dravers trainen (erop)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

dravers trainen (erop)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-02 12:43

hoe zwaar meot je ervoor zijn?
en vanaf welke leeftijd?

vraag het voor een vriendin die dat er graag wil doen




-Maaike-

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3


Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 19:18

Bij het trainen van een draver onder het zadel is het gewicht minder van belang dan bij een renpaard. De meeste monte-rijders zijn wel vaak lichtere personen, maar met de training maakt het niet zoveel uit. Het moet natuurlijk wel gaan, dus geen 100 kg op een iel klein dravertje! Haha!

Gaat jouw vriendin bij een trainer aan de slag of voor zichzelf? Want dan zou ze bij de trainer moeten informeren of hij er een leeftijdseis aan heeft verbonden! Aangezien het enkel om trainen gaat; ik was 14 toen ik mijn eerste draver (ook onder het zadel) trainde.

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-02 20:01

nee ze wil bij een trainer, gewoon voor iemand trainen, heb jij toevallig ook wat adresjes in friesland???

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 23:42

't Is vrij moeilijk om daar zomaar aan te komen. De meeste trainers werken met leerling-pikeurs en dat zijn vaak -naast de trainer zelf- degene die de dravers trainen. Bovendien kan het gaan om paarden van meer dan ? ton! Ik heb vrijwillig getraind bij een trainer in Garderen, maar daar reed ik echt niet de cracks!!!! (Deze trainer kende ik omdat ik een draver van hem had gekocht.)

In Friesland is de kortebaandraverij-vereniging ''De Sprinters"". Dat is een ongeregistreerde wildebaan. Puur hobby-matig, maar de meeste leden van de Sprinters wonen toch wel in Friesland (op een enkeling na, zoals ik....), maar heb geen idee of er een verzorger wordt gezocht, maar da's ook een andere dicispline dan de langebaan bij de NDR. En bovendien vaak ''enkele'' eigenaren, dus maar 1 draver in bezit en dan is de training ook vaak in eigen beheer.

Heeft ze ervaring met dravers? Misschien dat dat meewerkt, het is nl absoluut niet te vergelijken met een rijpaard! Na jaren dravers stapte ik ineens weer op een rijpaard, nou ik wist niet wat me overkwam! Inmiddels dus toch weer een eigen dravertje gekocht! Haha!
Ik kan evt. via via eens infomeren. Stuur maar een PB'tje met wat gegevens over haar!
Groetjes
Esther

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

lucc@
Berichten: 38
Geregistreerd: 19-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 20:10

Ik heb inmiddels mijn tweede draver en zou nooit meer anders willen. Ik rijdt puur rekreatief, het lijkt wel of de paarden door hebben dat ze een welverdiende rust krijgen na al die jaren hard werken. Ze zijn zo dankbaar.................. Koe

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 20:18

lucc@ schreef:

Ik heb inmiddels mijn tweede draver en zou nooit meer anders willen. Ik rijdt puur rekreatief, het lijkt wel of de paarden door hebben dat ze een welverdiende rust krijgen na al die jaren hard werken. Ze zijn zo dankbaar.................. Koe





[one-liner]
Hoor ik daar mij zelf praten?????? Haha! Bij mij is dit dus precies hetzelfde![/oneliner]

We hadden de Lente, we hadden de Zomer, we hadden de Herfst.
Helaas, de Winter nam je mee..

[EA-CO] Diverse stoere, zomerse setjes te koop!

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-02 21:13

haha, nee ze heeft geen ervaring, ik geloof ook nog nooit een overgestapte draver gereden.
Maar ik zal nog eens informeren bij dr.

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3


WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 13:55

Arnold Mollema zoekt mensen. Hij traint in Wolvega, achter de drafbaan. Email naar trotmoll@euronet.nl Ze zoeken mensen die ook meekunnen naar het buitenland, maar ook mensen die ze gewoon onder het zadel willen rijden. Ik zou het daar eens proberen. ze hebben ook een internesite www.euronet.nl/users/trotmoll/
Suc6

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-02 22:47

Tja....sorry, maar om helemaal zonder ervaring met dravers er zomaar op te gaan en ook nog te willen trainen????
Lijkt me niet zo'n heel erg goed plan. Het is idd iets heeel anders dan een KWPN'er ofzo.
Waarom wil ze eigenlijk perse wat met dravers gaan doen???

Mirjam

"The world is best viewed through the ears of a trotter"


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arlette1991, criollo_yess, Freekfuchs, Kitty_, Nina1999, onpaard, Padoertje, Rose_Sonny, Vagabondo, xSannee, ziechriet en 148 bezoekers