[SGW] Broekelo - Verslagentopic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Only_Kiekie

Re: Broekelo - Verslagentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 11:24

Okee Lachen

Ik heb je zusjes ook gezien
Geweldig die kleuren ROFL

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 13:16

Ja, das blij he?
Als ik met mijn paard start is dat helemaal in het paars. Ieder heeft thuis haar eigen start-kleuren... Erg leuk om alles bij elkaar te sparen...

ChristyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 14:09

Toevallig nog iemand een foto gemaakt van nummer 106 ? Clown

Tody

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 17:25

Nou, ik ben al weer even thuis. Heb er een echte training van gemaakt, en dus absoluut geen gooi gedaan naar de prijzen. Ook veel stukken tussendoor gestapt en gedraafd, om zijn benen te sparen. Het was af en toe wel erg mul hoor. Maar de hindernissen waren geweldig, met als toppunt toch wel de brug.

Er zijn onderweg veel foto's gemaakt zag ik. Ik hoop dat iedereen ze gaat plaatsen. Ben erg benieuwd!!

Astridhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 17:42

Phoeh eindelijk thuis!
Nou bij mij ging het helemaal niet zo lekker als vorige week in laren. Dit ging toch wel iets, euh, harder Clown
Direct al een stop op 1, en toen besloot ik ook maar alleen de lage te doen Lachen
Vervolgens een stop op 2 (WAT een mul zand ervoor), 4 en 5, dankzij mijn aardige stalgenoot die na mij moest, waar Joram in een prachtige uitgestrekte rengalop vervolgens achteraan ging, miste ik 6 Clown
Verder 7, 8, 9 , 10 , 11 wel gesprongen, ook de lage. Toen 12 (die houten dingen) ging ie er tussenuit.
Voor t eerst de piano, deed ie super Haha! Waterbak wou hij niet in, en de laatste 3 nog wel gesprongen.
Vervolgens lekker laten rollen. Ach, t ging niet heel slecht, voor een 3e keer 'cross'. Zoveel springervaring hebben we ook niet Tong uitsteken (geen, dus)

Ik ben ook wel benieuwd naar foto's.. al zullen die van mij niet zo spectaculair zijn Nagelbijten / Gniffelen

massiemas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 17:59

ik ben ook alweer even thuis! Moest rond 1 uur, (startnummer 55, voor foto's Schijnheilig ) Het ging best goed, tot de waterbak... Ze bleef ervoor stilstaan en deed geen stap verder. Nog wel op de volgende gewacht maar die stopte net zo hard Clown Nog samen geprobeerd wat niet lukte dus toen ben ik er langsgegaan. Later bleek diegene er nog wel doorheen gekomen zijn met hulp van haar moeder, maar toen was ik dus al weg! Vorige oefencross wilde ze ook al niet door de waterbak maar deze was heel anders dus had best goede hoop maar helaas.. Binnenkort maar even een grote plas opzoeken en natte voeten halen dus! Extreme duivel Verder overal de hoge gesprongen en zelfs van de brug afgegaan, whaa!! Ze kon alleen niet zo goed met de zware bodem overweg in het bos dus heb maar rustig aan gedaan. Haar galopconditie is sowieso al niet heel goed en in deze modder hield ze het helemaal niet vol. Ach gut Wel heel tevreden uiteindelijk maar stiekem toch balen van die waterbak... Wel benieuwd naar foto's, dus kom maar op!! Haha!

ChristyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 18:03

massiemas schreef:
ik ben ook alweer even thuis! Moest rond 1 uur, (startnummer 55, voor foto's Schijnheilig ) Het ging best goed, tot de waterbak... Ze bleef ervoor stilstaan en deed geen stap verder. Nog wel op de volgende gewacht maar die stopte net zo hard Clown Nog samen geprobeerd wat niet lukte dus toen ben ik er langsgegaan. Later bleek diegene er nog wel doorheen gekomen zijn met hulp van haar moeder, maar toen was ik dus al weg! Vorige oefencross wilde ze ook al niet door de waterbak maar deze was heel anders dus had best goede hoop maar helaas.. Binnenkort maar even een grote plas opzoeken en natte voeten halen dus! Extreme duivel Verder overal de hoge gesprongen en zelfs van de brug afgegaan, whaa!! Ze kon alleen niet zo goed met de zware bodem overweg in het bos dus heb maar rustig aan gedaan. Haar galopconditie is sowieso al niet heel goed en in deze modder hield ze het helemaal niet vol. Ach gut Wel heel tevreden uiteindelijk maar stiekem toch balen van die waterbak... Wel benieuwd naar foto's, dus kom maar op!! Haha!

Ik heb jouw nog wel in de waterbak gezien Knipoog

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-08 18:08

Hierbij mijn verslagje, zal zo eens de andere verslagen gaan lezen Lachen

Afbeelding
Was nummer 102

Woll vond het helemaal geweldig Hyper!
Was al helemaal vrolijk bij het losrijdveldje. Wat gesprongen en verder lekker veel gestapt. Starthok ging ze heel braaf in. Stond keurig op haar dooie gemakje te wachten tot ze weg mocht. Gaf iets been en ze galoppeerde vrolijk naar de eerste hindernis. dichtbij hindernis 1 nog wel wat geslinger omdat het toch wel spannend was zo'n hindernis midden op het veld, maar weer vrolijk verder. Heb overal de hoge sprong genomen. Veel leuke huppeltjes maar af en toe ook wel een echte sprong!
Deze: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-4XT4SEYA.jpg en deze http://www.mijnalbum.nl/Foto-FDO6AUFC.jpg bijvoorbeeld.

Soms had ze nog wat aanmoediging nodig, maar merkte dat ze het wel erg leuk vond!! Op de mooie stukken lekker tempo gemaakt en op de slechte stukken gedraafd. Het verplichte stuk stappen heerlijk aan een lange teugel gedaan. Heksenoog sprong ze braaf en toen richting het bruggetje. Een afsprong had ze nog nooit gezien, maar vanuit een keurig drafje liet ze zich heel mooi zakken. De greppel die volgde op zo'n 3 galopsprongen nam ze ook heel braaf Haha! Super leuk en ook het applaus van het publiek was erg leuk Lachen De 3-sprong ging ook erg fijn. Ze keek zelf goed mee welke sprong ze moest nemen want het was nog best wel wat gestuur. Alleen het water waar echt veel publiek was vond ze toch wel erg spannend. Beetje wegdraaien. Na 2 pogingen maar eens gekeken of ze er in de achteruit misschien in wilde, maar daar trapte Woll dus mooi niet in *LOL* Publiek kon er wel om lachen. Weer opnieuw geprobeerd en toen stapte ze er aan een lange teugel in. Na een paar meter weer omgedraaid en het water weer uit. Weer aangedraafd en opnieuw aangereden en toen draafde ze er zo in Haha!! Weer iedereen lachen, maar 't is een oefencross dus mooi nog een keer aangereden Lachen. Kreeg later nog een complimentje dat ik dat zo mooi had opgelost Lachen Verder weer heerlijk foutloos gereden. Echt een hele leuke dag gehad Lachen
Laatst bijgewerkt door viefdepief op 12-10-08 18:25, in het totaal 2 keer bewerkt

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 18:11

Lekker gereden dus Vief!!
Toppie! Wel fijn dat je de waterbak zo op deze manier hebt kunnen oefenen. Wanneer voor het echt?

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-08 18:12

Nickeltje schreef:
Lekker gereden dus Vief!!
Toppie! Wel fijn dat je de waterbak zo op deze manier hebt kunnen oefenen. Wanneer voor het echt?

