Gevecht met de hoefsmid

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Gevecht met de hoefsmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 21:48

Vandaag kwam mijn bazinnetje mij halen. We gingen gezellig naar mijn vriendje en vriendinnetje.
We hadden nog maar heel even door de wei gewandeld (mijn halster ging zelfs niet af Verward ), toen ik op een betonnen wei moest staan. Ze deed mijn splinternieuwe halstertouw door een ring en er kwam een meneer aan die een rare broek om deed. Hij had ook allerlei ijzeren dingen mee.
Eerst gaf die meneer mij een aai en sprak heel vriendelijk tegen mij, maar opeens pakte hij mijn voet op en wilde erin gaan knippen.
Ik vond dat helemaal niet leuk en begon weg te springen. Jullie denken toch niet dat een halstertouw mij dan tegenhoud Daar trek ik dan gewoon de sluiting van stuk.
Jammergenoeg pakte mijn bazinnetje mij meteen weer vast en na wat gefrutsel aan dat touw stond ik zomaar weer vast.
Deze keer deed ik het beter en trok het touw in twee stukken
De meneer die eerst nog zo lief was deed toen een touw om mijn neus en ging verder met mijn voet.
Toen ben ik een paar keer gaan zitten en liggen, maar nog liet hij mij niet met rust Boos!
Alle vier mijn voeten wilde hij doen, bah wat een rotvent.
Ik kreeg een goed idee en besloot om eens flink omhoog te springen, met vier voeten tegelijk. Bleef die vent nòg mijn ene been omhoog houden!
Mijn bazinnetje was geloof ik niet zo blij met mij, want ze sprak erg boos.
Om het een beetje goed te maken heb ik dan maar één voetje laten doen zonder wat zij "kuren" noemt (maar wat ìk zelfverdediging noem Tong uitsteken )
Waarom ze zeiden dat het deze keer al veel beter ging dan vorige keren, nou daar snap ik niks van. Ik vond er helemaal niks "goed" of "leuk" of "nodig" aan.
En dat ik van de smid nog een aai kreeg na afloop snap ik ook niet.
Ach, hij zal Shetjes wel leuk vinden Schijnheilig


Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 22:04

dank u voor het verhaal, u maakt mijn dag goed Haha!
Zijn er voor de rest geen gewonden gevallen? Tong uitsteken

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 22:07

Eén overleden halstertouw, twee blaren en een gedeukt pony-ego...
Valt toch best mee? Haha!

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 22:09

Haha!

Wees blij dat het een shetje is, mijn merrie van dik 1.70 had dit verhaal een jaar geleden ook kunnen "schrijven"...

... ik heb er zelfs een nieuwe hoefsmid door moeten zoeken, hij wou niet meer terugkomen
Maar is helemaal goed gekomen, ze staat er nu altijd keurig netjes bij, bij mijn merrie was het ook echt een kwestie van totaal geen vertrouwen hebben, angst en dan in de verdediging gaan...

Check http://www.vivalaveluwe.nl : onze Bed & Breakfast en Vakantiewoning op unieke locatie midden in het bos op de Veluwe! Veel wild rondom ons terrein, en volop wandel- en fietsmogelijkheden. Ook ideaal voor natuurfotografen! Open vanaf maart 2015 :).

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 22:13

arm halstertouw Ach gut (sterke pony btw Haha! )
ach mijn vroegere pony was ook zo een rampgeval bij de smid. Liet zich achter niet beslaan. Zo erg zelfs dat de smid besloot om haar te verdoven.
En daarna nog eens te verdoven want mevrouw bleef kuren doen, totdat ze zo verdoofd was zodat mijn vader haar moest vasthouden zodat ze niet omviel Clown .
Ben ik blij dat Evita niet moeilijk doet, die staat al met haar hoef opgehoffen klaar. Alleen Prima heeft de traditie om ieder keer een halster stuk te trekken maar ja Clown

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 22:27

Grandeur, het was deze keer een nieuwe smid. De vorige had steeds "geen tijd" Verward

xKatleentjex, de pony is al minder sterk dan vorige keer, toen was het een halster dat met een knal overleed:o
Ijzers beginnen we voorlopig niet aan, hij is met bekappen al drie kwartier bezig geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 23:39

hihi een overleden halstertouw Whahaha
Nog een trauma heli erbij?? Tong uitsteken

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 10:12

Geweldig verhaal!!! OK dan!

