VIDEO Kür op muziek GP te Eindhoven

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

VIDEO Kür op muziek GP te Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-04 23:27

Vrijdag kreeg ik het heugelijke nieuws te horen dat ik zondag de kür mee mocht rijden. Geweldig... alleen... die had ik nog niet. Scheve mond

Gelukkig had ik kort daarvoor nog contact met Eyes en dus belde ik hem op met de mededeling een luxe probleem te hebben. Gelukkig was hij zo vriendelijk om zijn kostbare tijd in ons te steken en aangezien de kür dus pas zondag gereden moest worden, hadden we zaterdag de tijd om "efkes" een kurtje in elkaar te breien.

Zaterdagmiddag, na 2.5 uur overleg was de kür plus inhoud klaar. Tegen een uur of 8 's avonds nog gauw de proef hiervan thuis gereden. Maarrrr... niet alles paste even goed. Gelukkig was Eyes weer zo vriendelijk om het eea aan te passen en per mail/MSN door te sturen (lang leve het digitale tijdperk!!.) Ondertussen had ik wel 100 x de muziek afgeluisterd om zo wat herkenningspunten voor mijzelf te creëren. Op papier zo nog alle oefeningen doorgenomen en zelfs nog wat veranderingen in de proef aangebracht om beter uit te komen. Dat maakte het natuurlijk extra spannend omdat het nu helemaal een verassing was of ik wel uit kwam met de muziek.

Vanochtend cd in de auto gedraaid. Cd op stal gedraaid en cd op discman op concours gedraaid. Ziek (ik kan geen gitaarmuziek en tango meer horen).

Ik zag Heike nog en het begon echt al te kriebelen. Ik wil rijden!!

Tol was met losrijden iets relaxter dan vrijdag, gelukkig. Maar een kwartier voor aanvang spiekte ik even naar de hoofdring.... en dat was slikken.... VOLLE BAK!!!

Even leek de adrenaline de overhand te nemen, maar "gelukkig" was Tol even dwars en had ik mijn handen vol aan hem.
(Overigens is het er ook wel leuk bij te vermelden dat bij het losrijden een hoop dagjesmensen de losrijders aan het bewonderen zijn, waarbij de nodige complimentjes gestrooid worden. Altijd goed voor je ego Tong uitsteken).

Toen was het zover, we mochten naar de ring. Ik draafde voluit naar de ring toe om Tol niet de tijd te geven zich druk te maken vanwege de drukte. Eenmaal rond de ring krijg je toch wel een behoorlijke kick van al het publiek. Ik kreeg zelfs toejuichingen uit het publiek (welke bokkers waren dat? Haha!)!

Goed, de kür begon. Het was natuurlijk erg spannend om te zien of alles nu klopte, wat dus wel wat ten koste ging van de techniek. Ook kwamen er wat fouten in voor. Maar goed, het resultaat mocht er zijn.

De muziek paste erg goed bij Tol zijn gangen en ik kreeg naderhand een hele hoop complimenten vanwege de leuke muziek (zelfs Francis Verbeek gaf bij de prijsuitreiking aan dat ze het erg leuke muziek vond).

Ik zou zeggen: zet de boxen goed open en probeer te genieten van een dansende Tolstoi Knipoog

http://www.tyrza.com/videokur2.html


Aimee

Berichten: 11805
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 23:45

Wow!:wow::wow: WOW Tyrza!!! OK dan!

Echt super, ik was zo benieuwd dat ik je kür al op je website heb bekeken en zelfs al twee keer.... Bloos
Jammer dat er een paar foutjes inzaten maar leuke muziek en het pastte toch helemaal niet verkeerd. dat heb je toch maar mooi voor elkaar gekregen in zo'n korte tijd!
Verder ziet het er lekker fris gereden uit, jammer dat je piaffe nog wat veel naar voren is maar hij bleef nu - zeker de tweede piaffe - wel fijn doorgaan. In ieder geval al weer veel beter dan de afgelopen keren dat ik je heb gezien...

Party!! Gefeliciteerd! Party!!

Alles gaat weg! Nieuw LeMieux dekje, Veredus beschermers, drie keer gedragen Juuls wedstrijdjasje, Döbert en Stübben hoofdstellen, Neue Schule en andere bitten, Trust flexi watertrens, dekens, Schleese dressuursingels.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 23:46

Het ziet er goed uit!

En Bokt fans zul je ondertussen wel hebben haha!

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

lippo

Berichten: 103
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 23:48

Geweldig!
De muziek is echt leuk, en klopt inderdaad goed met de bewegingen van het paard....knap hoor dat je dit nog zo snel in elkaar hebt weten te draaien!!!

Een Kür op muziek rijden lijkt me echt zo fantastisch om te doen!!!
misschien ooit in de verre toekomst....droom, droom ..!!

maar het ziet er echt toppie uit! OK dan! Tolstoi is echt een plaatje (leuke naam trouwens!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 23:54

Geweldig Tyrza! Helaas zijn mijn boxen kapot Scheve mond maar ik heb vaker muziek van Eyes gehoord en dat klonk erg goed!

Super dat je op het laatste moment nog zo geimproviseerd hebt!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 00:09

hey! En ik sta er ook op! Ik ben dus diegene die het hekje voor je heeft dichtgemaakt. *grinnik*

Ik zat echt vol bewondering te kijken. En ik maar zeggen tegen de mensen achter me. Ze heeft echt maar heel weinig geoefend. Dus de mensen vonden helemaal super. En ze vonden het leuk dat ik je kende.

Ik natuurlijk trots dat ik zo'n beroemdheid ken. *LOL*


Zit ik je kur te bekijken wil ik bijna weer applaus geven. Enne de prijsuitreiking was echt leuk. Jullie maken een mooi zestal.


