*Baal* Krukken voor gebroken tenen?? Ja of Nee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

*Baal* Krukken voor gebroken tenen?? Ja of Nee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-04 18:14

Op de een of andere vage wijze heb ik dus flink last van twee tenen, door een sprint die Marilyn opeens nam.

Kan niet goed lopen en staan en heb flink last van twee tenen tot en met me middenvoetsbeentjes, het is wel dik, alleen niet rood.
Vriend lief ging vandaag nog even fijn (perongeluk) op me voet staan Boos! kortom nog meer last.

Het is in iig geen (lichte) kneuzing. Ik smeer ookal 3x per dag 5 dagen lang arnica. Ik denk zelf aan een scheurtje in beide botjes Verward

Heb ik dat weer heb bijna vakantie Scheve mond Wie o wie weet over hoe en wat of heeft er ervaring mee?
Kreeg jij gips of krukken?

22 Januari verwachten we ons kleintje


Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 18:18

Ik heb zelf ooit krukken gehaald bij de thuiszorgwinkel. Maarre..zou je niet even voor de zekerheid foto's laten maken?

Madelief28

Berichten: 4276
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 18:37

idd fotoos laten maken, ik heb het zelfde gehad, mijn middenvoetsbeetne was toen gebroken....je raad het al 8 weken in gips..

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Genieten van mijn 2 prachtige dochters! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 18:37

ik zou gewoon naar de huisarts gaan, dan hoor je het vanzelf......

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-04 19:03

Bloos! vergeten erbij te zeggen, ga morgen al naar de huisarts en ik weet nu al bijna zeker dat het bezoekje ZH wordt.
Ik heb alleen zo weinig tijd ivm examens en in het ZH moet je altijd uren wachten Huilen

Ik weet dat ik het morgen wel te horen krijg, maar ben gewoon benieuwd, want de een zegt weer voor tenen en middenvoetsbeentjes gipsen ze niet en de ander zegt van wel.

Dus dat vroeg ik me af, ik zie het namelijk al behoorlijk somber in en aangezien mijn pijngrens al aardig hoog is (heb een keer me pols gebroken en me opa zei Ach stel je niet aan, hier heb je papier ga maar een brief schrijven aan je buurmeisje bleek toch echt gebroken te zijn en ik kon gewoon nog bijna alles)

Maar ik vind het gewoon ERG balen als het zo zou zijn

22 Januari verwachten we ons kleintje

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131946
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 19:13

Als het alleen om je tenen gaat, dan hoeft er (meestal) geen gips om.
Ik wens je alvast sterkte voor morgen Ach gut

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

Morrie

Berichten: 22307
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 19:18

mijn 4 gebroken middelvoetsbeentjes hebben ze vorig jaar niet in het gips gezet, ik liep ook niet op krukken, het deed wel onwijs zeer en ik kan geen normale schoenen meer aan, ik loop altijd op van die instapsloffen en hele lompe gympen.......

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 19:41

Ik zou toch 1 kruk regelen op z'n minst, je kan altijd besluiten hem niet te gebruiken. Maar als je tenen erg zeer doen krijg je moeite met het afrollen van je voet, en een kruk kan je dan helpen om toch een beetje normaal te blijven lopen (en dus geen rugpijn te krijgen)

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-04 20:22

Dankje Oscar!!
Ja daarom dus, de een moet wel in het gips de ander niet, nou maar hopen dat ik mazzel heb, want dan gipsen ze nog best een stuk omhoog als ik het goed heb.

En dat wordt dan al die tijd niet naar marilyn, niet rijden, niet fitnissen, zelfs niet werken (vind ik toch wel niet leuk, maar zoveel weken niks doen is bagger).

Dat is lekker zeg smurf Scheve mond, hoe komt dat? Door de zwellingen die zijn geweest? Of door de pijn?

Ik weet ook niet of ik ook met krukken kan lopen, want ik heb al 1,5 jaar last van een steeds terugkerende overbelaste pols en me arm kan dan denk ik niet heel mijn gewicht tillen Scheve mond

22 Januari verwachten we ons kleintje


Morrie

Berichten: 22307
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 20:56

Citaat:
Dat is lekker zeg smurf , hoe komt dat? Door de zwellingen die zijn geweest? Of door de pijn?


het was enorm dik en ongelooflijk blauw Party!!
de botjes zitten volgens mij niet netjes recht aan elkaar, maar dat is ook niet raar als er een koudbloed van dik 700 kilootjes op 1 voet omdraait en die voet staat net op de mijne Scheve mond

Ik had btw schoenen met stalen neuzen aan, maar dat schiet niet echt op als ie op je wreef gaat staan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 09:03

Ik heb mijn kleine teentje eens gebroken, ofja, een flinke scheur erin, m'n paard sprong er ineens met volle gewicht op. Auw! Konden ze niks aan doen, je loopt gewoon een tijdje een beetje raar en voorzichtig rond... Bij mij moest het vanzelf maar weer aangroeien.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 09:16

mijne waren blauw, paars !!!!! en 4 x zo dik!!
ik kon geen schoenen meer aan !
kun je ze wel bewegen ?
dat kon ik iig niet
ook mijn nagel ging eraf en ik had een onwijs grote bloedblaar midden op mijn grote teen
een van mijn paarden sprong boven op mijn voet Boos!
als je mijn tenen zag, was ik net frankenstein Tong uitsteken

geen gips, maar ik kon ook geen schoenen aan
slippers waren een opluchting ( tenen vrij Knipoog )
en klompen geven de juiste stevigheid !
sterkte

