OPROEP!!!: mensen uit DenHaag!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Liselot

Berichten: 32174
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

OPROEP!!!: mensen uit DenHaag!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-04 08:29

een tijdje terug was er een topic dat wij seven zochten... nou hebben we een tip gekregen met foto en het is hem. hij is tegen de afspraak in geruind en verkocht, dus we halen hem zo snel mogelijk terug.
volgens de tipgever staat hij op manege berenstein in DenHaag, die heb ik dus gebeld, maar de eigenaar wil niets loslaten. zelfs niet toen ik met politie ging dreigen.
zijn hier mensen die vlakbij berenstein wonen en daar langs willen gaan om te kijken of hij daar is?

het is een kastanjebruine ruin van 4 jaar oud met een druipkol, een streepje op de neus die uitloopt in een snebje in zijn reachterneusgat.
achter heeft hij 2 sokken tot halverwege de pijp en voor heeft hij 2 kleine sokjes.

hier nog even 2 oude foto's toen hij nog bij ons was (bijna 2 jaar oud):
Afbeelding
Afbeelding

en de recente foto die wij gekregen hebben:
Afbeelding

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3


holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 10:51

Ik wil niet heel vervelend doen, maar als ik naar de kol kijk zie ik niet hetzelfde paardje. Seven heeft links een paar hoeken in de kol en het onderste paardje niet.
Tenminste dat is wat ik erin zie.

Mocht het hem wel zijn, dan sterkte met het terug naar huis halen OK dan!

Liselot

Berichten: 32174
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-04 10:54

de kol is idd heel ietsje anders... maar dat hoekje wat hij als jong paardje eruit heeft is op de recente foto helemaal niet te zien door de maantop.
de streep en sneb op de neus is wel precies hetzelfde en het lijkt me sterk dat 2 verschillende paarden precies hetzelfde streepje hebben.
maar daarom willen we het dus ook helemaal 100% zeker weten en aangezien de staleigenaar niet meewerkt en wij aan de andere kant van het land wonen, moet het maar op deze manier

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Leliev

Berichten: 4954
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Mooie stad, achter de duinen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 10:56

ik woon in leidschendam naast den haag en ik kan wel een keertje proberen uit te zoeken of je paard daar staat.
ik zal me best doen

Ik geloof in draken, kabouters, niet zeurende vrouwen en andere sprookjesfiguren..
Een dagje kinderen blij maken die het niet altijd leuk hebben. http://www.cars4kika.nl
Wie kan ik blij maken update 7

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 11:01

Maar wat ik nu uit het verhaal opmaak is dat er vroeger een contract is gemaakt dat het paard in bruikleen word gegeven (dus niet verkocht)
De "leaser" heeft dus nooit gekocht en dat ook ondertekend.
(ik mag hopen dat dit een goed in elkaar stekend contractje is)

Nu is ze door omstandigheden de gegevens kwijt geraakt van de "leasers" en heeft ze na een hele tijd ineens uitgevonden dat deze mensen hem niet meer hebben (of is zij nog steeds niet gevonden?)

Je kreeg een mailtje van iemand die over de pony vertelde en hij lijkt er haast sprekend op.
Dat brengt dus het vermoeden dat de "leaser" hem gewoon maar heeft verkocht en nu is hij ook nog eens ruin.
Plus dat de staleigenaar niet van plan is om jullie welkom te heten om te kunnen komen kijken of het idd om dit vermiste paardje gaat.

Zo zit het toch ongeveer in elkaar he?



Punt 1 is het idd nodig dat je heel zeker van je zaak bent dat het hier idd om seven gaat, en punt 2 zal dat contract oorstevig in elkaar moeten zitten, want met andere woorden gaat het hier nu om een "gestolen" paard.


Liselot

Berichten: 32174
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-04 11:05

het contract zit gewoon goed in elkaar... alle afsrpaken zijn hierin opgenomen en is door beide partijen ondertekend...
de persoon die het contract heeft ondertekend (ene chantal janssen uit oosterhout) is foetsie en wij hebben haar ook niet kunnen bereiken (hebben alle janssens afgebeld in oosterhout)

omdat wij idd heel zeker willen zijn dat het hem echt is vraag ik dus ook mensen om daar te gaan kijken en foto's te nemen van zijn aftekeningen e.d. mochten die ook precies overeen komen gaan wij zelf natuurlijk meteen kijken en dan schakelen wij onze advocaat in.