Maarre genoeg de hemel in geprezen. Op naar de volgende wedstrijd.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 00:14

En Bart was er ook bij Lachen CH-Eindhoven is bijna in mijn achtertuin Lachen Of ja, iig net achter mijn universiteit Haha! Ze deed het echt geweldig (maar ja, dat vind ik altijd als ik iemand zie rijden die er niet afgegooid wordt Haha!) en de muziek was erg coolie! Ik werd er gewoon helemaal vrolijk van Knipoog Lekker weertje ook, vaker doen zo Haha!

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 00:19

Wow, geweldig gedaan Tyrza!
Super dat je dit in zo'n korte tijd nog in elkaar hebt weten te draaien!

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Machie

Berichten: 15998
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 00:29

mooi hoor, Tyrza
Ziet er supergoed uit Lachen

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 00:35

echt een gave kur .
jammer van die foutjes.
en dat nog in die kortje tijd voor het muziek..
ooit hoop ik ook een kur op muziek te rijden Haha! haha ooit

Waar de kennis van de ruiter ophoudt,begint zijn grofheid!

Anne_GTI

Berichten: 18198
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 00:56

Ik zit hier met kippevel te kijken en niet omdat ik het koud heb!
Wel stoer hoor, ben trots op je OK dan! En dat met een 18 jarig paard... Super!
Jammer dat ie zo liep te klooien met de overgangen naar passage. Piaffe wordt steeds beter. Ik zei laatst wel gekscherend op naar de 70%, maar als het foutloos gaat en hij zich nog steeds blijft verbeteren in de piaffe is dat geen utopie lijkt me.

Mooie muziek vind ik, al kan ik me idd voorstellen dat je het nu kan dromen Haha!

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 07:06

Dat was gewoon prachtig! Ik stond ook voor mijn computer te juichen hoor. Haha!
Op naar de volgende!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 07:12

Wowie, èrg mooi!!
Tol loopt inderdaad te dansen door de baan, mooie vrolijke muziek ook, heb genoten. Vond vooral de muziek bij de galop-onderdelen erg mooi, muziekovergangen naar de appuyementen in draf vond ik een klein beetje abrupt, maar wat een gaaf gezicht zeg, kur op muziek vind ik erg leuk om naar te kijken. Ik leefde helemaal met je mee toen het vogeltje in de baan ging zitten en met de prijsuitreiking, maar hij was braaf Ach gut *LOL*

Top! OK dan!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 07:23

ik had het je al gezegd, maar nog een keer kan geen kwaad: YOU GO GIRL Haha!
je hebt het toch maar mooi ff gedaan

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 08:23

Goed gedaan hoor. Ik zit echt ,met open ogen naar je proeff te kijken Wow!. Zoals je al wweet, vind ik dat je geweldig kan rijden. En deze preof ga ik nog vaker gekijken . Zeker weten.

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 08:58

Ziet er super uit! En zeker omdat je snel van tevoren nog een kur in elkaar moest zetten. Leuke muziek bij de gangen van Tolstoi Lachen

Sancho, Nationaal Kampioen M1 Haflingers 2010 !

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 09:13

Ik vindt het ontzettend knap dat je dit zo snel zo goed hebt gedaan! Ik denk dat er weinig ruiters zijn die deze uitdaging aan zullen nemen omdat ze bang zijn het in zo'n kort tijdsbestek niet voor elkaar te krijgen.
Veel muziekstukken passen ritmisch gezien erg goed bij de bewegingen van tolstoi! Petje af hoor!! Ik vindt het iig een leuke kur om te zien en zou als bezoeken van eindhoven het niet in mijn hoofd halen om weg te blijven van deze kur, want dit is toch gewoon genieten!!!

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 09:14

Over gejatte muziek, ik heb een dezelfde drafstuk in Helden bij een Belg een Nederlander en een Duitser gehoord.

Maar netjes hoor Tyrza OK dan! , ik heb je alleen bij het losrijden gezien want mijn merrie wilde graag naar huis.

She's my lady Lovers


Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-04 09:16

Bibi, jij ook nog proficiat met je geweldige overwinning!!

Ik heb je nog even gezien tijdens de prijsuitreiking met die mooie deken op je paard Lachen

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 09:18

Vanmorgen om half 8 voor schooltijd even van je Kur genoten! Haha!
Zag er goed uit! Mooie muziek lekker ritme super gewoon *LOL*

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 09:46

Ik heb een aantal reacties betreffende de evt. "geleende" kurmuziek naar de Mesthoop verplaatst.
Dit soort reacties komt de sfeer in het topic niet ten goede.
Voor zulke zaken bestaat de pb-knop Knipoog

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 10:30

Oscar,
Aan de ene kant vind ik het jammer dat sommige berichten naar de MH zijn verplaatst, vooral omdat de daaropvolgende reacties (van mij en vele anderen) op de poster wel degelijk hout snijden.
Temeer omdat poster zelf de muziek "geleend" zou kunnen heben uit een GP-kür die ik al jaren geleden had gemaakt.
Maar... ik kan mij in jouw argumentatie wel vinden Lachen .

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 10:34

OK dan! Super Tyrza!!
En dat in 1 dag 'even' geregeld allemaal. Petje af hoor!!

Navragen is beter dan afvragen.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 11:16

Ik ga em thuis even beluisteren.. Maar ben trots op je!!!

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 12:55

Met een brok in mijn keel naar je optreden gekeken.
Geweldig knap!

Wat moet er wel niet door je heen zijn gegaan?
Alles gaat zo snel de laatste tijd.

Geef Tol maar een dikke knuffel erbij van mij!

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 bezoekers