Kan een paard omdraaien in een 1 paards?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Kan een paard omdraaien in een 1 paards?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-04 13:57

Hallo

ik wil mijn paard vanmiddag eens alleen trailerladen.
Dus paard in de trailer.
Ze staat nog los.
En ik loop naar achteren en doe de stang en klep dicht .
En loop terug en zet haar vast.
Maar kan zo'n paard zich omdraaien in 1 paards trailer?

Grt Priscilla

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 14:02

ik heb er eentje gekend die dat kon. Maar dit paard was niet zo groot (1,60) en belachelijk lenig, bovendien ook nog een tikje gestoord. Geen idee hoe hij het deed.

Mist

Berichten: 9486
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 14:09

Een vriend van mij heeft dit meegemaakt bij een wedstrijd (een paard van een clubgenoot) dat paard brak zijn nek !! Ik zou mijn paarden nooit los durven zetten in een trailer iig

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 14:49

Is idd erg knap als ze dat kunnen! Maar je zult ze er ongetwijfeld bij hebben.
Gatsie Mist wat erg joh!!

En Parousha, ik zou het eerst met iemand erbij doen. Ik deed het zo dat zodra ik bij mijn paard langs de trailer uit kon lopen zonder dat ie mee liep (er weer uit) de stang erachter en dan idd voor vast zetten. Maar mijn moeder bleef dan altijd nog bij het deurtje staan (die we open deden zodat ie af werd geleid) todat ik echt zeker wist dat hij bleef staan totdat ie vaststond.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132048
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 14:50

Een paard in het nauw kan rare sprongen maken, en als het paard echt wil dan denk ik dat het zeker mogelijk is om zich om te draaien in de trailer.
Maar als er alleen sprake is van "eruit willen" dan denk ik dat de meeste paarden er toch voor kiezen om gewoon achteruit te lopen.
Dat vind ik ook altijd het grote nadeel van laden als je alleen bent: er is toch een moment dat je paard weg kan.
Vastzetten zonder de balk / klep dicht te hebben heeft z'n nadelen (en gevaren), los laten staan en omlopen om de balk / klep dicht te doen ook.

elady

Berichten: 5898
Geregistreerd: 17-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 15:04

ik ben ervoor om een paard vast te zetten in de trailer en altijd met z'n 2e bezig te zijn met een paard in de trailer zetten en er ook uithalen.
Met z'n 2e kom je soms nog handen te kort, dus in je eentje soms wel 4 handen!!!

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 15:54

ik zet ze pas als laatste vast. Maar dat zijn ook makkelijke paarden wat dat betreft.

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-04 17:13

hmm dan probeer ik het toch even met 3 mensen erbij.
Mijn paard heeft trailer angst, dus ze zal wel niet omdraaien maar ze gaat wel achteruit.
Nog maar even door oefenen dus.

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 17:26

Een paard kan niet omdraaien in een 1 paardstrailer.. Een anderhalf zou misschien met heel veel moeite nog lukken maar in een 1 niet..
Mijn paard gaat niet achteruit de trailer uit en we zijn hierdoor vorig jaar 2 uur bezig geweest met uitladen omdat hij er niet meer uitkwam.. Hij wilde per sé draaien maar dat ging niet. Dit was een anderhalf paards trailer en mijn paard is 1.43m ongeveer... Lijkt me dan sterk dat een gorter paard in een smallere trailer kan draaien...

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 17:26

Kan wel, Oki (is maar 1.47)heeft het wel eens gedaan. waren op terugweg van concours, oki stond gewoon vast, komen we thuis kijkt er een koppie over de trailerklep, had ze zichzelf eerst losgemaakt en daarna gedraaid terwijl we reden. (Lomp beest!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 17:38

Tess kan zich makkelijk omdraaien in een 1 paards, maar dat is ook maar een kleintje en dat maakt toch wel verschil. Ze wil wel achteruit de trailer uit maar omdat ik makkelijk kan draaien draai ik haar meestal gewoon in de trailer zelf.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 18:43

Heb nog het nog nooit gezien. Wel bij een shetje Knipoog maar niet bij een groot paard.
Met z'n 2e laden is veel fijner als alleen, maar soms is het niet anders.

Saar4
Berichten: 2346
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 19:39

Ik heb een anderhalf paards trailer en mijn pony van 1.45 draait zich daar zo in om. Ze kan dus nooit los staan.