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 10:54

Tenen kunnen volgens mij niet eens in het gips. Ik heb ooit mijn kleine teen gebroken gehad: achter het pootje van de bank blijven haken, op de EHBO moesten ze 'm twee keer terugknakken om 'm weer recht te krijgen. Echt ongelooflijk hoeveel pijn zo'n klein teentje kan doen! Scheve mond

Anyway, ze hebben 'm toen vastgetaped aan de teen ernaast. Want een kleine teen ingipsen, dat kan gewoon niet. Ik heb er toen drie weken zo mee moeten lopen, heb wel krukken gekregen maar daar kon ik niet mee overweg. Gelukkig maar een week hoeven strompelen, daarna kon ik weer redelijk normaal lopen. En ik kon ook schoenen aan (wel brede). Sterkte! Ach gut

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-04 12:44

Lopen ging de dag erna weinig tot niet, kan nu wel weer iets beter lopen, maar niet zoals hiervoor. Ik loop nu vaak op de binnenkant van mijn voet, om hem niet te belasten maarja dat is ook niet goed

Staan doet ook zo pijn Boos!
Ik denk niet dat het gebroken is maar eerder een scheurtje, maarja is ook pijnlijk (heb ik wel vaker gehad Haha!)

Ben nog niet naar de dokter gegaan ivm me examens ik zat te twijfelen, of goed uitslapen en goede rust, voor me examen....of anders woensdag maar dan wel paar daagjes later.

Heb toch maar voor me goede nachtrust gekozen, want die heb ik ook hard nodig en aangezien het op maandag ook altijd zooo druk is bij de dokter, leer ik liever nog even.

Hoop ook dat het woensdag spontaan over is, maar dat zal wel niet. Vandaag weer een dag erbij en hoe langer het duurt, dan is het toch niet helemaal goed

22 Januari verwachten we ons kleintje

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-04 12:46

Bedankt voor de sterkte trouwens!!

22 Januari verwachten we ons kleintje

Madelief28

Berichten: 4276
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 19:46

ik hoop dat het SPontaan overgaat voor je ivm examens...maar reken er maar niet op..

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Genieten van mijn 2 prachtige dochters! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Machie

Berichten: 15991
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 19:53

bij mij gingen ze mn 3 gebroken middenvoetsbeentjes alleen intapen, en 1 week met krukken. na 3 week mocht het tape eraf Lachen

Succes met je examens!

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 22:37

Lang lang geleden heb ik eens op meerdere plekken in mijn voet wat gebroken en toen kreeg ik naast de krukken ook nog eens gips (tot onder de knie.
Eerst mocht ik er helemaal niet oplopen, daarna met krukken.

We zouden juist de andere dag op vakantie gaan, dat ging dus ook niet meer door.

*Na regen, komt zonneschijn... zegt men*

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 22:39

ik heb mn middenvoetsbeentjes gebroken nadat destiny over mn voet heen draafde, en ik kreeg tape en krukken en met een dag of 5/6 liep ik weer gewoon rond Lachen

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 22:44

Kun je je leerboeken niet meenemen naar de eerste hulp?
Een jongen uit mijn klas was wel gewoon in het gips om te voorkomen dat het verkeerd aangroeide...

iloveperry

Berichten: 1604
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Ommen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 22:46

ik heb elk jar nog mn kleine teen gebroken, het eerste jaar heb ik wel op krukken gelopen, (toen stond mn andere teen de haakt op, moest worden recht gezet, geen leuke ervaring) toen wel krukken, 2de jaar alleen tape en gewoon heel voorzichtig lopen,

nouja tis ookhoeveel last je dr van hebt.

wie het laatst lacht......snapt de grap niet Haha!

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 22:48

Splash heeft nu denk ik 2,5 maand geleden ook op mn tenen gestaan , maar net op dat randje van je wreef naar je tenen zeg maar , en dan nog meer op je wreef , ik denk dat het bij mij ook gebroken is geweest , heb er nog steeds last van als ik er aan zit , ik voel ook een hard bobbeltje , dus kalkvorming op een breuk , dat heb ik dus ook op mn vinger omdat die te snel uit de spalk is gehaald en dus niet goed is genezen Haha!

Het is dus niet echt slim om er mee door te blijven lopen , het blijft pijn doen hier

    S p o t.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 10:15

ik heb mijn grote teen eens gebroken, die werd toen aan mijn andere teen vast geplakt met tape... Haha! heb wel met krukken gelopen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 10:17

Ik wou ooit mijn zusje een rotschop verkopen en raakte inplaats van haar de muur. Gevolg middenvoetsbeentjes en tenen gebroken.
Ze hebben het toen wel in gegipst om te voorkomen dat het verkeert zou gaan groeien. Ik heb 1 dag op krukken gelopen en daarna niet meer.

BloemBloem

Berichten: 16575
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 10:18

Haagsemeid je kan dan toch wel mee met
de meeting......?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: leenleen11, YandexBot en 151 bezoekers