Gecondoleerd met het overlijden van je halstertouw... Knipoog

Juut

Berichten: 6898
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 10:18

Ik heb een tijdje een haflingermerrie verzorgt die zelfs onder verdoving zo erg was dat de smid uiteindelijk niet meer wilde komen (had haar zelfs al in zo'n ding voor trekpaarden staan) Terwijl het een heel rustige man is kreeg deze merrie hem zover dat hij haar met een gloeiende pook een tik op d'r neus had gegeven! Ging wel wat ver, ze had er gewoon een brandwond van terwijl ze de volgende dag naar een keuring moest, maar het zegt ook wel wat over die merrie!

Handig he...brandgel
Epona paardenmassage
Leef vandaag, niemand heeft je morgen beloofd


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 11:09

Als troost voor iedereen, het halstertouw heeft niet lang hoeven lijden.
Het heeft niet lang geleefd ook Haha!

Juut gefeliciteerd.
Jammer dat die smid de merrie zo'n klap gaf, dat zal haar vertrouwen ook geen goed gedaan hebben denk ik.

inka

Berichten: 937
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Bemmel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 11:47

Marreke schreef:
Grandeur, het was deze keer een nieuwe smid. De vorige had steeds "geen tijd" Verward


Goh die andere had steeds geen tijd? Wat raaaar zeg!

Ik ben blij dat het halster touw niet lang heeft geleden.
Waar ligt hij begraven? Kun je hem nog eens opzoeken. Knipoog

PAS OP!!!!! zwanger dus alles wat je zegt kunnen mijn hormonen tegen je gebruiken Lachen

Op zoek naar lp's? Ga dan naar: http://www.blue-rain.nl

Trixy

Berichten: 336
Geregistreerd: 09-03-03
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 11:58

Hahaha, ik stelde me een volwassen paard voor bij het verhaal, blijkt het om een shet te gaan... Maar vond het ook al knap van die "vervelende meneer" dat ie een been kon vasthouden terwijl het paard met 4 benen omhoog sprong...

Elsjuh_B
Berichten: 40
Geregistreerd: 28-04-04
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 14:59

mijn verzorg ezeltje is ook zow erg die gaat altijd zitten enz en hangen maar zij is doodsbang voor de smid......

Tamara love ya 4 ever!!!!!!!!!! zal je nooit vergeten

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 20:44

1 touwtje maar gesloopt, mmmmm volgende keer een ketting gebruiken met een betonblok er aan?? Om zijn hoofd geen nylon halster maar 1 uit de middeleeuwen van ijzer Verward Een idee voor de volgende keer. Haha!

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 21:06

Elsjuh_B hij is niet bang voor de smid, maar meer voor de onbekende handelingen. De smid heeft hij mee staan knuffelen (vantevoren)

PhiaBink, er hingen trouwens wel kettingen tussen de halstertouwen Verward
Zullen die ècht voor Shetjes zijn?

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 21:42

Marreke schreef:
Elsjuh_B hij is niet bang voor de smid, maar meer voor de onbekende handelingen. De smid heeft hij mee staan knuffelen (vantevoren)

PhiaBink, er hingen trouwens wel kettingen tussen de halstertouwen Verward
Zullen die ècht voor Shetjes zijn?


Shets zijn heel gevaarlijk als ze iets moeten laten doen, waar ze geen zin in hebben, geen tijd voor hebben, geen nut van in zien, misschien pijn zal gaan doen. Misschien helemaal in de kettingen leggen als de smid komt.
Voetjes in de kluisters, kettingen i.pl.v. een halster en de ketting waar hij mee vast staat in beton zetten dan op zijn rug leggen en voor de zekerheid en de veilighied een streepje Sedalin erbij Schijnheilig . Ik denk dat het zo wel zal gaan lukken de volgende keer.

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Eileen_, hoogendroog, Laj1, tienus63 en 32 bezoekers