Na vorige week mijn eerste winstpunten in het springen gehaald te hebben gelijk even gekeken of er nog plaats was in Bathmen Schijnheilig Was helaas al helemaal vol..Vond het ook weer zoiets om dat al eerder dan mijn spring-debuut op te geven Knipoog Dus dat wordt wachten tot volgend jaar!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 18:17

Naja, volgend jaar is niet eens meer zo ver weg!
Leuk dat het zo goed gaat!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 18:18

Jammer dat je dan niet meer mee kan doen in bathmen.. maar super man Haha! echt cross paard Haha!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 18:19

mocht 125 een bokker zijn ik heb toevallig een foto van je van het inrijden die gaaf is uitgevalles (was even aan het prutsen met de knopjes) Dus ben je dat toevallig, stuur me even een pm Haha!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-08 18:34

fUrytjj_04: Fijn dat je zo lekker gereden hebt Lachen
Gefeliciteerd met je 11e plaats!! Leuke foto!

_Daphne: Wat leuk dat Reinout steeds meer vertrouwen kreeg!
En niks mee om de lage hindernissen te springen. Foto is ook erg leuk Lachen

lvdv: Gefeliciteerd met je prijs! Super dat je zo lekker gereden hebt.
Mijn c-pony was ook altijd erg angstig op het open veld. Die sloeg het liefst ook gelijk af en was ook veel stoerder in het bos.
Gewoon lekker blijven oefenen. Komt goed Haha!

Christy__94: Netjes hoor OK dan!

Marije: Leuk dat je met beide pony's mee hebt gereden. Ideaal als ze zo het water in gaan Lachen!
Gefeliciteerd met je 5e prijs..

myxlea Had je nog wel met losrijden gezien. Jammer van je val Ach gut
Bleef je pony mooi bij je en niks aan je val over gehouden?

xxkristy__: Lekker blijven oefenen en inderdaad volgende keer gewoon weer proberen Lachen!

Nickeltje: Wat een gave foto van je zusjes zeg. Ook echt helemaal synchroon Haha!

Only_Kiekie: Veel geleerd dus Haha!!

Tody: Alleen maar verstandig toch! Heb de hele mulle en zware stukken ook gewoon gedraafd. Paden die wel mooi waren gegaloppeerd. Heeft toch geen zin om alles in galop te doen. Fijn dat je zo lekker gereden hebt Lachen

Astridhorse: Hihi wel een heel avontuur dus zoals je het beschrijft! Jammer dat het wat minder ging als in Laren, maar wel een lekker dagje gehad dus Haha!?

massiemas: Veel oefenen is inderdaad de enige oplossing! Zijn veel paarden die het toch wel erg spannend vinden (waaronder die van mij Knipoog). Fijn dat je verder lekker gereden hebt. De bodem was inderdaad zwaar..

Ik heb trouwens nog wat foto's van nr. 38!

X_spirit_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 19:31

owk maar even mijn verslagje hier Knipoog

ik moest zaterdag bij de D/E pony's om 14.20 uur. hij was superbraaf met inrijden lekker heet en sprong alles keurig. toen naar de start deed ie super en galoppeerde ook met een mooie vaart naar hindernis 1. ik heb tot het stapstuk alles laag gedaan totdat hij goed aanvoelde en daarna ook bijna alles hoog gedaan Haha! alleen bij die rare driesprong wilde ik eerst de hoge moeilijke lijn nemen, maar in de bocht gleed hij uit tot bijna op zn knieen en waren we vaart verloren dus hebben we toch maar de lage gepakt. verder was ie voor het eerst foutloos door de waterbak en alles super gesprongen! ik was weer SUPERTROTS op mn stoere pony! Haha!
op naar nijeberkoop!

p.s mn foto's komen er van de week nog op Tong uitsteken

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 19:41

wat leuk zeg allemaal Haha!.
Goed hoor&mooie foto's!

Ja ik was voor het eerst sinds heel lang van winston afgevallen, ik had last van me rug maar ik dacht even doorbijten en er weer opgaan en zo weer verder gesprongen, iedereen nog van heb je niks enzo ik 'neeee' maar ondertussen Huilen van het lachen.

heeft broekelo vandaag een uur stil gelegen?

ChristyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 19:44

Het heeft idd vandaag een uur stil gelegen Lachen
Ik hoorde dat 1 van de eerste deelnemers Ynske bos met haar paard over de kop was gevlogen, ik weet niet of dit klopt maar dit is wat ik heb gehoord :p

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 19:44

oef ik hoop dat het niet zo is... arme ynske, heeft ze er wat aan overgehouden? Nagelbijten / Gniffelen

ChristyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 19:46

Ik dacht dat iemand zei dat ze wat met haar schouder had Nagelbijten / Gniffelen

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 19:47

Vief, fijn dat het zo'n geslaagde dag was!! Haha! Woll wordt er wel één!! Knipoog
En handig dat je het zo opgelost hebt bij de waterbak!! Idd handig gebruik maken van de oefencrosses, daar zijn ze voor Ja . Op naar de volgende keer!

(Koekiemonster doet het ook al zo leuk, ik wil ook crossen met mijn schimmel!! Hyper! )

Tody

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 19:49

Wat ze bij de start zeiden:
Valpartij bij de hindernis de Brug. Paard sprong te groot, en bij de landing gevallen. Later inderdaad bericht dat er iets met haar schouder was.

knapmannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 19:53

Wat een leuke verslagjes en foto's super gedaan zeg.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-08 20:05

Ik heb aan de hindernisjury bij de brug gevraagd wat er gebeurd was. Paard was al van de brug af gesprongen maar bij de greppel ging het fout. Volgens mij ging het ook allemaal wat te hard. Paard en amazone gingen beide onderuit. Bij het opstaan heeft het paard haar (per ongeluk) geraakt.

Lotte: Dankjewel Lachen! Kan het me helemaal voorstellen hoor!!

lvdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 20:28

Volgensmij heeft iedereen wel leuk gereden! Haha! Haha!
Ik heb vandaag nog wat foto's (proberen) te maken,haha veel een beetje te laat Bloos . moest de hele dag bij een hindernis zitten(de laatste) dus soms even tussendoor foto's maken! (bij laatste hindernis-stobalen, paar waterbak, stukje tussen waterbak en laaste hindernis in).
Foto's zijn nu aan het laden, dus zal ze dan in mijnalbum zetten Knipoog
Ynske heeft haar sleutelbeen gebroken, en moet deze nacht nog in het ziekenhuis blijven is wat ik hoorde van de omroepster. Bloos
misschien iemand nog foto's van de DE-pony's nr 134 Bloos ?

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 20:39

Ja was een gave cross.
De 2de voor mijn merrie die 6 jaar lang uit de sport is geweest i.v.m de fokkerij. Ze vond het helemaal prachtig. De eerste ging maar toen door het bos en de kuilen zodat we nog maar net over 2 (en dan de lage) konden kruipen. Bij de voederkribben stond naast de hoge een huisje die te eng was waardoor deze ook laag werd genomen hihi;). Vervolgens weer verder over de hoge hindernissen tot de paddestoelen. Teugels te lang en ze schoot er rechts langs, waar de lage paddestoelen dan maar gesprongen werden.
Het stappen was te spannend, de vlaggen nodigden zo uit om te gaan draven.. nog net kunnen inhouden. Hup door de bosjes en de brug vond ik zelf echt te eng. Dus altenatieve route (na geschrokken te zijn van de brug hihi)
De piano ging voortreffelijk terwijl we nog nooit een op en afsprong hadden gedaan. Vervolgens de waterbak, Orchidee vind vreemd water heel eng dus stopte ze maar overwon haar angst na 30 seconden en zijn we alsnog gegaan. Werd helaas wel geteld als een weigering. Vond de hindernissen erg goed te doen (op de brug na) maar vond de ondergrond soms erg zwaar of glad. tijd was 15.44 dus aardig goed (als we nou niet zo lang voor de waterbak hadden gestaan...k+
volgend jaar weer!!!en dan met Qimm he!