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 11:08

Volgens mij heb je geen poot om op te staan lissy..

Liselot

Berichten: 32174
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-04 11:11

volgens de politie toch echt wel... maar dan moeten we wel zeker weten dan het hem is.

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 11:18

Maar hoe wil jij nagaan dat hij het echt is en diegene waar je het contract mee had is al lekker pleite Verward Het kolletje lijkt er echt niet op Zo'n paardje vind je nooit meer terug..

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 11:19

Ik heb al via PB contact gehad met Lissy, maar even voor alle mensen die nu naar beretsein gaan om te zoeken naar Seven... Hij staat daar niet (meer). Hij heeft er van de winter wel gestaan, maar staat nu ergens op het land. De huidige eigenaar is zich van geen kwaad bewust en heeft hem gewoon in goed vertrouwen gekocht.

Live is what happens to you while you're busy making plans....

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 11:25

Je contract is alleen rechtsgeldig als ie opgesteld is door een notaris...

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 11:37

Dus Marij4045, jij weet te vertellen waar de pony is en hebt al info ingewonnen?

Ben benieuwd hoe dit afloopt.

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 11:41

Nee, ik ken de eigenaar van de pony en weet dat hij deze winter bij mij op stal heeft gestaan. Waar hij nu staat weet ik niet en ik ga me er verder ook maar niet mee bemoeien. Laat de rechter er maar over beslissen als Lissy het zo ver wil laten komen.

Live is what happens to you while you're busy making plans....

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 11:46

Quellian schreef:
Je contract is alleen rechtsgeldig als ie opgesteld is door een notaris...


Ik zit bij een jurist op de kamer en een contract hoeft alleen te bekrachtigen als het gaat om een hypotheek of pand. Een contract over een paard is gewoon wel rechtsgeldig...

Live is what happens to you while you're busy making plans....

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 12:02

Marijn4045 schreef:
Nee, ik ken de eigenaar van de pony en weet dat hij deze winter bij mij op stal heeft gestaan. Waar hij nu staat weet ik niet en ik ga me er verder ook maar niet mee bemoeien. Laat de rechter er maar over beslissen als Lissy het zo ver wil laten komen.


Wat is je er niet mee bemoeien? Iemand doet zijn best om zijn paardje terug te vinden, stap eens even in die persoons schoenen. Jou paardje is zoek, zou jij dan niet iemand willen die jou kan vertellen waar hij is, zodat je zelf contact kan gaan zoeken.
Ik bedoel je komt er verder toch niet tussen?

En een rechter is wel de legale manier, terwijl LiSSy ook een hele hoop heisa zou kunnen gaan staan maken.
Ik vind het nog steeds heel netjes gaan hoor.

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 12:06

Lissy kent de huidige eigenaar en heeft haar ook al telefonisch gesproken. Die wil verder niet meewerken. Wie ben ik dan om me ermee te bemoeien? Wat kan ik überhaupt doen?
De huidige eigenaar heeft gewoon voor Seven betaald, heeft hem, voor zover ik weet, niet gestolen ofzo. Dit is een lastige zaak met een hoop belanghebbenden en het lijkt mij niet dat ik daarin iets kan bijdragen. Een rechter wel, dus laat die er een uitspraak over doen.

Live is what happens to you while you're busy making plans....

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 12:10

Oke Dus het is seven dus wel, dan moet je maar en ding doen terug geven aan lissy..

ManonT
Berichten: 74
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 12:12

Seven is dus van mij (en een beetje van Lissy hihi). Ik ben al langer naar hem aan het zoeken, maar helaas, zonder resultaat. We hebben hem nu gevonden (voor mij staat dat voor 100% vast!!).
Het is zeer waarschijnlijk dat hij nu weer bij zijn oude eigenaresse staat, waar ik hem verd*mme voor de slacht heb weggehaald!!
Ik hoorde al dat het nu wel goed met hem gaat, maar op papier is het dus nog steeds mijn pony, en als mensen weten wie de eigenaar is, hoor ik dat heel graag.
We gaan daar eerst eens een bezoekje brengen, want die connecties hebben we onderhand al wel, en als die vrouw waar hij nu "van is" niet mee wil werken, zit er voor mij niets anders op dan een procedure aanspannen, of op zijn minst aangifte te doen bij de politie dat mijn pony gestolen is.

