Boekhouding gedeeltelijk uitbesteden... kosten ?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
pmarena

Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Boekhouding gedeeltelijk uitbesteden... kosten ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-04 14:38

Ik vraag me af , ben nu sinds kort zelf begonnen met de verkoop / levering van boomloze zadels en toebehoren in Nederland , en ben nu dus een 1mansbedrijfje.

KvK-nummer , BTW-nummer , facturen opmaken e.d. , allemaal okee.

Maar uiteraard moet ik vanalles opgeven aan de belastingen en daar heb ik voorheen nooit mee te maken gehad. Lijkt me dus verstandig om er een boekhouder / administratie-kantoor oid bij te halen zodat die me op weg kan helpen hoe ik alle verkopen en aankopen het best bij kan houden , en die kan helpen bij het invullen van de juiste gegevens op de aangifte-formulieren van de Belastingdienst.

Ook natuurlijk hoe ik om moet gaan met verzending naar het buitenland ,
hoe schrijf ik aparte dingen weg...enz.

Kortom : even op weg helpen hoe ik allerlei dingen het best bij kan houden zodat ik de juiste gegevens makkelijk aan kan leveren voor wat de Belastingdienst allemaal moet weten. Dan wil ik die aangifte dus ook door diegene laten bekijken zodat dat allemaal goed is en ik ook alle aftrekbare zaken goed benut Lachen

Ik neem aan dat het op zich weinig werk is , als ik alles goed en efficiënt bijhoud dan is het volgens mij een fluitje van een cent om dat even te controleren en juist in te vullen allemaal.

Maar hoe werkt dat nu met kosten , wat is een normale vergoeding hiervoor , mij adviseren hoe ik alles het best bij kan houden , en een paar keer per jaar even controleren / invullen terwijl ik alle gegevens aanlever ?

Ik heb echt geen flauw idee hoe dat werkt en met welk bedrag ik rekening zou moeten houden ?

Iemand hier meer verstand van Verward

Er komt dinsdag iemand voor een gesprekje , dan wil ik vast een beetje voorbereid zijn Bloos


Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 15:29

Het is maar net bij wie je gaat... Als je bij mijn werkgever terecht komt ben je een godsvermogen kwijt... Scheve mond Maar je kunt het zelf prima doen hoor! Gewoon wekelijks of maandelijks je boekhouding bijhouden, je aangifte invullen en opsturen. Aan het eind van het jaar laat je een boekhouder je boekhouding controleren, er wordt eventueel een suppletie-aangifte ingevuld, en klaar... Dan kom je er wsn wel met een paar honderd euro vanaf.

Ik kan evt. wel eens proberen te achterhalen wat een klant van me moet betalen... Daar ben ik iedere maand 1 a 2 uur bezig met de boekhouding, levert hem ook als klaar zijnde aan.

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

pmarena

Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-04 15:34

Die Btw die ik af moet dragen van bestellingen die ik geleverd heb zal idd het probleem niet zijn Lachen

Maar bvb. de andere kosten die je maakt , dingen die je BTW-vrij aankoopt en vervolgens niet gewoon verkoopt , maar zelf gaat gebruiken of inzetten als testzadel.... investeringen ... kan ik ook kosten van ADSL of huur aftrekken ofzo Verward Dat soort dingen Lachen

Bij mij is het natuurlijk best simpel , heb niemand in dienst ofzo , en heb gewoon een full-time baan bij m'n baas ernaast Haha!

tamary

Berichten: 29055
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 15:34

Kamer van Koophandel en de belastinginspecteur, lijkt mij.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 15:40

Ik denk dat een accountant daar alles van moet weten. Enige nadeel is hun uurtarief, daar sla je stijl van achterover. Bovendien weet ik niet of ze het jou wel uit willen leggen, of het liever voor je doen. In het laatste geval ben je duurder uit.
Zeker handig om mee te beginnen is de Belasting Almanak, daar kun je alles over belastingen (wat je terug kunt krijgen etc) in vinden. Heel handig boekwerk waar je zeker een start mee kan maken. Belastingdienst bellen is ook erg handig. Gewoon overal vragen hoe het moet, formulieren opvragen etc.

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

pmarena

Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-04 15:47

Mmmmh...belastingdienst bellen ...zijn allemaal van die suffe types die nu niet echt babbelig zijn...alleen die Startersdesk is top , dat zijn wel fijne behulpzame mensen ! OK dan!

Belastingalmanak ... is dat op te vragen ofzo ? Lachen

Een paar dingen zijn me gewoonweg nog niet helemaal duidelijk hoe ik dat moet administreren voor mezelf , en ik weet niet zo goed waar je daarvoor precies terecht kan Bloos


Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 20:08

Ik stuur je een pbtje .

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

pmarena

Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-04 22:54

Heb je een erg verward PB-tje teruggestuurd...schrik niet Clown

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 12:47

Mijn zus is assistent boekhouder (studeert dit jaar af). Mijn dagelijkse boekhouding hou ik zelf bij. Mijn zus regelt belastingaangiften en andere moelijke zaken.
Uurloon rekent ze niet en omdat ze het op haar werk kan doen, kost het me verder ook weinig. Ik geloof dat ik eind van het jaar alleen moet betalen voor het opmaken van de jaarrekening.

* To Belg, or not to Belg *

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 12:50

Mijn vader heeft een eenmanszaak en die heeft dus een meneer die voor hem een beetje vergelijkbare dingen doet als dat jij wilt. De laatste factuur van die man die ik gezien heb was iets van 1000 euro, voor een jaar.
Overigens vult hij alles in enzo. Mijn vader is er nu niet, dus ik doe nu de dagelijks dingen, alle belastingpapieren stuur ik gewoon naar hem op, daar doe ik niks aan.

Nulla tenaci invia est via

Alja

Berichten: 25519
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 14:06

ik heb voor de eerste drie maanden bijna 350 euro moeten betalen aan deboekhouder en ben ook sinds begin dit jaar gestart met mijn eigen bedrijfje

ONDERSCHRIFTLOOS

Kitty

Berichten: 7685
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 14:50

Ik doe mijn boekhouding zelf, maar met de belastingaangifte, jaarrekening etc. word ik één keer in het jaar geholpen. Daar ben ik honderdvijftig euro aan kwijt en dan weet ik dat het goed aangeleverd wordt bij de belastingdienst.

pmarena

Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-04 17:38

*raapt mond op na bericht Margreet*

Wat Kitty aangeeft dat is dus wat ik eigenlijk wil ,
voor de rest hou ik zelf alle uitgaves en inkomsten wel bij , dat is allemaal erg simpel bij mij ... ik lever de cijfertjes wel aan

Ik moet dus alleen weten WAT ik precies HOE bij moet houden voor dat kantoor , qua speciale dingen die er omheen bij komen kijken , speciale aankopen , onder welk kopje moet ik die administreren....

Maar naar wie ga je normaal gesproken dan toe voor zulke vragen Verward


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie