Info over deurne

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nathaley

Berichten: 415
Geregistreerd: 30-12-01
Woonplaats: Hazerswoude-dorp

Info over deurne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-02 18:32

Wie gaat naar Deurne of is net klaar?
En kunnen jullie mij vertellen wat voor opleiding jullie hebben gedaan?
Het lijkt mij echt een leuke school, ik zit nog te denken wat mij leuker lijkt beroepsruiter of manegehouder, het klinkt allemaal wel erg leuk, maar wie heeft dit echt waargemaakt en is nu profesioneel beroepsruiter?
Of heeft nu een eigen manege of is er mee bezig?

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 19:38

Je kunt beter naar een andere school gaan.
Ik wilde ook heel graag naar deurne, ben 2keer op de open dag geweest.
Ten eerste moet je om daar toegelaten te worden echt gewoon zwaar goed rijden. 1 minpuntje en je word niet toegelaten, nou, dat is een hele teleurstelling hoor.
Heb ook gehoort dat er alleen maar rijkeluis kindjes rondlopen (er word natuurlijk wel veel geroddelt)
Er zijn meer scholen waar je meer leert. Vooral als je beroepsruiter wil worden, dan kun je beter naar Duitsland gaan (dan nog moet je talent hebben natuurlijk).
Er is geloof ik ook een school in Deventer ofzo waar je kunt leren voor houderij.
Succes met het beslissen! Lachen
Laatst bijgewerkt door Nathalie op 21-01-02 20:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 20:37

Beroepsruiter word je omdat je goed bent in rijden, niet door een of ander papiertje.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 22:48

Mijn zusje heeft Deurne gevolgd. De vierjarige sportrichting.
Ze werkt nu bij een dressuurstal en brengt paarden uit op wedstrijd. Dit doet zij als broodwinning. Over een paar jaar wil ze voor zichzelf beginnen.
Daarnaast heeft ze nog verschillende lesklanten, (Waarvan ik er ook een ben.)

celano
Berichten: 1951
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Scheveningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-02 09:16

Ik snap niet dat iemand die 2 keer naar een open dag is geweest zo kan oordelen over een school. Rijkeluiskinderen? 1 minpuntje en niet toegelaten worden? Zwaar goed rijden? Ik heb in Deurne op school gezeten, ben geen rijkeluiskindje, kan aardig rijden maar ben geen topruiter en heb er enorm veel geleerd en een fantastische tijd gehad.

Dus wat mij betreft: doen als het je zelf leuk en onthou dat het altijd makkelijk voor anderen is om iets af te zeiken, dus hecht daar niet te veel waarde aan!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23434
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-02 13:23

Mijn beste vriendin zit in Deurne, ze rijdt goed, is niet bang maar ze is beslist geen topruiter, ze doet houderij. Ze vind het een leuke opleiding, er zitten wel mensen op met meer geld maar echt niet allemaal, en dan nog, die moeten ook de toelatingstest doen hoor.
Ze moet haar opleiding en haar eigen onderhoud nu zelf betalen van een studiefinanciering en een bijbaantje, puur omdat haar moeder het geld niet heeft.
Ze loopt nu stage bij Piet Raymakers en dat is hard werken volgens haar moeder maar ze heeft het ervoor over. Je moet wel echt de paarden in willen als je naar Deurne gaat en niet alleen omdat je iets met paarden wilt maar niet precies weet wat, je moet erachter staan.

SuuZ
Berichten: 150
Geregistreerd: 23-12-01
Woonplaats: son

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-02 15:45

iemand die goed genoeg is voor beropesruiter heeft deurne echt niet nodig hoor.

celano
Berichten: 1951
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Scheveningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-02 15:57

Nee, iemand die goed genoeg is voor beroepsruiter heeft Deurne niet nodig. Maar je wordt er nooit dommer! En een gemiddelde ruiter kan zich via Deurne heel goed opwerken tot een goede ruiter die in staat is zijn brood te verdienen met de africhting of het op wedstrijden uitbrengen van paarden. Dus ik zie meer positieve dingen dan negatieve.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-02 16:01

Idd ben het met Suuz eens.
Het goed rijden moet je in je hebben. Dat kun je er al uit halen door goed les te krijgen van een goede instructeur. Niet door naar een school te gaan.

En BTW, Celano.. Ik zei alleen dat dat tegen mij gezegd was maar dat er natuurlijk sowiesoveel geroddelt word over die school.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-02 16:02

Ik vind Deurne een beetje tijdverspilling als het gaat om je toekomst. In Bit stond ooit een interessant artikel over waar je eindigt met een Deurne opleiding: je moet je lekker kapot werken; weinig salaris, onbetaalde overuren, geen CAO, vaak zwart uitbetaald en derhalve niet verzekerd, weinig priveleven. Hoe lang kun je zoiets volhouden? Ik neem aan dat iedereen toch ooit op zichzelf wil wonen en fatsoenlijk rond zou willen komen. Dat kan amper van een baantje in de paarden. Daarbij wordt je ooit ouder en het werk wordt dan zwaarder. Wat ga je dan doen? Een deurne opleiding is leuk als je een startkapitaal hebt om jezelf in een bedrijf in te kopen of om zelf een bedrijf op te zetten.