Uier lekken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Uier lekken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-04 20:51

Vreemd....

Ik was net bij Eileen om haar een zadel op te passen en ineens komt er vloeistof uit haar uier Verward Niet echt witte melk, meer een gelige substantie had ik het idee....het zat in beide uiers een beetje. Ze is ruim 2 weken geleden gedekt, kan het zijn dat ze dan drachtig is en dit een hormonen kwestie is? De dierenarts komt trouwens sowieso woensdag om te scannen, dan kom ik er vast wel achter hoe het zit, maar ik dacht: laat ik het op Bokt zetten, misschien dat er meer mensen ervaring hiermee hebben?



nadezda

Berichten: 1852
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 21:25

tja wel raar heb ik nog nooit eerder meegemaakt? heeft ze vorig jaar een veulen gehad?

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-04 08:02

Ze heeft 3 jaar geleden haar eerste veulen gehad, vorig jaar omstreeks deze tijd is ze gedekt maar na een scan in augustus bleek ze leeg, dit jaar is ze ruim 2 weken geleden gedekt...maar het is dus melk, ik heb net een beetje in een glaasje gemolken om de kleur te bekijken. Haar uier is niet overdreven vol, maar toch zie ik aan beide kanten lekvlekken op haar benen. Verder is ze niet dikker dan normaal, dus de vreemde situatie dat er nu nog een veulen komt van vorig jaar ondanks de leeg-scan en de dekking dit jaar lijkt me uitgesloten.....

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-04 08:03

Misschien moet ik de moederloze veulencentrale bellen? Ik heb nu een merrie zonder veulen die wel melk geeft Verward Nou ja, ik vraag het de veearts wel maandag....

Chantal1973

Berichten: 1737
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Escles Frankijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 08:30

Nou wat raar.. ben benieuwd...
door wie is Eileen gedekt?

Geniet nu, het is later dan je denkt

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-04 09:10

Eileen is dit jaar gedekt door Maxolo van stal Des Mes Amis in Noordeloos

Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 09:22

Hoi Peeky, weetje wel zeker dat de merrie gust is?
Het is een vreemd verhaal, ze zou ook schijndrachtig kunnen zijn, maar om te dekken moet ze eerst hengstig zijn geweest en dat combineerd weer absoluut niet, met dracht of schijndracht.
Overigens wordt er met scannen heus wel eens eentje over het hoofd gezien, zeker bij een oudere merrie die al een paar cystes in de barmoeder heeft,. Vandaar dat wij altijd 3x laten scannen en in het begin al een aantekening maken van hoeveel cystes en waar zitten ze, dan krijg je een iets beter overzicht.

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-04 09:27

Tja...ik weet niets zeker meer! Ach ja, ik denk dat ze gewoon drachtig is van de dekking van twee weken geleden en dat haar hormonen opspelen...de scan zal het wel uitwijzen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AnsoDM, denisesilver, Googlebot, LaDonna75, mooney, Yavanna en 12 bezoekers