honden die ontlasting eten van andere honden/diere

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dolfijntje

Berichten: 196
Geregistreerd: 18-10-03
Woonplaats: utrecht

honden die ontlasting eten van andere honden/diere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-04 09:59

Hallo allemaal,

Het is dan wel geen vraag over paarden maar wel een probleem waar ik mee zit. Ik heb twee jonge honden(16 maanden) die de nare gewoonte hebben om ontlasting te eten van andere honden en dieren. WE hebben eigenlijk alles al geprobeert zoals de aandacht vragen, afleiden, straffen... maar niks helpt! En of dat dan niet genoeg was gaan ze er vaak ook door heen rollen.. Weet iemand misschien waarom ze dat doen?? en wat ik eventueel nog kan proberen? Als ze aan de riem lopen is er niks aan de hand maar zodra je ze loslaat beginnen ze. En het zijn geen honden die je als maar aan de riem kan houden want dan wordt je thuis gek.. Ze krijgen eukanuba brokken (lam en rijst)..

Wie kan mij helpen????

groetjes rilana

taverno

Berichten: 4216
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 10:04

Mijn hond deed het ook toen hij jong was,heeft niets met voeding te maken.Ze doen het gewoon.
Het ging ineens van de ene dag op de andere over en heeft het nooit meer gedaan.Vies is het wel he.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 10:08

mijn honden hebben het ook gedaan vroeger, ik kreeg van iemand het advies om ze een eierkoek per dag te voeren, toen was het over.

In eierkoeken zit iets dat ze ook uit die poep halen Scheve mond *yuk*

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 10:48

Het is denk ik een tekort aan 'iets'
Dus als eierkoeken voeren helpt, gewoon doen Lachen

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 10:49

Even naar Algemeen verplaatst aangezien het geen paarden vraag is Knipoog

wyko

Berichten: 2044
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 11:40

Mijn hond eet vooral paardenpoep. Maar ik heb dus gehoord dat daar bepaalde stoffen in zitten die goed zijn voor een hond, dus ik laat haar maar lekker smullen.
Verder als het weiland net bemest is, dan rent ze erheen en gaat uitgebreid rollen in de koeienmest, daar ben ik niet blij mee. Dus dan gaat ze thuis of op stal gelijk onder de tuinslang. Dat vind ze niet leuk, dus zo leert ze het wel af.
Hetzelfde doet ze met dode vissen, daar gaat ze dus ook in rollen, echt zo goor, en dan die stank.
Maar ja, zij zal het wel lekker vinden, want daarna is ze altijd zo vrolijk. Maar ik dus niet.

minka

Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 11:42

smurf schreef:
mijn honden hebben het ook gedaan vroeger, ik kreeg van iemand het advies om ze een eierkoek per dag te voeren, toen was het over.

In eierkoeken zit iets dat ze ook uit die poep halen Scheve mond *yuk*


Ja amoniak zit in de eierkoeken, dat zit ook in de poep... Er zijn ook voedingssuplementen voor verkrijgbaar bij de dierenarts, maar het is altijd handig om het eerst te proberen met eierkoeken. Het moeten wel eierkoeken van de bakker zijn, in die van de supermarkt ontbreekt de amoniak nog wel eens...

Succes ermee Haha!

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 11:43

Toch is paardenpoep ook gevaarlijk, als ze net ontwormd zijn, kan er nog wormmiddel inzitten, en dat kan dodelijk zijn voor honden, zeker ivermectine.

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 12:19

Precies Billy, dat zou ik ook zeggen. In paardenpoep zitten nog wel een paar goede dingen, maar het ontwormingsmiddel wat er ook vaak inzit kan heel gevaarlijk zijn. Eierkoeken is inderdaad een goede oplossing, bij veel honden helpt dat. En anders kan je DA je er ook mee helpen. Lachen Maar pas op bij het eten van poep!

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 12:28

Dus er is nog hoop dat het overgaat?
Geweldig, mijn hond doet dat dus ook. Ik word er echt helemaal gek van en begin een sch**t hekel te krijgen al die mensen die hun paard laten poepen op de openbare weg. (Nee Codex daoet dat niet hoor Schijnheilig Haha! )
Hondepoep eet hij niet, maar paardenpoep........echt ellendig is dat. Als ik hem weg haal, dan loopt ie 10 meter door, draait om racet terug, als ik op hem scheld gebeurt precies hetzelfde. Loopt hij aan de riem, dan presteert hij het 9 van de 10 keer om toch snel een hap te nemen in het voorbij lopen, en dat terwijl ik hem er echt voorbij sleur. Ik ben idd ook bang voor de ivermectine en volgens mij geeft nagenoeg iedereen zijn paard ontwormmiddel met ivermectine. (doe ik zelf ook)
Ik zal dat eens proberen van die eierkoeken.

Trouwens, ik ga nu wel heel anders denken over eierkoeken hoor. (zoekt neus-ophalende-smiley)

Kirsty

Berichten: 695
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 14:27

Idd mijn honden zijn er dankzij de eierkoek vanaf...... en zodra ze weer beginnen krijgen ze gewoon weer een paar dagen een halve eierkoek! Ideaal en echt een aanrader!

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 14:42

Drie keer raden wat ik morgen ga kopen. Het is bij ons echt niet meer leuk. Om de meter ligt bij ons op de veldweg (verharde weg, niet specifiek ruiterpad) een hoop paardestront. Iedere dag moet ik ruzie maken met mijn hond tijdens het wandelen, zouden de eierkoeken dat verhelpen...... zou ze echt eeuwig dankbaar zijn.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 15:14

Bij mijn honden hielpen eierkoeken ook niet.
Gelukkig staan ze aardig onder appel, en kan ik ze er meestal bij weg houden.
Nu geef ik ze veendrenkstof in de hoop dat het gaat helpen.

Leo

Berichten: 50115
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 15:19

Mijn hond at ook altijd z'n eigen uitwerpeselen Scheve mond
Dat is nu opgehouden (soms neigt hij er nog wel naar)

De paardenmest vind hij wel nog steeds uitzonderlijk smakelijk..... Lips are sealed

ping
Berichten: 48
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 10:06

De hond van ons eet dus ook paardenpoep , het liefst als ik net uitgemest heb. Echter het is niet goed voor hem wat heel zijn bek is nu kapot, soort van uitslag. Dus ik ga maar ook eens eierkoeken proberen.

o0Steffie0o

Berichten: 4578
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 11:19

onze hond at paardenpoep toen hij klein was, maar na een tijdje deed hij het vanzelf niet meer en nu hebben we er geen last meer van

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 12:18

Eierkoeken voeren zou moeten helpen, maar hielp bij onze hond ook niet echt. En na een paar weken at ie gewoon geen eierkoeken meer, vond ie niet meer lekker..
Wij hebben toen het advies gekregen verse pens te gaan voeren (en dat ruikt niet lekker Scheve mond), dat hielp wel..
Daar zijn we na verloop van tijd ook mee gestopt en tegenwoordig eet hij het bijna niet meer, heel af en toe nog, maar hij loopt vaak op de manege rond, dus dat is dan ook lastig te weerstaan Knipoog