[shetland]wie kent nakomelingen Harm v Keizershof?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Buster

Berichten: 4656
Geregistreerd: 10-05-01

[shetland]wie kent nakomelingen Harm v Keizershof?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-04 19:01

Buster's kleindochter Riggle is dit jaar gedekt door de kleine bonte shetlandhengst Harm van Keizershof van hengstenhouder Kramp uit Heteren.

Dit is het hengstje, foto komt van www.hengstenhouderijkramp.nl

Afbeelding


Een heel leuk hengstje is het, past ook goed bij de merrie. Dat is een dochter van Buster's zoon Nicolai (extreem klein welshje) en een mini-shet-merrie. Riggle is een effen gitzwarte merrie. De eigenaar wil graag een bont veulen. Ik ken verder geen nakomelingen van Harm, alleen weet ik dat zijn volle zus Lotje effen vos is, de moeder Doortje v.d. Wolfsdijk is vosbont, en de opa van vaders kant, de bekende hengst Vorden Buddleia is vos. Komt niet overdreven veel bont in de stamboom voor dus...

En nu de vraag: zijn er bokkers die nakomelingen van Harm hebben of kennen, en zijn die bont?
Ik ben benieuwd...!

Groetjes, Nadia
Please don't talk about life to me I've seen more than most people my age have seen And there ain't no rules on how it's gotta be Think again
Collendoorn herinneringen ophalen - |Even iets anders: zou een digitale vlieg in je online oog kunnen vliegen... ;-)


serenta

Berichten: 2275
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 23:38

Zo ver ik weet is deze niet goedgekeurd bij het nsps dacht wel bij het nmprs maar dat kan ik ook fout hebben

Buster

Berichten: 4656
Geregistreerd: 10-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-04 00:08

Aha... (niet echt bekend bij de Shetlanders...)

Maar dit stond erbij op de site:

Harm is een zeer mooi getekend vosbont hengstje met een fraai en sprekend hoofdje, extra in het front en zeer goede bewegingen. Harm is definitief goedgekeurd bij het NMPRS met een 1ste premie en voert tevens het predikaat “ster”. Ook is harm registerhengst bij het Nederlands Shetland Pony Stamboek. Harm fokt uitstekend en is daarbij ook nog eens aantrekkelijk door zijn kleur en stokmaat.

Groetjes, Nadia
Please don't talk about life to me I've seen more than most people my age have seen And there ain't no rules on how it's gotta be Think again
Collendoorn herinneringen ophalen - |Even iets anders: zou een digitale vlieg in je online oog kunnen vliegen... ;-)

serenta

Berichten: 2275
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 23:13

Ik ken hem wel (ook door kramp) maar verder weet ik zover niets

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 00:35

Ster is geen meerwaarde bij het NMPRS, elke 1e premie is een ster.
Maarja, een sterhengst staat natuurlijk leuker dan een 1e premie hengst.
Pas als je 3 1e premies (sterren) hebt wordt het echt intressant Haha! Dan ben je (nouja, de hengst dus...) superster.

Buster

Berichten: 4656
Geregistreerd: 10-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-04 01:28

Oké dan, zo leer ik nog eens wat over die Shetlanders!
Ach, die eigenaar had zich er eigenlijk helemaal niet in verdiept, maar ik wilde toch wel graag weten wat dat achterkleinkind van Buster dan wel voor een familie heeft hè!
Ach, volgens mij heeft die eigenaar van die pony ook wel een beetje vreemd gehandeld; ze wilden heel graag een bont veulen, en als het kon ook nog een stukje groter dan de merrie. Dus ik zei in eerste instantie Alpha of Broadlands (een van de weinige hengsten die ik wel ken, en 't is een goeie; dat weet ik dan net weer...!), die staat nog meer in de buurt ook...
Maar ach, we zullen wel afwachten wat dit wordt; al hoop ik nog steeds dat er zich nog een bokker aanmeld met nakomelingen van Harm!

Groetjes, Nadia
Please don't talk about life to me I've seen more than most people my age have seen And there ain't no rules on how it's gotta be Think again
Collendoorn herinneringen ophalen - |Even iets anders: zou een digitale vlieg in je online oog kunnen vliegen... ;-)


Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 10:12

anders heb je Carlos van Heesselt nog, deze fokt meer bont dan effen als ik het goed heb. Foto van Carlos staat in mijn profiel.

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 11:08

Deze hengst is dus ook niet bij het shetland pony stamboek goedgekeurd. Net als Dennis. Hij is shetland geregistreerd en NMPRS goedgekeurd.

Alle 1e premies zij ster, dat zetten ze er dus alleen bij omdat het interesanter klinkt. Dennis had dat ook, hij is inmiddels superster.

Ik vind hem erg leuk. Ik weet verder niets over zijn nakomelingen.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Buster

Berichten: 4656
Geregistreerd: 10-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-04 18:39

Carlos van Heesselt is inderdaad een prachtig paardje!
En ik vind die Harm ook heel mooi, alleen was ik dus even benieuwd naar nakomelingen... Volgens mij is de kans klein dat ie op die zwarte merrie bont fokt... Maar goed, ruim 10 maandjes en we zullen het zien!
Haha; en ik zal ze voor volgend jaar Dennis aanraden, niet bont, maar wél leuk, mooi, schattig en van Bokt...!

Groetjes, Nadia
Please don't talk about life to me I've seen more than most people my age have seen And there ain't no rules on how it's gotta be Think again
Collendoorn herinneringen ophalen - |Even iets anders: zou een digitale vlieg in je online oog kunnen vliegen... ;-)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 113 bezoekers