dikke manen en rijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

dikke manen en rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-02 19:04

hoi,

Mijn verzorgtinker heeft super dikke en best lange manen, nou vind ik dit lastig met rijden.
om telkens te vlechten vind ik onzin, hoe doen jullie dat?

Sometimes I pretend to be normal. But it get's boring. So I go back to being me!


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 19:08

Er blijft weinig anders over dan vlechten. Of de schaar erin te zetten. Je hoeft de vlechten er ook niet elke keer uit te halen, een paar daagjes laten zitten kan ook. En het scheelt echt zoveel tijd in de verzorging van de manen en de staart. Als je aan het rijden bent en de teugels korter moet pakken heb je ook niet zo'n bos haar in handen als je ze gevlochten hebt.

Je suis Charlie.

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 19:48

Hoi,

Ik heb een kruising tinker en ???Maar zij heeft ook manen tot aan haar schouder.Nou rij ik nog niet op haar maar merk dat zij in de zomer erg znel zweet.Nou maak ik altijd 4 vlechten in haar manen en de uiteinde's bind ik bij elkaar zodat het niet bij haar schoft hangt.Misschien is dat een idee zo heb je erg geen last van en je kan het gerust een paar dagen laten zitten.

Groetjes van Ilona

http://glitz4kids.webklik.nl/page/homepage Voor wat unieks op uw kinderfeestje.

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 19:50

daarom heb ik nou een fjord lekker kort en vaak knippen Haha! . ik vond het steeds irritant om of te vlechten of met zo'n bos haar te rijden.

Wodan en ik onderweg in de M2

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 20:10

De manen van Dennis heb ik altijd lekker los. Tenzij het heel warm is(en hij er last van heeft) dan in een vlecht. Dan maar af en toe mijn handen + teugels zoeken tussen die manen.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 20:17

vlechten kan je een behoorlijke tijd laten zitten dus dat hoeft niet elke keer. wat je ook kan doen is alleen t stuk bij de schoft vlechten waar de manen zitten. maar niet iedereen vind t leuk als je aan de manen van hun tinker gaat zitten (aan ailin der manen probeer ik ook zo weinig mogelijk te doen) gewoon ff vragen hoe zij dat doen en anders die manen wennen wel hoor.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 20:20

lekker warm toch, die manen.. Knipoog
ik denk dat je even aan de eigenaresse moet vragen wat je het beste kan doen, en wat je mag doen want ik denk ook neit dat iedereen het goed vind als die elke dag gaan vlechten. je kan ook staartjes maken en dan die uiteinden van die staartjes allemaal bij elkaar pakken en naar achteren vastmaken met een elastiekje, ziet nie zo mooi uit maar dan heb je geen vlechtwerk

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 20:26

Ik zou het gewoon zo laten zitten. Ik heb Avalon's manen ook steeds ingevlochten, maar doe het niet meer omdat zijn bosje manen steeds dunner en dunner werd.

Galactica Wadim X Gemini

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 20:30

[quote]daarom heb ik nou een fjord lekker kort en vaak knippen


zwak hoor.


Gewoon vlechten maken of ff snel bij elkaar binden, doe ik ook met mijn hafje.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 20:39

Cowgirl schreef:
Citaat:
daarom heb ik nou een fjord lekker kort en vaak knippen


zwak hoor.


Gewoon vlechten maken of ff snel bij elkaar binden, doe ik ook met mijn hafje.


Niks zwak. Het hoort bij het ras om een Fjord te knippen. Daar is niets zwak aan. Ik vind het wel mooi staan, die zwarte streep. Hoewel ik persoonlijk het ook wel leuk vind als het lang is, maar dan staat het heel gauw slordig.

Een KWPN-er met lange manen vind ik geen gezicht. Een Haf met korte manen ook niet. Een Andalusier hoor lange manen te hebben. Een Shet ook. Criollo's vind ik nog het mooist als ze geknipt zijn. En wat ik helemaal geen potje vind zijn Poloponies die helemaal geschoren zijn (dus helemaal geen manen meer hebben.)

Het is net als het toiletteren van Poedels. Een grote Koningspoedel met een mooie kapbeurt vind ik wel wat hebben. Een Koningspoedel zonder kapbeurt lijkt al gauw op een ragebol...Daarentegen vind ik toypoedeltjes met een kapbeurt weer helemaal niets...die zie ik liever puur natuur...

Je suis Charlie.

Marja

Berichten: 1692
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 20:47

Ik maak meestal even een hengstenvlecht voor ik ga rijden. Als je er handig in bent (word je vanzelf Knipoog ) is dat maar een minuutje werk en je kunt dan veel beter de hals zien.
Met die manen ervoor lijkt het soms of je paard recht is terwijl hij bijvoorbeeld zijn hoofd kantelt of met meer stelling naar links of rechts loopt.

Ezel trektochten in de Spaanse pyreneeen! Kom langs bij ons: 'Top of the Pyrenees' https://www.topofthepyrenees.com/Products/details/Spaanse_Pyreneeen/Trekkings/Meerdaagse-wandeltocht-ezeltrekking

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 21:48

Heb Azaz zijn manen ook een tijdje in vlechten gehad. Maar als je ze er dan uit haalt trek je zoveel manen mee dat ik het niet meer doe. Ik laat ze gewoon lekker hangen. Alleen als ik les heb maak ik even een hengstenvlecht.

UTILE DULCI: ZZ-licht + klasse 1 endurance (verkocht)
H'ADELPHOS Z1
B/L jurylid

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 21:51

Bij Pienke deed ik bij warm weer altijd een hengstenvlecht *merrie met hengstenvlecht...*
Bij Tos zie ik van de zomer wel... die heeft zo'n dikke bos, en aan weerszijde, maar daar gaat zeker GEEN schaar of trekkam in...
Die blijven mooi zo!
Alleen nog ff wat verzinnen...
Tja hengstenvlecht!
Of knotjes maken werkt ook...!

dikke pluk pakken, opdraaien en vast zetten, heel snel en makkelijk!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 22:22

Nappie heeft altijd 4 vlechten in zijn manen, die laat ik er rustig een week inzitten en dan haal ik ze eruit en vlecht ik ze opnieuw. Krijgt ie lange manen van, en slijten ze minder Haha! Het is niet zo dat ik ze altijd in vlechten heb hoor.... zomers in iedergeval wel. Meestal als ik les heb op zaterdag haal ik alles eruit en maak ik er een hengstenvlecht van, zit ik ook niet zo in die manen te graaien Knipoog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jos_1, Kyno, Symke en 26 bezoekers