Paard met Claustrofobie

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pintolover

Berichten: 64
Geregistreerd: 23-05-04

Paard met Claustrofobie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-04 16:24

Verward Ooit van gehoord? waarschijnlijk niet, maar volgens mij heb ik wel een paard met een claustrofobie Ach gut Het is heel erg zielig. Als ik wedstrijd heb dan zetten wij mijn paard in de trailer zonder problemen. Niks aan de hand tot dat je de motor start en weg rijdt. Mijn paard wordt dan helemaal gek. Wij hebben een 2-paards trailer. Als we het schot er goed in hebben staan en hij staat er in, dan raakt hij helemaal in de stres. hij weet niet wat hem over komt en laat zich omvallen. maar als het schot opzij staat dan is er weer niks aan de hand. en ook niet als we het schot er helemaal uit halen. Dan blijft hij ook stil staan. het si echt heel erg zielig. ALs je gaat rijden met het schot op de goede plek dan lijkt het net of je een monster achter je auto hebt. het is echt heel erg eng Ach gut

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 16:27

Misschien heeft ie wel geen claustrofobie, maar is hij bang voor het schot, zo klinkt het iig. Is het geen mogelijkheid om het schot maar gewoon weg te laten, als dan alles is opgelost?
En ik denk dat je dit evt. beter bij Vraag-maar-Raak neer kunt zetten Lachen

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 17:47

Een paard met claustrofobie gaat echt een trailer niet in hoor.. Hij zal best bang zijn, maar dan om een andere reden, niet omdat ie in een klein hokje staat. Anders loopt ie er ook niet in..
Rijd degene in de auto wel rustig, is de trailer breed en hoog genoeg voor m, is de vloer niet glad? Daar zou ik eerder aan denken..

Elsjuh_B
Berichten: 40
Geregistreerd: 28-04-04
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 17:54

vaag

Pintolover

Berichten: 64
Geregistreerd: 23-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-04 17:54

Mijn paard loopt niet zomaar de trailer in hoor, we moeten hem lokken met biks en alles. als hij er 1 maan in staat is er niks. maar als we weg rijden is het juist een probleem. Al rijden we met 50 over de snelweg hij wordt gek. En niet in de bochten wat je zou verwachten dat hjij dan zijn evenwicht ofzo verliest. nee. In de bochten staat hij mooi stil. maar op de rechtestukken wordt hij gek. Ik heb stro op de bodem liggen en we hebben een grote 2 paards trailer.

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 17:55

Mijn pony heeft dat ook! Het beste is om het schot er helemaal uit te halen en even een tijdje zonder schot erin laten staan en dan als ie helemaal braaf staat dan kun je het weer met schot proberen! Bij mijn pony heeft dat ook super geholpen! binnenkort ga ik ook weer het met schot proberen!

Pintolover

Berichten: 64
Geregistreerd: 23-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-04 17:56

heb ik al geprobeert het schot er helemaal uit. Maar als je hem er weer in zet lkijkt hetwel of de duivel in hem terug keert. het is gewoon eng.

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 18:00

Uhm Aramat, dat doen ze dus wel. Maar dan heb je wel echt hele lieve paarden, die echt alles voor je doen (oeh, dat klinkt penny-achtig). Ivano (paard van m'n zusje) heeft dat ook gehad.

We zetten allebei de paarden op de trailer, we waren de oprit nog niet af en opeens een herrie achterin, dat wil je niet weten. We zijn snel opgedraaid en mn zusje is in de trailer gaan zitten (geloof ik) om te kijken wat er aan de hand was, en ons pap reed rustig de oprit weer op.
Nou, Ivano liep tegen de wand omhoog.

Toen hebben we ontzettend veel geoefend met Ivano. We hebben hem ook aan de andere kant gezet en de rubbere flap in het schot een heel eind afgeknipt, zodat Ivano heel breed kon gaan staan.

Nou op een gegeven moment, na veel oefenen, ging het weer goed. Niets meer aan de hand.
Een jaar later waren we met de trailer op pad. We kwamen aan op bestemming en zagen nog maar 1 paard staan in de trailer. Snel de klep open gemaakt en toen lag Ivano op de grond. Hoofd nog vast aan de stang en met z'n benen onder mijn paard. Om het verhaal niet langer te maken dan het al is, de paarden uitgeladen. Niets aan de hand, gewoon een uurtje kunnen rijden.
Het inladen daarna ging ook goed. Maar toen: Ivano ging helemaal shaken en liet zichzelf op de grond vallen. Als een idioot die paarden weer van de trailer af en de paarden maar 1 voor 1 naar huis gebracht.

We hadden echt geen zin meer in deze taferelen. Dus toen hebben we een vrachtwagentje aangeschaft. En nu is er niets meer aan de hand. Het reist comfortabeler en ze hebben de ruimte. Ga maar es een keertje in een rijdende, lege trailer staan. Je wordt echt kotsmisselijk. Ga achter in een vrachtwagen staan, en je merkt bijna niet dat je rijd.

Waarschijnlijk heeft jou paard gewoon de ruimte nodig. Heef hem die ook als dat lukt. Het zou ook nog reisziekte kunnen zijn (dat kan echt, alleen je merkt het niet echt omdat ze niet kunnen praten en overgeven Lachen )

Sorry trouwens voor het lange verhaal.

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 18:02

Pintolover schreef:
Ik heb stro op de bodem liggen.


Weet je wel dat stro best glad is in de trailer? Probeer het eens zonder stro of met houtkrullen als je die tot je beschikking hebt.

Waarschijnlijk moet ze zich in bochten concentreren op haar gewicht etc. Op rechte stukken heeft ze alle tijd om zich druk te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 18:14

Aramat schreef:
Een paard met claustrofobie gaat echt een trailer niet in hoor.. Hij zal best bang zijn, maar dan om een andere reden, niet omdat ie in een klein hokje staat. Anders loopt ie er ook niet in..
Rijd degene in de auto wel rustig, is de trailer breed en hoog genoeg voor m, is de vloer niet glad? Daar zou ik eerder aan denken..

Ik denk ook niet dat je paard de trailer dan in zou krijgen. Miscchien is die inderdaad bang voor het schot.. succccezzzzzzz ermmee

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 20:08

niet leuk, en als je een auto voorbij gaat waar de moter van aan staat doet ze het dan ook? (gek worden)

Tomaatje

Berichten: 2505
Geregistreerd: 16-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 21:02

Alle paarden hebben van nature claustrofobie! Alleen is dit in hoge mate afgeleerd. Omdat ze op stal en in de trailer staan!
Dat je 't maar ff weet Knipoog
En jou paard doet neem ik aan niet raar als hij door een smalle doorgang moet? (zet eens 2 hindernissen vlak naast elkaar) Ik denk dat je paard gewoon schuin wil staan...

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 23:08

sjemie"]
[quote="Aramat schreef:
Een paard met claustrofobie gaat echt een trailer niet in hoor.. Hij zal best bang zijn, maar dan om een andere reden, niet omdat ie in een klein hokje staat. Anders loopt ie er ook niet in..
Rijd degene in de auto wel rustig, is de trailer breed en hoog genoeg voor m, is de vloer niet glad? Daar zou ik eerder aan denken..

Ik denk ook niet dat je paard de trailer dan in zou krijgen. Miscchien is die inderdaad bang voor het schot.. succccezzzzzzz ermmee
[/quote]

De meeste lopen er wel in... Als je tenminste alles voor je willen doen (hetzij door hun karakter, danwel 'aangeleerd' (lees: het niet in hun hoofd halen er niet in te gaan)).

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 15:04

Schoot me toennet te binnen. Een van de witjes van Crossmonster heeft ook claustrofobie op de trailer.

ephany

Berichten: 29
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Enter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 15:41

Als je het schot eruit haalt en je gaat rijden hoe gaat hij dan staan, overdwars? Het kan zijn dat je paard (het zou niet de eerste zijn) wagenziek wordt als hij rechtuit rijdt, maar wanneer hij schuin gaat staan er geen of minder last van heeft. Je zegt zelf dat hij het gekste word als je rechtuit gaat.

Rijdt eens mee een kort stukje als je het schot eruit hebt gehaald en kijk hoe hij dus gaat staan. Het werkte net zo bij een kennis van ons, die had een paard wat altijd in veewagens had gestaan en dus schuin stond ten opzichte van de rijrichting maar dus absoluut niet in een trailer kan staan met schot. Als het schot er niet is dan gaat het prima en schikt het paard om tot hij schuin staat.