Anti-biotica kuur

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Anti-biotica kuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-04 17:18

Een van mijn paarden heeft een klap gehad van een ander paard, en hij staat nu met een dik been (rechtsachter) een een vrij diepe snee erin.
De DA heeft ernaar gekeken, en ik moet hem 3x daags afspuiten en ik kreeg een 10-14 daagse anti-bioticakuur mee.
Deze moet ik door de brokken doen, maar de **** wil het niet eten Boos!
Normaal gesproken eet hij altijd alles, en hij heeft ook al eerder aan de anti-biotica gestaan, toen at hij het wel gewoon, maar ik krijg het er nu niet in...

Heeft er misschien iemand tips hoe ik kan zorgen dat hij toch zijn kuurtje binnen krijgt??

Alvast bedankt..

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 19:04

Is het vloeibaar ofzo??? kan je het anders niet gewoon inspuiten?? Mijn paard vond het altijd lekker als ik een flinke laag suiker of het eten strooi als er medizijnen in moesten, dan at ze het wel op. maar suc-6 verder!

tamary

Berichten: 29182
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 19:07

mengen met apelmoes en in een schone wormenspuit doen. Dan net als een wormenkuur toedienen.

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 19:14

mijn pony had ook antibiotica en ventipulmin, echt lekker vond ze het niet maar door de slobber heen at ze het wel. haar nieuwe medicijnen at ze alleen echt niet, ook niet door de slobber.. dus die doe ik nu inderdaad met appelmoes in een spuit, dat werkt wel!

Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-04 19:18

Balen, ik heb hem net gisteren ontwormd, hier natuurlijk niet aan gedacht, dus ik heb geen lege wormenspuit Verward

Laag suiker er overheen doe ik liever niet, ivm zijn tanden...

paars

Berichten: 5561
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 19:58

ga dan even langs een DA, die heeft vast wel een grote spuit voor je!

Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-04 20:17

Volgens mij heb ik dat idd al eens eerder gehad bij een ander paard, ik ben ook zo blond, om er niet aan te denken er een mee te vragen.
Zal vragen of mijn moeder er morgen even langsrijdt...

taverno

Berichten: 4216
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 08:48

Je kan het ook doen op een boterham met appelstroop of honing.Werkt perfect.

Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-04 13:09

Heb beide ook niet in huis, hè, ik heb ook niets in huis.

Maar mijn moeder gaat straks even langs de DA om een spuit te halen, dan voer ik het gewoon met appelmoes of vanillevla.

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 18:34

In zijn mond spuiten werkt inderdaad het beste, want als hij zijn boterham niet eet, zit je nog. Je kan zo'n spuit ook bij de apotheek halen. Appelmoes werkt meestal goed. Een paard was heel lastig en daar werkte alleen fruithapje (babyvoeding) bij in het begin. Wormenkuur is trouwens niet handig (te klein). Je moet zo'n grote spuit met wijde opening hebben dat is het handigst.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 18:38

Antibiotica is heel bitter, dat is écht vies. Zo'n spuit kan goed werken, maar zorg er wel voor dat er echt iets lekkers in die spuit zit, anders laat hij zich 1 keer foppen en daarna ook niet meer. En dan zit je ook weer te kijken met ontwormen straks....
Nescio at het uiteindelijk op door de slobber met een (grote) pot appelmoes en een beetje water erbij. Dat ziet eruit als diarree Haha! Maar het smaakte blijkbaar goed! Vork

Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-04 19:50

Ik heb het vanavond met appelmoes in een grote spuit gedaan.

Hij vond het niet lekker, maar het moet maar, hij heeft gewoon geen keus Haha!

Giraf

Berichten: 76
Geregistreerd: 14-01-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 14:51

Mijn paardje heeft 2,5 jaar lang met een synusinfectie/onsteking gelopen die nu eindelijk na een jaar niet meer teruggekomen is (AFKLOPPEN!!!). Om ervoor te zorgen dat de synusbacterie niet meer terugkomt moet ik zorgen dat z'n weerstand de rest van z'n leven helemaal optimaal is (zodat hij voldoende antistoffen heeft tegen deze bacterie). Hij krijgt nu iedere dag drie schepjes weerstand-opwekkers door zijn voer. Ik ben een half jaar bezig geweest met inderdaad appelmoes, honing, slobber enz. enz. om z'n medicijnen maar naar binnen te krijgen, maar dat ging steeds een paar dagen goed en daarna had ie zoiets van "eet het zelf maar op"! moedeloos werd ik ervan Huilen Maar sinds een maand geef ik hem een halve schep meusli daar doe ik dan de poeders overheen, vervolgens doe ik 3 scheppen lijnzonolie (paardendrogist) erover heen en dit roer ik dan door elkaar zodat er geen poeder achterblijft (de poeders plakken vanzelf aan de meusli door de olie) en ik moet het afkloppen maar sinds ik zijn medicijnen op deze manier geef eet hij het elke avond braaf op! *LOL*

Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-04 22:33

Ik krijg het er met appelmoes in een spuit nog steeds goed in, hij vind het niet leuk, maar hij kan er niet zoveel tegen doen hè..

Ah, met 10-14 dagen hoeft die toch niet meer...