van watertrens naar.....????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Crista

Berichten: 3020
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Zoetermeer

van watertrens naar.....????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-04 17:11

hallo!!

ik rij sinds we niarda hebben met een watertrensje, past goed en zat bij het hoofdstel wat we erbij hebben gekozen....
maar nu we haar wat langer hebben is het me opgevallen dat ze hele kleine wondjes aan de buitenkant van haar mond krijg, volgens mij door het draaien van de ringen.
en haar mondhoeken zelf worden ook steeds ruwer, we smeren ze voor het rijden al in met vaseline maar volgens mij helpt het niet echt.....

ik had eerst het idee dat haar bakstukken te kort waren en heb vandaag dus gereden met lossere bakstukken (1 gaatje) maar als je dan je teugels aan neemt gaan ze "bol" staan, en dat is natuurlijk ook niet de bedoeling....dus maar weer korter gedaan (zoals ze zaten) maar vind nog steeds dat het bit eigenlijk te "hoog" in haar mond zit, wat vinden jullie?
en hebben jullie een idee om mijn "probleem" op te lossen?
Afbeelding (sorry heb geen beter voorbeeld)

Nu willen we dus overstappen op een ander bitje want ik weet niet waarom maar wil absoluut NIET met bitringen rijden....nu zat ik dus te denken aan een bustrens of een D-trens (gewoon dezelfde dikte)
maar weet niet precies wat het verschil van inwerking is en of dat er wel is, wat zouden jullie aanraden, van watertrens naar D-trens of naar een bustrens? en ook graag waarom....

groetjes Crista

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 17:15

verschil van inwerking van een watertrens en bustrens vind ik persoonlijk niet de moeite van het vermelden waard. Lachen

dus als je paard wondjes krijgt zou ik zeker naar een bustrensje gaan.

van die foto kun je weinig zeggen vind ik, omdat daar ook druk op de teugels staat.

Titsie
Berichten: 1163
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 17:49

misschien een maatje groter kopen van bit

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 17:52

D trens ligt over het algemeen stiller in de mond.

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 17:59

Zijn de gaatjes van het mondstuk, daar waar de ringen doorheen gaan misschien uitgesleten? Zo ja, bit weggooien en een ander kopen.

Anders misschien toch voor een mooi afgewerkte D-trens gaan, die liggen nog ietsje stiller in de mond dan een bustrens.

Sting

Berichten: 12857
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 18:03

D trens of bustrens. Ik heb zelf een bustrens en vind hem erg goed zitten. Heb nooit ergens last van.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 18:45

Een bustrens kopen of bitringen. Zelf zou ik dan voor de bustrens gaan. Bitringen vind ik niet zo mooi staan.

Crista

Berichten: 3020
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-04 10:46

nou zag ik in de divoza gids een 2 in 1 trens staan, oftewel: een water en bus trens in 1 maar kon op hun site geen afbeelding vinden wie heeft er ervaring met zo'n bit?

en heb nog ff een beter plaatje gezocht, en gevonden, bij deze foto staat er GEEN druk op de teugels
Afbeelding

Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 11:52

die wondjes komen idd door het draaien van de ringen.
Je kan beter overgaan op een bus trens of d trens, die hebben vaste ringen, wat je ook kan doen, is rubbers om de ringen heen trekken. Ik persoonlijk vind het een minder mooi gezicht, maar het helpt wel!

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 12:22

het kan ook door de sperriem komen die het bit omhoog drukt

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 12:42

Ik ben zelf geen voorstander van bitringen, maar het zou een aardige tijdelijke overlossing zijn. Anders overgaan op een bus- of D-trens.