Band met paard/pony.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Band met paard/pony.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-02 20:09

Ik vroeg me zomaar af of jullie een band met je paard of pony hebben en hoe lang dat geduurt heeft.
Met smiles heb ik helemaal geen band maar ik heb hem dan ook pas een half jaar. Hij weet dat ik de baas ben maar hij vindt mij niet liever dan zomaar iemand anders.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 20:13

ik had met Anna, voor verhaal lees profiel, in 4 maanden tijd een hele goede band, ze luisterde alleen naar mij, liep met mij mee aan halstertje op 5 maanden oude leefitjd helemaal zonder dr mammie, kon samen met dr mammie vast staan, ze is helaas op 9 maanden oude leeftijd overleden Verdrietig Huilen
en ik mis dr nu (bijna anderhalf jaar later) nog super erg

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 20:14

Pinky luisterd naar een streng en consequent iemand.
Toen hij bleerd werd voor de kar luisterde hij perfect naar cor. Toen ik kwam met mijn zachte stemmetje twijfelde hij nog weleens Lachen
Nu is hij weer helemaal aan mijn hand en stem gewend. Als inge nu een commando geeft duurt het langer voordat hij reageert en reageerd hij ook minder goed.

Of Pinky echt alleen met mij kan leven weet ik niet. Denk het niet. Pinky is best een allermans vriendje maar heeft wel een echte leider nodig. En dat ben ik zoiezo wel.
Voorbeeldje: Hij heeft al een keer of 3 uitgehaald naar een vriendin van mij maar naar mij nog nooit. Hoe erg ik hem ook opjaag of laat schrikken.
Hij weet vast dat hij nog niet jarig is als hij dat uit probeert. Maar zoiezo krijgtie er flink van langs als hij trapt }>

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 20:37

expensive kon ik al 4 jaar en had ik ook eerder gereden maar toen ik heb de eerste dag had, ging ie wel met me aan de haal en hij dacht echt dat hij de baas was, ik moest dus echt streng zijn en nu is ie heel lief, in een half jaartje tijd. maar offie minder lief is als tegne iemand anders... naja een beetje. een totaal vreemde zeker wel maar eentje die ie wel elke dag ziet zoals mijn vriendin daar doet ie ook gewoon tegen
en tegen mij en helen (andere vriendin, vorige eigenaar) en haar vader doet ie nog het liefst Lovers

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 20:50

Met Felix vanaf de eerste minuuut en ik had hem nog geen eens zelf uitgezocht, ik moest het er maar voorlopig mee doen werd er gezegd Haha!
Voorlopig is inmiddels bijna 8 jaar Haha! Haha!

Met Danno heb ik een andere band dan met Felix, misschien wel omdat het mijn 2e paard is. Maar dat wil niet zeggen dat het niet goed is.
In tegen deel het wordt steeds beter, zeker nu ik ook op hem rijd en langs de weg ben geweest, dan leer je je paard toch op een andere manier kennen.

Valerie

Berichten: 8604
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 21:04

Ik oe lyr niet zo vaak dus ik kan eigenlijk niet zo goed zeggen of ik nou een band met hem heb, soms heb ik het gevoel van wel, maar soms denk ik echt dat ik hem niks kan schelen Verdrietig

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 21:09

Met Indy heb ik wel een goeie band, Met Sefin begint het nu pas te komen, ik vond hem eerst maar niets, maar nu wordt ie steeds leuker, en wil echt wel wat voor je doen.
Met Homero heb ik eigenlijk totaal geen band, met hem is zoveel gebeurd, hij laat het wel over zich heenkomen wie hem verzorgt Sigaar

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 21:16

Met Pienke was het meteen,... ze stond daar zielig in de wei, niemand keek naar haar om, want niemand kon iets met haar, ze was nukkig, trapte en bijte en sloeg als je niet uitkeek *en dat voor 9 maanden oud!* ... vanaf de eerste seconden was ik vertrouwd voor haar en mocht ik alles bij haar,... Lovers meteen waren we vriendjes... ik kwam iedere dag en vanaf dag 2 stond ze me hinnikend op te wachten! heb veel tijd met haar doorgebracht en veel geleerd... Onze band, daar komt niemand tussen! En als ze ooit te koop komt ben ik de koper! Haha! *LOL*

Toen ik Tos zag, was het meteen van: Dat is hem,... en nou is hij 7 weken van mij, maar de band moet nog komen... Lovers

Arona
Berichten: 165
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 21:25

ik heb me afgeleerd (probeer ik tenminste) om een echte vertrouwensband met mijn VZ paardjes te krijgen, het is me al te vaak gebeurd dat ik net een band begon te krijgen en dat het paardje dan weer verkocht werd. Huilen Huilen Huilen

Op een gegeven moment heb ik voor mezelf gewoon besloten dat ik een beetje afstand tussen mij en paard moet bewaren, puur uit zelfbescherming, ik heb het rijden door het steeds weer verkopen van pony's namelijk zelfs een tijdje niet meer leuk gevonden.

Pas als ik een eigen paardje krijg zal een band opbouwen.

Alhoewel, ik heb nu een nieuw VZ paard en dat is toch wel een gigantische liefe schat, die best eenkenning is.

