Wat zou jij doen????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Wat zou je doen als je de heletijd valt

verkopen
2 (3%)
houden en doorzetten
35 (64%)
een ander paard kopen
3 (5%)
iemand anders laten rijden en daarna zelf weer
14 (25%)

Totaal aantal stemmen: 54


Witvenhester

Berichten: 1107
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: den dungen

Wat zou jij doen????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-04 14:49

Als je een jong paard hebt en het gaat goed in het begin. Maar dan val je er de hele tijd af. En je bent een beetje bang geworden. Wat doe je en waarom doe je dat.

zondag krinfinale rijden


Duncan

Berichten: 1562
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 14:54

neem les! en als het lukt, ben je zoooo blij...als je echt bang word, misschien iemand anders in laten rijden, je moet niet over je eigen grezen gaan!

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 14:55

ik heb voor houden en doorzetten gekozen, maar dat ligt ook heel erg aan je eigen persoonlijkheid.
ik ben echt zo van doorzetten, maakt niet uit hie vaak ik er af val en ik weet zeker dat dat bij vlieg nog wel een paar miljoen keer gaat gebeuren.
maar als je zelf toch op zoek bent naar een wat rustiger paard waar je lekker relaxed mee kan rijden zou ik hem wel verkopen..
het ligt helemaal aan je zelf...

leeg zonder Vliegje... 26-03-2001 -- 29-12-2008.. Ik mis je zooo
Mijn arme Vliegje moest veel te snel gaan..

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 14:56

Duncan schreef:
neem les! en als het lukt, ben je zoooo blij...als je echt bang word, misschien iemand anders in laten rijden, je moet niet over je eigen grezen gaan!


maar je hebt paarden die altijd bijd ezelfde persoon zullen blijven bkken etc, gewoon omda ze weten dat diegene bang is en omdat ze weten dat ze die eraf kunnen gooien..

leeg zonder Vliegje... 26-03-2001 -- 29-12-2008.. Ik mis je zooo
Mijn arme Vliegje moest veel te snel gaan..

Witvenhester

Berichten: 1107
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: den dungen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-04 14:57

DANIenVLIEG"]
[quote="Duncan schreef:
neem les! en als het lukt, ben je zoooo blij...als je echt bang word, misschien iemand anders in laten rijden, je moet niet over je eigen grezen gaan!


maar je hebt paarden die altijd bijd ezelfde persoon zullen blijven bkken etc, gewoon omda ze weten dat diegene bang is en omdat ze weten dat ze die eraf kunnen gooien..
[/quote]

Ja dat klopt ik zit nu ook in zon situati

zondag krinfinale rijden

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 15:10

ligt eraan wat je zelf wilt..
wil je leiver een rustig paard om lekker op te rijden dan zou ik er goed over nadenken om te verkopen..
en als je echt wil doorzetten zou ik verder gaan..
wat wil je zelf??

heb je trouwens les van kim?

leeg zonder Vliegje... 26-03-2001 -- 29-12-2008.. Ik mis je zooo
Mijn arme Vliegje moest veel te snel gaan..

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 15:21

Vragen of iemand je helpt!

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 15:21

Ik val er altijd wel een paar keer af per maand en ik heb mijn pony nog steeds (heb em nu 3 jaar) ik zet gewoon door! Soms gaat het gewoon super maar soms ook wat minder en dan vlieg ik er weer een paar keer af!

Live,LOve,'ndLaugh

Duncan

Berichten: 1562
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 15:22

maar als het paard steeds bij dezelfde persoon vervelend doet, moet er toch een belletje gaan rinkelen, het is duidelijk dat die persoon iets doet wat het paard niet beval;t!

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 15:25

ja of dat het paard gewoon geen zin heeft om te werken en het zo makkelijk vind, omdat ie toch elke keer zn ruiter ervan af gooit..
misschien dan toch op zoek gaan naar een paardje dat beter bij je past...

leeg zonder Vliegje... 26-03-2001 -- 29-12-2008.. Ik mis je zooo
Mijn arme Vliegje moest veel te snel gaan..

Witvenhester

Berichten: 1107
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: den dungen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-04 15:25

Duncan schreef:
maar als het paard steeds bij dezelfde persoon vervelend doet, moet er toch een belletje gaan rinkelen, het is duidelijk dat die persoon iets doet wat het paard niet beval;t!


dat doet ze dus bij mij. Echt alleen bij mij dus ik ben echt aan het twijfelen

zondag krinfinale rijden

Duncan

Berichten: 1562
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 15:28

kan ik me voorstellen, maar ga eens na wat je doet, echt heel precies, en laat eens iemand kijken naar jou en naar iemand anders die op het paard rijd, als je doorzet kom je er misschien achter, een nieuwe kopen heeft denk ik geen zin, waarschijnlijk stuit je dan weer op hetzelfde probleem!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 15:28

Als de combinatie niet klopt: verkopen.

Als je zelf het dier niet aankan: verkopen en op zoek gaan naar een ander paard, wat wel meer geschikt is voor je.

In jouw geval zou ik voor de tweede optie gaan, lijkt mij heel verstandig .

Toos paardloos

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 15:37

imker schreef:
Als de combinatie niet klopt: verkopen.

Als je zelf het dier niet aankan: verkopen en op zoek gaan naar een ander paard, wat wel meer geschikt is voor je.

In jouw geval zou ik voor de tweede optie gaan, lijkt mij heel verstandig .

Mee eens.
Ik denk dat het voor jullie allebei het beste is als jij je paard verkoopt, en een ander, ouder, makkelijker paard zoekt.
Je moet zoiets als bij dit paard ook maar net kunnen en echt willen oplossen.

capopjekop

Berichten: 30614
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 15:39

ik zou iemand zoeken die ik vertrouw en zo samen met hem/haar en je paard proberen je vertrouwen terug te winnen. ik zou hem zeker niet zomaar verkopen, maar ervoor gaan en proberen je angst te overwinnen.

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 15:48

Ik zou tijdelijk een ander paard rijden om vertrouwen te zoeken, ondertussen paar din training laten zetten of door een ander laten berijden en dan nog eens kijken wat je ermee wilt.

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 15:51

ik dacht eigenlijk dat je hem al te koop hebt staan? Of ben je toch weer aan het twijfelen geslagen? Als je er zo'n moeite mee hebt om hem te verkopen, kun je het misschien onder goede begeleiding nog eens proberen... Maar dan dus wel begeleiding van iemand die zo'n situatie al eens meegemaakt heeft en die je 100% kan vertrouwen.

Verder zou ik zeggen: doe wat je hart je ingeeft. klinkt erg cliché, maar denk wel dat het zo is.


Duncan

Berichten: 1562
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 15:51

heb je eigenlijk zelf ervaring met inrijden???

Witvenhester

Berichten: 1107
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: den dungen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-04 15:57

Duncan schreef:
heb je eigenlijk zelf ervaring met inrijden???


Nee niet echt ik heb altijd voor de lol gereden. Ik heb ooit een 3 jarige pony gehad en daar ben ik bijna mee verongelukt en daar heb ik die schrik nog steeds van. Maar op hester waar ik nu op rijd totaal niet maar die is al 15 en geeft me echt zelfvertrouwen Haha!

zondag krinfinale rijden

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 16:51

Ik heb niet gestemd omdat ik voor alles wel iets kon vinden.

Als het echt niet meer gaat, je gaat met tegenzin naar je paard, je hebt alles geprobeert en het gaat gewoon niet meer...tsja...verkopen.

Ikzelf heb het met mijn eerste paard gehad, iedere dag was het feest, in de les 1 uur per week was het wel 3 keer per week feest.
Had het zo gigantisch gehad met dat dier.
Op wedstrijd liep ze dan weer de sterren van de hemel, op een gegeven moment kon ik haar gewoon thuis lekker rijden, tenminste..ik viel er niet meer zo snel vanaf, weet nof wel dat ze besloot te gaan springen met mij erop over een waterbak, keihard rennen erop af en er dan net voor langs, tot 3 keer toe.
Helemaal gek werd ik als 12-jarige meid.
En in de les bleef het raak, was maar goed dat we niet aan tracteren deden.
Toen ik weer huilend thuis kwam *ik wou niet opgeven, ik wou zo graag* vonden mijn ouders dat de maat vol was, weg met dat dier.
Ondertussen had ik al zo'n klap gehad toen ik met een noodgang tegen een houten schot aanknalde dat mijn rug verrot was.
Maar dat wou ik dus juist niet, ik wist dat ze het kon, we kwamen er gewoon neit doorheen.
Toen zijn we met zijn allen gaan praten met mijn instructrice en staleigenaresse, die zou haar een tijd voor me rijden, ik zou alle rust en tijd nemen die ik nodig had om even tot mezelf te komen en bij te komen.
Die vrouw had dus hetzelfde idee als mij: We konden het, en zij zou Amber eens even laten zien wat braaf wezen was Haha! Hoe dan ook, dat paard zou neit zonder slag of stoot weg gaan.

Binnen een week stond ik weer op stal, al was het maar om te aaien en te knuffelen, na ruim een week zat ik er weer op, zij had een week lang elke dag mijn paard gereden, en na de rustdag ben ik er zelf opgestapt.
Geweldig, natuurlijk probeerde ze nog dingen, maar in die week had ik het rijden en haar zo gemist dat ik perse wou dat het ging lukken.
Met hulp van die vrouw kwamen we er doorheen.
Wat niet wilt betekenen dat ik er nooit meer afvloog Haha!
Maar het ergste was voorbij.

