Zadeldek met "reclame" erop => mag dit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Zadeldek met "reclame" erop => mag dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-04 10:39

Ik reed onlangs op een dressuurconcours met dit zadeldek van Havens paardenvoeders:
Afbeelding

Toen zei de jury tegen mij dat het verboden is om met reclame op je zadeldek rond te rijden.
Voor deze keer zou hij het wel door de vingers zien Knipoog (gelukkig, want we werden 1e Haha!)
Maar is dit een nieuwe regel? Is dit onzin?
Ik weet dat er in ieder geval (voorheen?) altijd regels waren met de maximale afmetingen van reclame op je zadeldek. Dus toen mocht het wel!

Heb voor de zekerheid nadien maar met een ander zadeldek gestart, maar ik zie er nog genoeg rondrijden met reclame.
Ik heb ook al gezocht in de reglementen, maar kan niks vinden.
Wie heeft meer info Verward

Check http://www.vivalaveluwe.nl : onze Bed & Breakfast en Vakantiewoning op unieke locatie midden in het bos op de Veluwe! Veel wild rondom ons terrein, en volop wandel- en fietsmogelijkheden. Ook ideaal voor natuurfotografen! Open vanaf maart 2015 :).


Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 10:48

Het mag maar een bepaalde afmetingen hebben en ik ben bang dat deze te groot is

...Dreaming with my eye's wide open...

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 10:50


Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 10:51

Ja dat mag, ik start regelmatig met mn MaxH of Bit gesponserde shabrakje. Echter het logo moet wel aan bepaalde afmetingen voldoen.

Quote regelement:
Tijdens wedstrijden dienen de sponsoruitingen aan de volgende voorwaarden te voldoen:
a. Voor het zadeldekje max. 200 cm² aan elke zijde, voor een voltigedek max. 400 cm² aan elke zijde.

b. Op jasjes ter hoogte van de borstzak eenmaal met een maximum van 80 cm². Dit is echter niet toegestaan tijdens de cross bij de disciplines samengestelde wedstrijdsport en eventing en tijdens endurancewedstrijden. Reclame-uitingen op een bodyprotector zijn in geen enkele discipline toegestaan.

c. Op de kraag van het shirt aan iedere zijde max. 16 cm².

d. Tijdens endurancewedstrijden en de cross bij de eventing: max. 200 cm² op de arm of op bovenkleding.

4. Geen enkele andere reclame is toegestaan op straffe van een administratieve heffing conform het bedrag
dat hiervoor is opgenomen op de KNHS tarievenlijst.

Maar dat havens dekje mag volgens mij wel hoor. Als het logo 10x20cm is voldoet het dus aan de maximale eis.

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-04 10:55

Hmm, ik denk dat 'ie wel binnen de 200 vierkante cm zit Lachen
Zou ook onhandig zijn van Havens toch, witte zadeldekken aanbieden bij hun paardenvoer met een te groot logo?
Maar de jury had het ook niet over de afmetingen, hij beweerde dat je niet met reclame mag rondrijden.
Het kwam mij ook al erg vreemd voor.
En ik had dus sowieso mogen starten lees ik hierboven, ik had hooguit een heffing kunnen krijgen... niet dat ik daarop zit te wachten *LOL*

Check http://www.vivalaveluwe.nl : onze Bed & Breakfast en Vakantiewoning op unieke locatie midden in het bos op de Veluwe! Veel wild rondom ons terrein, en volop wandel- en fietsmogelijkheden. Ook ideaal voor natuurfotografen! Open vanaf maart 2015 :).

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 11:26

Ja je mocht er gewoon mee starten en een heffing kun je op grond van bovenstaande regel uit het regelement terugvorderen of bezwaar tegen aantekenen.

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 14:41

Met reclame mag je absoluut wel rijden, dus ik weet niet waarom deze jury het zegt. Het enige wat niet mag op landelijke wedstrijden, is een rood-wit-blauw vlag op je dekje.

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 23:11

Nou, dan ken ik er genoeg die dus niet meer starten mogen. By the way, een kennis van mij rijdt altijd met een bordeaux rood fluwelen dekje, mèt reclame!! Mag dat dan wel????

HedwigG

Berichten: 1403
Geregistreerd: 05-07-02
Woonplaats: Aalzum, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 08:08

ik heb alleen bij springen reclame op het dekje. bij de dressuur doe ik gewoon een wit dekje vind ik wat mooier staan.
maar volgens mij mag het ook wel gewoon bij de dressuur als de afmetingen maar niet te groot zijn

*

valencia
Berichten: 562
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 16:16

ik heb zo'n wit anky dek, maar die zie je zo vaak!! En trouwens, als het niet zou mogen, waarom zouden ze dan (bijv. bij die van Anky)op sommige chabrakken uit de fabriek al een logo er op zetten, en dan bedoel ik wel op witte dekjes hoor, als het niet zou mogen??

.....


Moirsa

Berichten: 8440
Geregistreerd: 03-05-04
Woonplaats: Sneek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 18:37

tja ik heb ern og nooi van gehoord maar volgens mij mag het wel ik bedoel elke sporter mag toch sponsers hebben of niet

verwijderd09
Berichten: 1358
Geregistreerd: 18-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 18:04

wij hebben reclame op het wedstijd dekje van onze club staan, dus dan neem ik aan dat dat wel mag

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 19:16

Hoi,
Ik heb dus ook dat Havens dekje (overigens gewoon mee gestart en geen problemen gehad) maar ik heb het voor de zekerheid even opgemeten

Het logo is 16.5cm bij 11cm, maakt dus 181.5 cm2. Zou dus prima kunnen!

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 21:57

Ik rijdt op de wedstrijden met een bockmann dekje,en ik heb er eignelijk nog geen problemen mee gehad!!al rijdt ik er aleeen mee tijdens het springen

Dressuur is een jurysport,als je daar niet tegen kunt,moet je er ook niet aan beginnen!!
+:)+ Wil je mijn fotografiewerk volgen?? Klik HIER voor mijn FB pagina. Een like, zou ik leuk vinden. +:)+

PrimaDonna

Berichten: 501
Geregistreerd: 08-02-02
Woonplaats: Linschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 22:28

Chronos schreef:
Het mag maar een bepaalde afmetingen hebben en ik ben bang dat deze te groot is


Volgens mij is dit wel de toegestane afmeting

Ik zelf heb afgelopen zaterdag ook voor het eerst met reclame gereden. Ik kreeg ook een dressuur dekje gesponserd van mijn stalgenoot die ook een eigen bedrijf heeft. Bloos!
Bij het maken van het dekje hebben ze er rekening mee gehouden dat het voor wedstrijd is en hebben ze zich ook gewoon aan de toegestane maten gehouden. Zag er trouwens OK dan! toppie uit het dekje en het bracht me ook meteen geluk....wat wil je nog meer??? Knipoog

Maar zover ik weet is reclame idd gewoon toegestaan tijdens wedstrijd rijden

Primadonna

Stal Centaurus


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Doedatje, Flip00 en 44 bezoekers