Creative Therapie, iemand ervaring ?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sabinee__

Berichten: 6544
Geregistreerd: 01-08-05

Creative Therapie, iemand ervaring ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-08 17:08

Heey .
Ik doe dit jaar HAVO eindexamen, en zit te twijfelen tussen VWO en HBO .
Als ik HBO ga doen, wil ik graag gaan voor de opleiding CT, Creative Therapie .

Maar nu heb ik hier natuurlijk een aantal vragen over ! Haha!
Is het moeilijk ? Welke school zit je ? Is die school leuk ( Leuke sfeer ) ? Hoe doe je het met werk/vrienden/etc?
Is het toegelaten worden moeilijk ? Heb je de opleiding al afgerond ? Zo ja, wat ben je geworden Lachen ( wat voor werk doe je nu ? )
Ik heb zelf als 'kunstvak' beeldende vormgeving, was dit een goede keuze ?

Natuurlijk hoef je niet overal antwoord op te geven , maar informatie is altijd goed Haha! .

Alvast heel erg bedankt!

Sabine.

“If you were half as funny as you thought you were, my boy, you'd be twice as funny as you are.”


Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30198
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Creative Therapie, iemand ervaring ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 19:36

Ik heb veel opdrachten en examens gefilmd van KT-ers (Kreatieve Therapie, uit de tijd dat ze nog aan alternatieve spelling deden Haha!). Zware studie, vooral psychologisch, want reken erop dat je jezelf goed op orde moet hebben voor je anderen kan helpen.
Verdienen doet het niet best, vaak ook rare percentages deeltijdwerk, maar het is wel werk waar je veel voldoening uit kan halen.

The purpose of life is to live it
Eleanor Roosevelt


Sabinee__

Berichten: 6544
Geregistreerd: 01-08-05

Re: Creative Therapie, iemand ervaring ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-08 16:49

Prrrr schreef:
Ik heb veel opdrachten en examens gefilmd van KT-ers (Kreatieve Therapie, uit de tijd dat ze nog aan alternatieve spelling deden Haha!). Zware studie, vooral psychologisch, want reken erop dat je jezelf goed op orde moet hebben voor je anderen kan helpen.
Verdienen doet het niet best, vaak ook rare percentages deeltijdwerk, maar het is wel werk waar je veel voldoening uit kan halen.


Ik weet dat het niet zo veel verdiend, maar het lijkt me wel ongelovelijk interessant om het te doen .
Zelf ben ik goed op orde, ik heb alles wat ik me wensen kan en ben gelukkig Lachen .

Wienn
Berichten: 264
Geregistreerd: 07-01-07

Re: Creative Therapie, iemand ervaring ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 16:57

Even stipje Knipoog Ik doe nu mbo en wil hierna dus ook CT gaan doen. Maar idd nog wat dingen die ik wil weten! Lachen

Diaz

Berichten: 7892
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: Gouda | Diaz staat in Stolwijk

Re: Creative Therapie, iemand ervaring ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 20:03

beetje creatief zijn is meer dan handig Lachen

♫ Maybe I'm a different breed ♪
Maybe I'm not listening ♫
♫ So blame it on my A.D.D. baby ♪
Fotografie | Design

████████████████████████████████████████████████████████

B i i R D .nl
████████████████████████████████████████████████████████
Illustratie | Websites
:+: Diaz.. je zal altijd een plekje in mijn hart hebben My Little Pony!
Al mijn paardenspullen zijn TE KOOP

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Re: Creative Therapie, iemand ervaring ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 17:30

Ik studeer C.T. Ben inmiddels derde jaars en dit jaar staat in het teken van stage, erg spannend allemaal!

Ik vind C.T. niet moeilijk. Ik ben van het VBO afgekomen, daarna MBO gedaan en nu dus HBO. Sommige dingen zijn lastig omdat het niet zo concreet is en sommige dingen is gewoon ontzettend leuk om te doen! Zoals heb ik in het eerste jaar samen met een student een spel moeten ontwikkelen waarin alle ontwikkelingsgebieden van kinderen te zien zijn! Ook zijn we in mei dit jaar samen met alle beeldende studenten naar Italie geweest om daar midden in de bergen in marmer te beeldhouwen! Een onwijs gave ervaring!
Wel vind ik het druk. Als je een moduul hebt afgerond en je denkt 'lekker rust' dan begint alle hectiek weer! ook moet je constant op jezelf reflecteren en dat is iets waar ik af en toe wel 'moe' om kan worden. Studenten die afgehaakt zijn zeggen wel eens: ' nu ik gestopt ben met de opleiding wil ik nooit meer over mezelf praten!'