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 12:14

Nou hier boven wordt dus idd aangegeven dat de pony seven is.. bewijs nummer 1 Haha!

Zou idd voor je pony gaan..
Dacht dat het echt niet ging lukken maar nu iemand het toegegeven heeft heb je mazzel en haal hem terug en doe hem niet meer weg Haha!

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 12:22

Marijn4045 schreef:
Lissy kent de huidige eigenaar en heeft haar ook al telefonisch gesproken. Die wil verder niet meewerken. Wie ben ik dan om me ermee te bemoeien? Wat kan ik überhaupt doen?
De huidige eigenaar heeft gewoon voor Seven betaald, heeft hem, voor zover ik weet, niet gestolen ofzo. Dit is een lastige zaak met een hoop belanghebbenden en het lijkt mij niet dat ik daarin iets kan bijdragen. Een rechter wel, dus laat die er een uitspraak over doen.


Oke op die manier, nee dan kun je idd niet meer doen nee.

Dat een huidige eigenaar niet wil meewerken snap ik ook wel eigenlijk.
Je koopt een paardje en staat er echt niet bij stil dat je een valse koop afsluit.
Wie in hemelsnaam bedenkt zich dan ook van te voren dat er ooit eens iemand je gaat bellen en verteld dat je een gestolen pony bezit.
Ik zou ook zoiets hebben van, bewijs dat maar eens.

Aan de andere kant wil de feitelijke eigenaar gewoon haar paardje terug. Snap ik ook heel goed.
Al vraag ik me wel af waarom je een paard verleasd en na zo'n lange tijd er pas achter komt dat hij weg is? Waar heb je dan in de tussentijd uitgehangen?

gucci_girl
Berichten: 3925
Geregistreerd: 05-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 12:40

waarom ga je zelf niet alle manege's af in Den Haag? Er is toch vast wel iemand met een auto? Ik zou er echt alles aan doen om hem terug te krijgen. En je kan zelf het beste zien of het Seven is of niet.

Garfield
Berichten: 532
Geregistreerd: 27-11-02
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 13:48

Quellian schreef:
Je contract is alleen rechtsgeldig als ie opgesteld is door een notaris...


Onzin!

Garfield Z2+14 (Verkocht 14-10-2005 Amerika )/Tequilla L2+3 (Verkocht Brazilië)/18-08-2005 Sky Dancer (v: Sunny Boy) VERKOCHT 06-2006/19-10-2005 aankomst Dreamcatcher (Diamond Hit x Skorpio), 07-2006 aankomst Sunbeam (Sunny Boy x Stuyvesant).

Liselot

Berichten: 32174
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-04 13:51

okee het staat nu helemaal 100% vast dat het hem is... de "eigenaar" heeft de voicemail van manon ingesproken en heeft helaas voor haar haar mond voorbij gepraat.

ze zegt ook dat ze hem heeft laten chippen, weet iemand hoe het zit met het chippen van een gestolen paard?

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 14:02

Dat had ik uit dit topic idd ook a begrepen.. zou gewoon effe 0900-8844 bellen.. Geen nood wel politie, die kunnen je zo de informatie geven anders bel effe naar greve in haakbergen

ManonT
Berichten: 74
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 14:52

En ze zegt tevens in haar voicemailberichtje dat zij ook nog papieren van Seven heeft? Kan dus niet. Ik heb Seven destijds niet laten overschrijven (wachtte op haar handtekening, of er was iets anders waardoor het niet kon), en staat ie dus op de naam van zijn 'nieuwe eigenaresse' ingeschreven. Maar ik heb dus ook zijn papieren (dubbele papieren dus??), dus misschien hebben ze mijn papieren opgegeven als gestolen ofzo?

Jeetje, het wordt wel heeeeeel apart zo...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, hoogendroog, MairiMacBran, MoniqueT en 44 bezoekers