij is wel elke keer meegeweest naar paarden kijken, op een keer na, is een paar keer op stal wezen kijken, heeft een extra plank opgehangen in mijn kast en mijn liksteen in de stal, en wil er ook nog een keer op. Toen ik nog op de manege reed, stapte hij wel eens uit, ook op vakantie heeft hij wel eens gereden. Hij blijft het wel een beetje eng vinden, maar hij went er maar aan }> . Rondjes stappen doet hij ook wel, longeren moeten we ook maar eens leren.
Alleen uitmesten zit er niet in, hij heeft hooikoorts
.


Vindt ik geen excuus Haha! .
Ik heb ook hooikoorts en ben ook nog eens allergisch voor stro en stof en ik sta ook iedere dag mijn stal uit te mesten en op te strooien.
En ik moet zeggen het gaat steeds beter (lijkt wel of ik er nu beter tegen kan). In het begin was het echt huilen met de pet op, ik was grootaandeelhouder in de popla en page, hihii.
Ik zou dr natuurlijk ook op zaagsel kunnen zetten, maar dat vindt ik niet lekker werken en ook niet lekker voor haar.

Viv

Miran

Berichten: 4452
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 13:34

Als het echt moet zal hij het wel doen hoor, maar hij krijgt er wel last van. Hij kan wel in een stal komen, maar opstrooien enzo is verschrikkelijk voor hem.
Hij doet overigens wel mijn konijnenkooien als ik op vakantie ben, geeft ze ook hooi, maar eigenlijk met tegenzin.