Lang verhaal: Maar als jij er voor wilt gaan, dan ga je er voor, als je gek bent op het dier volhouden en doorzetten, hulp vragen op wat voor manier dan ook.
Lesgeven kan helpen, desnoods 3 keer per week, iemand anders een tijdje erop zetten kan ook helpen.

Kortom alle optie staan open in mijn ogen als je je paard perse wilt houden, alhoewel ik dus ook vol toegeef dat het soms beter is verder te gaan.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 17:17

Ik zou hem/haar een tijdje naar een trainingsstal brengen en als het goed gaat daar zelf een tijd onder begeleiding blijven rijden.

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 17:21

heerlijk he ? Ik heb er zo 1 ik heb wat buikschuivers van 'm afgemaakt en nadat ik zelfs een lichte hersenschudding eraan heb overgehouden wist ik het voor een aantal seconde echt niet meer.
Iemand wilde het paard wegbrengen en toen ben ik er toch opgestapt omdat ik zelf wist als ik er nu niet weer op stap,stap ik er nooit meer op verkoop ik 'm en ben ik het echt zat.
Ik ben er dus weer opgestapt met koppijn en al en eindelijkeindelijk ben ik nu al bijna 3 maanden er niet meer afgelazerd en heb ik er een hardstikke fijn paard aan.
Ooit worden ze echt volwassen en makker dat heb ik me maar voor ogen gehouden en het si nog gelukt ook

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 17:25

Ik ga voor de laatste optie. In eerste instantie iemand anders erop die het paard 'aanpakt' of juist vertrouwen geeft. Hangt er dus vanaf waarom het paard je er steeds afknalt.

Als dat gedaan is er zelf op onder begleiding van diegene die er eerst op heeft gezeten. En dan steeds weer een stapje verder.

Echter ben je zo bang dat je echt niet meer durft (en al staat te huilen als je er nog niet eens opzit om een voorbeeld te noemen) dan is het misschien wel zo verstandig om het paard te verkopen.


Witvenhester

Berichten: 1107
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: den dungen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-04 08:24

Antoinette zei:
Echter ben je zo bang dat je echt niet meer durft (en al staat te huilen als je er nog niet eens opzit om een voorbeeld te noemen) dan is het misschien wel zo verstandig om het paard te verkopen.[/quote]

DAt had ik dus voort. Ik stond al te janken voor ik erop moest en dat vind ik niet goed. Dus ze gaat eruit. Dat is zeker. Maar ik wil de reactie's op bokt wel eens weten wat hun in mijn plaats zouden doen. Haha!

zondag krinfinale rijden

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 08:46

ik weet niet wat ik zou doen.. tuurlijk is het makkelijk om te zeggen verkopen..maar als je er emotioneel bij betrokkenbent wordt het een stuk moeilijker.
ik zou nu zeggen verkopen.. het is nix om met angst er op te zitten en eigenlijk maar af te wachten tot er een erge val komt..
dat paard voelt natuurlijk ook jouw spanning enzo wel..

mijn schoonouders hebben een haf gehad die echt niet wilde.. op den duur wel bij mijn schoonmoeder.. omdat zij alleen maar rondjes liep in feite.. als ik er op ging was het alleen maar bokken geblazen.. behalve als ik hem zijn rondjes liet dribbelen.. ik hebnog nooit een haf zo snel zien galoperen.. je kon hem zo om je as heen draaien en nog galopeerde hij door en bokte hij als een gek.. lange teugels? vergat het maar.. zodra meneer dat had ging hij gewoon racen.. bij het instappen dus al..verschrikkelijk gewoon.. mijn zwagertje durfde er al niet meer op en mijn schoonmoeder had ook zoiets van.. dit gaatniet goed.. ik ben er zo hard afgesmeten dat ik bijna door het hek ben gegaan en nu nog last heb van mijn nek.. ent is al bijna een jaar terug.. dus het besluit stond vast.. het beesie moest wieberen.. die wilde alleen maar op de wei staan.. nu hebben ze een geweldige fjord Haha! waar ze allebij zelfs proefjes mee gaan rijden vanaf juni..

dus gewoonop zoek naar een ander beesie die jouw wel het vertrouwen geeft.. je kan wel les gaan volgen.. maar er zal altijd een angst blijven hangen en dat zal je paard altijd blijven voelen.. geen instructeur die jouw die misschien wel onbewuste angst af kan nemen.. want jouw herinneringen vergeet je niet 1, 2, 3

succes

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler, SemrushBot en 6 bezoekers