paard van paardenmarkt

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

GAB
Berichten: 105
Geregistreerd: 11-06-01
Woonplaats: in Peru

paard van paardenmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-02 19:55

Voor diegenen die zo'n zielig paard hebben gekochtn op de paardenmarkt.......

hoe gaat t daar nu mee???? Mijn oude manege kocht altijd van zulke paarden. En lapten ze weer helemaal op. Die hadden echt hart voor paarden. Er was eens een schimmel gekomen, net gekocht. Echt heeeeel mager, net een koe met al die botten op z'n kont. Na een paar weken mocht ie mooi eens meelopen in een lesje. Vet een braaf paard, gewoon zo'n schatje. Echt mooi dat die manege hem gewoon van de dood hebben gered zeg maar. Ik zou t ook doen als ik het geld had. Wie heeft dat eigenlijk echt gedaan???

De geest is geen vat die gevuld moet worden, maar een vuur dat je moet ontsteken.
-Plutarchus-


carola

Berichten: 8684
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

paard van paardenmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 20:01

GAB schreef:
Die hadden echt hart voor paarden.



Of waren het de financiële redenen om daar paarden te kopen???

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 20:07

Een vroegere vriendin van mij (is helaas verhuisd) deed dat ook.

Ze begon met een welsh atje.
Ze had haar gekocht van de markt. Heel leuk zwart merrietje van 5 jaar. Ze stond op de markt met ingevallen kont, afgeknipte staart, vette schimmel, ontstoken oog en de ribben kon je zo tellen.
Ze had haar gekocht voor maar 200 gulden en helemaal opgeknapt. Na een jaar zag Jenny er super uit en zijn ze haar in gaan rijden. Haar zusje is er toen mee gaan starten en ze zijn in een jaar zo naar het M1 geraced. Dat ging echt vet goed. Toen hebben ze Jenny weer verkocht voor echt heel erg veel geld.
Daarna zijn ze steeds maar naar paardenmarkten gegaan en bijna nooit kwamen ze terug zonder ponys.
De tweede was een haflinger hengst veulen. Over veulens valt niet veel te zeggen (ze zien er meestal toch wel wat verwaarloosder uit vind ik, terwijl dat niet zo is) maar ohoh wat was hij zielig zeg!! Bloos Zo dun kun je een veulen niet voorstellen. Onder de wonden, hele lange hoeven, schimmel in de oren en noem maar op. Hebben ze hem gekocht en weer helemaal opgeknapt, jammer dat ze geen keuringen gelopen hebben maar anders was het dus echt een goedgekeurde hengst geweest, dat weet ik zeker!!! Bloos
Ik kan nu natuurlijk wel weer van alles gaan vertellen over die ponys maar dan word het wel heel lang. Schijnheilig

Aurora

Berichten: 523
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: amsterdam

afschaffen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 20:13

wat mij betreft (voor alle huisdieren nb):
afschaffen die hap, weg met die markten, en als ze al mogen bestaan: zwaar toezicht, controle en naleving...
fijn voor de paarden die tot nu toe zijn opgekocht en het alsnog goed hebben gekregen, maar laten we wel zijn..
dat is toch geen koopwaar wat ze daar aanbieden, op uitzonderingen na.
dus AFSCHAFFEN!!!!!!!!!!
p.s. en wat mij betreft, sorry voor de fanatici, mag het vrij fokken van paarden door particulieren ook flink onder de loep genomen worden. Niet afschaffen maar ZWARE controle..ook hier weer.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 20:21

Moet me even van het hart. Door het sluiten van die markten worden die dieren dan ook niet opgemerkt. Heb het idee dat het nu een beetje omgedraaid wordt, die dieren lopen overal rond. Doordat ze nu op de markt komen te staan hebben ze nog een kans om in goede handen te komen. Zo moet je het ook een beetje zien.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 21:11

greetje schreef:
Moet me even van het hart. Door het sluiten van die markten worden die dieren dan ook niet opgemerkt. Heb het idee dat het nu een beetje omgedraaid wordt, die dieren lopen overal rond. Doordat ze nu op de markt komen te staan hebben ze nog een kans om in goede handen te komen. Zo moet je het ook een beetje zien.


ik ben het hier helemaal mee eens. Wij hebben thuis zelf ook een afdankertje alleen dit is een kat. Ze is meegenomen op vakantie en daar aan het end van de vakantie gedumpt Boos! Ze heeft dara nog jongen ter wereld gebracht en die zijn samen emt haar naar het asiel gebracht.
Ze is waarschijnlijk ook erg gepest ofzo want ze duikt in elkaar als je een onverwachtse beweging maakt, ik heb dr een keer een tik gegeven omdat ze me wou klauwen en toen ging ze echt plat op dr buik op de grond liggen. Ze is dus blijkbaar erg geslagen ofso.
Maar het begint nu een schat van een paard te worden en ik vind dat alle dieren lief of niet een goed huis horen te hebben.

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 21:13

Hahahahahahaha, ff heel erg off-topic..

Anne-Jelly, begint je kat een schat van een paard te worden? Verward *LOL* *LOL*

carola

Berichten: 8684
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 21:39

Hahahaha, ja... Nath, heel scherp! En een paard is toch iets heel anders als een kat!

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-02 00:09

Mijn pony komt ook van de markt. Heb hem daar destijds als veulen van 3 à 4 maanden gekocht.

Het is nu echt een juweeltje! Toen hij nog geen jaar oud was werd er al door verschillende mensen geinformeerd of hij niet te koop was.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-02 10:32

Ik heb er een 3 jarige merrie gekocht met papieren en al. En dat is toch bepaald geen afdankertje, ik krijg namelijk veel complimenten, en zelf ben ik ook helemaal weg van het dier. Dus hou maar op met die vooroordelen tegen de markt. Natuurlijk heb je er zogenaamde afdankertjes, maar als er de markt niet is, dan worden ze toch gewoon ergens anders te koop aanboden. En is dat dan minder erg?

Dees

Berichten: 18900
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-02 10:53

Ik vind het heel fijn dat er mensen bestaan die die armzalige paarden van de markt wel kopen om ze op te knappen. Zulke mensen mogen van mij best verdienen aan zo'n dier bij verkoop!

Ik doe dat niet, ondanks dat ik er de bevrediging van al het werk wel in zie. Ik heb nog een paard en wil niet het risico lopen dat zij ook ziek wordt. Toch, ik vind het heel nobel en paardlievend, dat er mensen zijn die de meoite wel nemen. Petje af Pling

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, Miriam91, YandexBot en 99 bezoekers