Gaat goed met Den-Helder :n

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Gaat goed met Den-Helder :n

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-04 20:24

Vorige week is er voor de 2e keer een Antilliaan vermoord op het station.

Nu zag ik vanmiddag op tv Noord-Holland ( http://www.rtvnh.nl/nieuws/regio.asp?re ... rtikel1449 ) dat er een dodenlijst is onder rivaliserende Antilliaanse groepen uit de falgabuurt. Dat is dus de buurt waar ik woon.

Denk dat ik maar eens moet verhuizen...
Laatst bijgewerkt door XJuul op 22-05-04 20:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 20:27

Ik ben eigenlijk best heel blij dat ik niet in den Helder woon!
Het is zooo vaak op het nieuws dat daar linke dingen gebeuren! Lijkt me echt niet fijn daar. Nooit last als je aan het winkelen bent ofzo?

Hoor ook verhalen van een aantal collega's die ik in den Helder heb.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-04 20:30

Met 1600 Antillianen in een klein stadje waarin ze nog allemaal gecentreerd wonen in de buurt waar ik woon moet je er haast wel last van hebben. Ik loop dan ook echt niet in mijn eentje over straat. Mijn auto staat voor de deur, daar stap ik zo snel mogelijk in...

We hebben een aantal jaren geleden ook een dode Antilliaan voor de deur gehad, gelukkig was ik niet thuis toen hij neergeschoten werd.

VeronicaM

Berichten: 3300
Geregistreerd: 04-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 20:36

Den-Helder word zeker gevaarlijk.. voortaan toch maar ergens anders stadten? :S Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 21:53

ach flair, zolang ze het maar bij hun eigen soort houden...
ik weet niet , ik maak me er niet echt druk over, ondanks dat het echt een k*t-stad is.
enne als ze nou gewoon allemaal daar bij Bon Bini afspreken...allemaal op een rijtje en dan 'pang pang pang" klaar....

welke straat woon je dan eigenlijk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 21:57

Zo te horen heb je nog niet zoveel te vrezen, zolang er geen nederlanders op de lijst staan Lachen

Maar ik kan me voorstellen dat het je een onveillig gevoel geeft.

fabiola

Berichten: 1931
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Noord-scharwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 22:00

tja ik ben maar niet uitgeweest donderdag ! We zouden gaan, maar wachten toch maar tot de grootste spanning weg is!

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 11:30

Het lijkt net dat east- en westsidegedoe uit de VS, wat een stelletje idioten zeg! Lijkt me echt niet fijn om er te wonen.......

Leo

Berichten: 50107
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 11:37

Tja... En zo blijft het doorgaan, er blijven wraak op wraak komen Scheve mond

Ik mag van m'n ouders niet eens in het Falga komen, vind het niet zo raar eigenlijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 11:55

ik doe altijd mijn boodschapjes in het falga. Maar ik fiets niet alleen door die straat waar ook hun buurthuis aan zit zeg maar ( weet zo de naam niet)

Leo

Berichten: 50107
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 11:59

ik moet ook wel eens naar het falga met een vriendin, maar dan wil ik ook niet door die 'zwarte' straatjes fietsen hoor Lips are sealed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 12:04

ohw samen met iemand fiets ik wel door, loop er ook wel eens door met een vriendin. gewoon blik op oneindig, en hup lopen maar. Haha!
maar alleen, nee dat toch niet.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 13:55

Gister toen ik weg ging bij m'n vriendin (Koggeschip) kwam er zo'n neger op me af. En hij zei van alles, maar ja ik spreek die taal nou eenmaal niet. Dus ik zeg "Ook goeiemorgen" Mijn vriendin zei dat het echt superdroog klonk Bloos
Maar ik dacht ook wel even slik Scheve mond

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 14:23

Ik ben blij dat ik er weg ben.. Ik voelde me 8 jaar terug al niet veilig op straat daar. In onze buurt viel het nog wel mee. Maar je durfde amper op je fiets naar de andere kant van de stad.
Was ook blij toen ik eenmaal mijn rijbewijs had.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 14:38

wat grappig trouwens dat jullie die echt uit *stad* komen er anders over denken dan ik. terwijl ik die redelijk van het platteland kom, me helemaal niet zo onveilig voel.
( is het dan toch mijn drentse nuchterheid Tong uitsteken)

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-04 14:45

Bij mijn moeder in de buurt (centrum) voel ik me ook niet onveilig... maar wel bij het falga.

Ik woon btw op de marsdiepstraat aan de kant van het falgacentrum Haha! Precies in het verkeerde gedeelte dus.

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 14:51

hihi ja dan heb je het niet goed uitgezocht Tong uitsteken

Ik heb altijd in de Duinroosstraat gewoont (bij de voetbalvelden) Daar was het vrij rustig. Maar zelfs aan het einde van de straat (flats) werd het toen al minder.
Later heb ik in de Schoenerstraat gewoont (flat) en dat was redelijk rustig.. Maar toen bestond de "falgabuurt" dus alle hoogbouw ook nog..
Met uitgaan voelde ik me nooit prettig. Gelukkig had ik een vriendengroep in de basketbalwereld dus liep vaak met grote mannen om me heen. Maar als ik eens alleen uitwas met mijn vriendin had ik er al moeite mee om van Odeklonje naar de Pimpandoer te lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 14:54

he, welk nummer woon je dan? of welk trappenhuis? goede vriendin van me woont op 557, 2e trappenhuis vanaf de apotheek zeg maar.

en ik zit gelukkig aan de goede kant van de rotonde Haha! ( vechtstraat )

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-04 15:02

Ik woon de 2e flat links (1e trappenhuis) vanaf het winkelstraatje (bristol, ah enz) Ik denk dat zij 1 trappenhuis verder woont.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 15:06

jah klopt. ( jij hebt dus dat trappenhuis waar altijd die negers op de stoep zitten Tong uitsteken , tenminste altijd als ik er langs fiets zitten ze er.)

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-04 15:08

Haha! Dat zijn mijn buren en hun vriendjes, gezellig hoor