veulen inscharen...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
jenson
Berichten: 237
Geregistreerd: 22-11-01
Woonplaats: Alkmaar

veulen inscharen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-02 17:56

Mijn haflingerveulen word 22 maart 2002 1 jaar. Hij staat nu 9 km van mijn huis vandaan, op een stal met nog andere paardjes.
Overdag kan hij wel naar buiten, maar omdat het nog een hengstje is kan hij niet bij de merries. Bij de ruin en 2 friezenmerries kan hij wel staan, alleen die zijn erg gemeen tegen hem. Al gaat het op zich nu wel goed.
Ik heb een veulen genomen, omdat ik het leuker vond om hem vanaf zo jongs af aan naar mijn eigen hand wil zetten, en dat hij me door en door kent, en me gaat vertrouwen. Het gaat nu heel erg goed, ik kan al veel dingen met hem doen. Wandelen, voetjes uitkrabben, spelen, poetsen.
Nu zit ik er aan te denken om hem in te laten scharen in Friesland in zo'n grote kudde, omdat dat heel goed is voor hun opvoeding en ontwikkeling.
Het is wel het beste voor hem, en eigenlijk op dit moment ook voor mij omdat ik veel werk, en nu erg weinig tijd voor hem heb.
Maar ik vind het zo jammer dat hij zo ver weg is als hij naar Friesland gaat.
Wat vinden jullie ervan, en weten jullie misschien een plek om veulens in te scharen wat dichterbij mij. Ik woon in Alkmaar.
Als jullie iets weten, graag met telefoonnr. erbij als het kan.
Alvast bedankt!


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 18:42

Trainingsstal Starnmeer (gemeente de Rijp) vlakbij Alkmaar doet ook aan veulenopfok. Voor een jaarling Haflinger hengst is er wellicht plaats tussen de jaarling Quarter hengsten. Ze komen dan in de zomer de hele dag op het land. En het is in ieder geval dichterbij dan Friesland. Bel anders even met Evelien Geerlof: 06-20897367

Je suis Charlie.


jenson
Berichten: 237
Geregistreerd: 22-11-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-02 19:56

Dank je wel! Ik ga meteen bellen!
Kan hij daar ook in de winter terecht??

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 20:05

In de winter lopen ze overdag in een grote paddock en komen 's avonds in een grote loopstal. Op het land kan niet want dan lopen ze de grasmat kapot. Maar hij kan er ook in de winter terecht. Er staan nu zo'n tiental veulens van 2001, en dit jaar komen er een tiental veulens bij.
Je kunt Evelien bellen en een afspraak maken om te komen kijken...

Je suis Charlie.

Universe

Berichten: 342
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Diemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 16:19

Ik sluit me aan bij Cassidy mijn veulen staat ook bij Evelien en het is perfect daar!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, HarmanyL, Mizsz_Kitty, Poekkie, rocky_1995, Talindos en 60 bezoekers