Nou ja, 1 uitzondering dan maar *LOL* Lovers

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 21:28

Ik denk dat ik met mijn paard zeker aan band heb. Hij heeft nl. totaal geeninteresse in andere mensen, hij laat zich ook niet aanraken door vreemden, maar ik mag alles met hem doen. Dit heeft dan zeker 6-8 maanden geduurd... Lovers

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 21:32

Heeft lang geduurd eer dat ik een band had met dribbel. Ik heb hem in Maart gekocht, en eind augustus begon ie eindelijk te luisteren naar me, begon hij me een klein beetje te vertrouwen, nog niet te veel. Maar dat beetje vertrouwen dat hij in mij had, kreeg ik ook in hem. Dus dat scheelde veel, want als je je pony niet vertrouwend, en hij jou niet, dan lukt het allemaal niet. Hij trapte daarvoor regelmatig, beet en stijgerde, viel me aan en deed alles om me bang te maken. Vertrouwen kon ik hem niet, toen ik het had opgegeven en hem wilde verkopen, kon ik het gewoon niet. want WIE wilde zo'n pony (toen nog klophengst) juist.. maar 1 iemand... Hij is dus gebleven, en ik heb altijd wel zoiets gehad van misschien lukt het nog wel. ik heb altijd van hem gehouden, ondanks dat ik het een engerd vond en hem voor van alles uit maakte Haha! Misschien omdat hij deze kans kreeg is hij nu nog liever dan ik ooit had gedacht (gehoopt)
We hebben dan ook een best een erg goede band. Ik denk dat als hij nu naar iemand anders zou gaan, diegene het zelfde als mij mee maakt, van voor af aan. Dat hij weer zo'n draak word. Het is echt een pony die duidelijk iemand nodig heeft, en zodra hij je vertrouwt, je ook echt vertrouwt! Lovers

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 21:57

Met sunny had ik al heel snel een band,die loopt,onee LIEP als een hondje achter me aan.En hinniken in de trailer toen ze weg ging Huilen

Met Bogachka heb ik -vind ik zelf- nu ook wel een band.Bij haar moet ik alles op z'n tijd doen,en veel met haar knuffelen.Tegen een harde stem kan ze niet,dan vliegt ze een hoekje in Bloos Lachen Verder is het een meer dan geweldig paard in omgang,heerlijk rustig Dromen Lachen met rijden gaat het nu weer prima de perfecto Pling Ik vind dat ik persoonlijk wel een band met Bogachka heb gekregen,ze valt altijd in slaap als ik haar aan het aaien ben...zo lief joh! Die oogjes helemaal dicht en die oortjes opzij Lachen Lovers Lovers Lovers

Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 22:24

Mmm ik heb best nog eens onenigheid met beau maar over het algemeen is hij heel braaf bij mij. Bij anderen wilhij nog wel eens wat uitproberen. Bijten bijvoorbeeld of hen voorbij lopen als iemand anders dan ik met hem wandelt. Met zijn verzorgster is hij eens uit het bos teruggerend naar huis omniks en ook als ze naast hem loopt kan hij enorm etteren. Bij mij is hij wel braaf. Maar is dat een band? Ik bn zijn baas en zijn leider maar of hij echt van mij houdt? ik weet het niet. Hij is iiig niet zo mensgericht als Pjelk. Op Pjelk rij ik nu een jaar ( hij is sinds twee maand van mij) en soms als ik naar zijn stal loop hinnikt hij zachtjes. Hij laat zich ook zonder lijn prima de bak doorsturen en loopt los achter mij aan. Als ik iets spannends niet eng vind dan durft hij ook. Ja, ik denk dat ik met Pjelk echt wel een band heb Lovers maar anderen kunnen dit soort dingen waarschijnlijk ook heel makkelijk met hem.

party-girl

Berichten: 1161
Geregistreerd: 03-11-01
Woonplaats: Ter-Idzard (vlakbij wolvega)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 12:16

k heb met m'n eigen pony een goeie band k heb hem ook al bijna 5jr en ken hem door en door! weet precies waar die niet tegen kan en wat ie leuk vind!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 12:37

het duurt meestal bij mij een jaar voordat ik een band met een paard heb. MAar dat komt omdat ik in het verleden voor een handelaar gereden heb. Daar gingen de paarden altijd vrij snel weer weg. In dit geval spreek ik dus meer vanuit liefde voor het paard voelen. Het klikt meestal vrij snel tussen mij en een paard, en ik ben al snel erg op het dier gesteld. Alleen betekent dat bij mij niet dat ik hem niet later zou kunnen verkopen. Alleen Iones, die mijn eerste paard is en die ik alweer 8 jaar heb is het verkopen taboe, die zal nooit van mij weggaan, tenzij hij sterft. Als ik nu Paddy zou verkopen die ik al bijna 2 jaar heb, zou ik me wel raar voelen in mijn maag. bij Radonja heb ik dat niet, want die heb ik pas sinds november.

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 13:46

bij mij is het gek genoeg heel snel gegaan ik denk na 5 weken dat we al een redelijke band hadden. als ik aankom hinnekt hij heel hard (niet zo plezierig als ik om 6.30 kom voeren als de mensen daar nog slapen) Haha!
maar hij herkend me echt al en al ga ik hem halen van het land of van de bak dan komt hij op mijn gedraft echt leuk om te zien. van de week deed mijn vriendin hem maar hij kwam mooi niet naar haar toe hij neemt met haar echt een loopje

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 13:49

Toen Lex kwam had ik niks met hem. Hij ging naar een weilandje, zodat hij daar kon opknappen (hij heeft een slecht verleden gehad).
Toen kwam hij terug en zou ik hem inrijden. Na twee weken was ik de persoon die hij vertrouwde, of we al een echte band hadden, dat weet ik niet. Maar toen hij bijv. ontsnapte, toen liep hij voor iedereen weg die hem probeerde te pakken. Toen liep ik naar hem toe en liep hij naar mij Lachen
Ik denk dat ik na 1,5 maand een echte band had.

kellogs

Berichten: 83
Geregistreerd: 17-01-02
Woonplaats: Maasdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 14:41

Misschien willen jullie kijken naar MIJN PARANORMALE VERHAAL
dan weten jullie zeker dat een band met je paard kan ontwikkelen.
groetjes kelly