We kunnen zo in het showteam als ze dat bokken afleert :)

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

We kunnen zo in het showteam als ze dat bokken afleert :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-02 21:59

Zoals jullie weten rij ik een paard ongeveer 2/3 dagen in de week bij. Sinds ik met haar begonnen ben heeft ze al een flinke bolle gespierde kont ontwikkeld waar ze heerlijk mee kan bokken.
Ze ziet er stukken beter uit nu, ze is vandaag ook geschoren, mijn drs-zadel erop, martingaal,hoofdstel in, peesbeschermers, was echt een dressuurpikkiepaard.
Eerst even gelongeerd, ze vind nu ook haar ontspanning tijdens het longeren en begint ook wat nageefelijker te lopen. Ze begon met een flinke bok en scheur partij om vervolgens heel braaf te lopen met haar achterhand eronder Haha! . Toen ze haar energie kwijt was ben ik erop gegaan. Eerst probeerde ze eronder uit te komen, door steed inplaats van aan te draven in draf aan te springen. Met zo'n stom hupsje. Toen gaf ik meer been en meteen hoppa kontje omhoog. Even flink doorgereden dat ze ophield en toen opgepakt van voren. Binnen no time liep ze nageeflijk met haar achterhand eronder. Toen ging ze ook een stuk lekkerder lopen, ze zat wat lekkerder. Ik rij haar nu van voren vrij diep, over haar rug, en achterhand erbij, zodat ze die spieren activeert. Over een tijdje ga ik haar pas opwaarts rijden. Het is voor mijn gevoel een heeeeeel ander paard, vooral als ze zo lekker loopt. Alleen dat irritante gebok als je op de lange zijde haar verzameld. Dat snapt ze gewoon nog niet, meestal rij ik haar (zoals vandaag) als ze zo gaat bokken flink voorwaarts en rij haar opnieuw naar de verzameling.Dan gaat het meestal wel goed Lachen

Daarna even mijn eigen paard losgegooit, want die mag niet bereden worden, dus die mocht even kletteren. Meteen even foto's gemaakt! Kwijl Hij liep zo geweldig mooi, echt kwijlen. Als ze ontwikkeld zijn, zet ik ze meteen hier op bokt, en mogen jullie meekwijlen.
Weer een heerlijk dagje Lovers

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 08:57

dressuurprikkers rijden zonder martingaal hoor Bloos


#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-02 17:44

Bloos Clown Ja weet ik , was de eerste keer dat ik met martingaal reed om te kijken hoe ze daarop reageerde.
Laatst bijgewerkt door #Ymke# op 21-01-02 18:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 17:56

rijden met een hulpteugel omdat het stoer staat.....? Huilen

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 18:05

Inderdaad.... ik sluit me bij Nimber aan... Huilen Huilen Huilen

Als je het toch om 'stoer' wilt doen, dan vind ik het juist 'stoerder' als je zonder martingaal kan rijden!!! Heel triest dit hoor...

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: chocky84, GoogleAdsense, SemrushBot, Vagabondo en 4 bezoekers