Ik zit op de Stenden Hogeschool (CHN) te Leeuwarden. Ik vind de sfeer okay. HOewel de school erg groot is, is de opleiding erg klein. Je kent alle docenten snel van C.T. en zij kennen jou! HOe ik het doe met werk/ vrienden? Nou dat kan ik er gewoon bijhouden hoor. Ik heb niet zo'n hele grote vriendenkring, ik werk veel en reed toen veel paard (is nu minder geworden omdat ik geen wedstrijden meer rij en mijn paard al wat ouder is).

De toelating is te doen. Laten zien dat je in staat bent tot zelfreflectie is het sleutelwoord.

Je keuzevak is prima lijkt mij. Denk er wel om dat bij creatieve therapie de mooiigheid er niet toe doet. Juist het proces; wat je ervaart gedurende de activiteit, wat ervaar je bij bepaalde materialen? Wat roept het op? Weerstand / frustratie? Hoe ga je hier mee om? Het gaat er dus ook niet om,dat je steeds mooier leert tekenen, maar het gaat erom dat je veranderingsprocessen aangaat binnen je studie om zo jezelf te ontwikkelen tot een therapeut.

Ik hoop dat het duidelijk is. Het is heel lastig uit te leggen wat creatieve therapie inhoud. Het is niet voor niets een ervaringsgerichte therapievorm!

Succes met je super moeilijke keuze!

p.s. ik neem aan dat je beeldend gaat doen! Drama heb ik weinig kijk op, maar het is wel iets wat ik enorm leuk vind, dus misschien in de toekomst... Knipoog

:){

Wienn
Berichten: 264
Geregistreerd: 07-01-07

Re: Creative Therapie, iemand ervaring ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 18:02

Okee, ik vind dit dus echt leuk om te lezen.. Lachen
Maar ben jij de 'gewone instroom' of de februari instroom? (ik kan namelijk halverwegen volgendjaar klaar zijn als ik mijn best doe en ik weet niet of dit een mogelijkheid is, en jij miss wel Knipoog ) En heb jij ook iets van mee draai dagen oid gehad?
MBO HBO stap niet zo groot als mensen soms beweren?
(sorry ik zit vol vragen Knipoog Maar van jou heb je denk ik toch wel een eerlijke reactie ipv docenten die het allemaal wel leuk vinden(A) )

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Re: Creative Therapie, iemand ervaring ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 20:06

Vragen zijn juist goed!

Ik ben niet echt een studiebol, wel een echte 'doener' en dat is het halve werk op het HBO. Goed kunnen plannen is toch wel een heel groot voordeel.

Ik ben de gewone instroom... De februari instroom bestaat bij ons op school niet. Je zou wel alvast wat voorwerk kunnen doen. Ik was ook in februari klaar en zo heb ik een (thuis-)cursus gevolgd voor inleiding klinische psychologie. Dit had wel een meerwaarde.

In L'arden heb ik inderdaad meeloopdagen gehad en ben ook naar bijna alle opendagen geweest. Toch geeft het wel een vertekend beeld... Ik vond het toen helemaal zweverig en in het tweede jaar 'viel' het pas..!

:){

Sabinee__

Berichten: 6544
Geregistreerd: 01-08-05

Re: Creative Therapie, iemand ervaring ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-08 21:50

Oeh, het klinkt allemaal echt erg leuk ! Haha!
Ik was aan het kijken op de school in Utrecht, maar daar moet je allemaal werk van
jezelf mee nemen met betrekking op mijn bijvak 'Beeldend.' Dus allemaal tekeningen en werkjes enzo .
Maarja, je moest er dan 6 meenemen, niet ouders dan 2 jaar.
Maar ik heb er in de afgelopen jaar like 2 gemaakt, en die ga ik echt niet meenemen.
Had dat op het laatste moment afgeraffeld omdat ik het onderwerp stom vond .

“If you were half as funny as you thought you were, my boy, you'd be twice as funny as you are.”

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Re: Creative Therapie, iemand ervaring ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 19:14

nogmaals; gaat niet om de mooiigheid, he?! Knipoog Gaat om het proces, wat jij ervaren hebt en wat jij er over verteld. Ik heb destijd maar een werkstuk mee hoeven nemen. Ik ben geen grote kunstenaar, maar vind het ontzettend leuk om beeldend bezig te zijn!

:){


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, GoogleAdsense, Tara_13 en 7 bezoekers