Fjorden brandmerk

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
l_a_u_r_a

Berichten: 132
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Hengelo

Fjorden brandmerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-04 12:32

Kobus heeft dus wel een fjordenbrandmerk, dus als het goed is ook papieren. De vorige eigenaar had geen belang bij die papieren maar ik eigenlijk wel. Mijn vraag is............
Is het mogelijk om schriftelijk die papieren te krijgen of moet ik met Kobus naar Hoenderloo (daar zit het stamboek geloof ik)?

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 14:10

mmm, dat weet ik niet
wel is het zo dat iedere fjord met rbrand merk een uniem brandmerk heeft
dacht ik Verward
stuur anders van Bon een mailtje of bel hem op
op de site www.fjordstudbook.com vind je het mailadres en andere contact gegevens van van Bon

ik denk dat hij het brandmerk zowiezo moet hebben gezien voor hij er iets mee kan .....

ehm willen de mensen die stamboekervaringsdeskundige zijn nu opstaan Tong uitsteken

LePopp

Berichten: 1111
Geregistreerd: 17-03-04
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 20:15

Geen stamboekdeskundige, maar ik denk niet dat je de papieren zo makkelijk kunt opvragen, omdat moeilijk te zeggen is welk paard het is...

IwanLuver
Berichten: 1880
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 20:21

Je zou een foto kunnen maken van het brandmerk en opsturen naar van Bon, die kan um zo lezen dan.
Mocht je het brandmerk niet goed genoeg kunnen zien zou je die plaats kunnen scheren (deden ze eerder ook op keuringen)
Succes er mee!

carola1

Berichten: 1586
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 11:01

je kunt denk ik ook dna laten kijken, dan weet je (als de vader en de moeder dat ook hebben gedaan) wie de ouders zijn.
en idd. proberen via het stamboek de papieren te achterhalen.

mijn paard heeft aan 1 kant een kruis met 3 stippen en aan de andere kant staat een driehoek met de 1e letter van de naam erin.
(dan weet je in elk geval al hoe oud ie is)

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 10:00

Je kunt het gedeelte van het brandmerk scheren, dan is zeer duidelijk het stippenpatroon in het kruis te zien, hier maak je een foto van en die stuur je op naar het stamboekkantoor in Hoenderloo met je verhaal erbij.
Als hij aan de andere kant geen driehoek heeft heb je 2 mogelijkheden
a. hij is jonger dan 7, toen zijn ze gestopt met de letters te brandmerken
b. hij is nooit voor de stamboekopname geweest en heeft dus alleen veulenpapier.
Het kan zijn dat van Bon zelf langskomt om het brandmerk beter te bekijken of hij raad je aan om naar een stamboekkeuring te komen om daar te kijken welke fjord het is.
Waar deze keuringen zijn kun je vinden op www.fjordstudbook.com evenals het telefoonnummer.

Echt raar dat sommige mensen zo met stamboekpapieren omgaan. Daar kan ik echt met mn hoofd niet bij.

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 14:04

Ik ben het ook met Vippie eens!Ik heb de papieren er gewoon bij gekregen gelukkig wat dat zou ik ook fijn vinden!

Fjordenmaniak

Berichten: 1337
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 14:38

nou Vippies antwoord zegt genoeg. Ik heb niks toe te voegen...

l_a_u_r_a

Berichten: 132
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-04 22:43

Heel erg bedankt allemaal voor de info.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 07:36

Heel veel succeas en ben heel erg benieuwd naar welke fjord dit zou kunnen zijn...