m'n geweldige verzorg pismerrie :)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
wiljemijn

Berichten: 856
Geregistreerd: 25-02-04

m'n geweldige verzorg pismerrie :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-04 23:17

de merrie waar ik op rij, wordt door de eigenaar een keer in de week gebruikt voor lessen (2 meisjes). vorige week heeft ze die er af gebokt dus de vraag was of ik er niet weer eens op wou gaan zitten. een maand geleden heb ik ruzie met haar gehad(de pony) en ik wil er dus niet meer op. maar goed ik capje op zweepje mee, en naar de bak toe ging t wel goed (is 100 m) maar ik stond nog niet in de bak of de rodeo begon al!!!!!
tip gehad dat ik haar maar moest laten rennen....40 minuten later zeiknatte pony, die nog steeds vol met energie zit........instructrice gebeld...vanaag les gehad, want dit moet toch wel verholpen worden....is ze vandaag hengstig en dus niet vooruit te branden...lekker is dat, heb sinds tijden eens normaal gereden.......wat moet je noumet zo'n ponietje....is ze henstig gaat ze door d'r beentjes van "genot" als j ddrijft, is ze niet hensgtig maar je blij zijn als je kan blijven zitten...racen bokken steigeren..andere protest achtige capriolen......
maar goed be m'n ei kwijt, morgen is er weer les, dus de meiden kunnen rustig rijden..hihihihihi


Witvenhester

Berichten: 1107
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: den dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 08:15

Nou veel sterkte met zijn bokpartytjes, ik hoop dat je erop kan blijven zitten.

zondag krinfinale rijden

kelly_ov
Berichten: 526
Geregistreerd: 17-04-04
Woonplaats: lisserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 08:31

en dat is nou de reden waarom ik een kruising tussen een merrie en een ruin heb Lachen

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 08:33

Enig idee waar dat protest vandaan komt? Heeft ze pijn?

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 09:01

Is het een pismerrie of een merrie die alleen tijdens haar hengstigheid "normaal" te bereiden is?

Want als het een pismerrie is zijn er genoeg opties om haar homonen normaal te laten werken.
Als ze geen pismerrie is maar een dwarsliggertje dan moet er een andere oorzaak zijn dat ze zo is... of het moet haar karakter zijn...

In ieder geval zoeken wat de oorzaak is en er iets aan doen Knipoog

Succes!

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

Shiloh

Berichten: 19782
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 18:54

Pablolover schreef:
en dat is nou de reden waarom ik een kruising tussen een merrie en een ruin heb Lachen


huh? hoe zit dat dan in elkaar? vind het eenv age opmerking.... VAAAAAAAAAAG

maar goed, erg lastig zo'n paardje. Misschien moet je eens kijken of het beestje niet teveel krachtvoer krijgt... of dat het misschien ergens pijn heeft, misshcien past het zadel niet goed of zo....

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

wiljemijn

Berichten: 856
Geregistreerd: 25-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-04 11:35

geen idee wat haar probleem is.....ze is niet te rijden als ze normaal is, bokken, vliegen....als z hngstig is kan je dr niet vooruit krijgen, eigenlijk bn je dan alleen maar bezig met slaan, laat ik haar liever staan.....

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 12:35

mmm met alleen maar slaan, kom je er ook niet echt lijkt mij.....
maar wat *jennygirl* al vroeg, heeft ze geen pijn of zo??

'Wil je me alsjeblieft vertellen welke kant ik op moet vanaf hier?'
'Dat ligt er aan waar jij naar toe moet,' zei de kat.
'Dat kan mij niets schelen,' zei Alice.
'Dan doet het er niet toe welke kant je opgaat' zei de kat.

c_alsemgeest

Berichten: 20619
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 12:49

Toen ik je verhaal las dacht ik ook meteen aan rugpijn... of iets met de nieren/eierstokken.
Of maybe een hormoon-probleempje.
Ik zal als ik de eigenaar was iig het even laten checken door de DA.
Dat kan je ook eventjes voor stellen aan die man Knipoog
maarruh wel goed dat je erop bent blijven zitten

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

wiljemijn

Berichten: 856
Geregistreerd: 25-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-04 16:16

hou t maar bij hormoon probleempje, dat denk ik in ieder geval..en een beetje arogant, zo snel krijgt ze me er net af, na maanden bokken

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 16:41

Het lijkt mij toch dat het paard een proboleem/ pijn heeft. Als het uitproberen was, dan had hij na een aantal niet succesvolle pogingen wel gestopt en iets anders gezocht om te etteren. Een paard bokt niet maandenlang als er niets aan de hand is. Lijkt mij.

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl


wiljemijn

Berichten: 856
Geregistreerd: 25-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-04 17:58

paarden met een hormoon probleempje wel...t is ook uit protest, ze heeft ook lang gestaakt, gesteigert, gebokt, rennen en we zijn nu weer terug bij bokken...zolang je niets van aar vraagt is er niets aan de hand...wil je t op pakken begint de ellende, buiten rijden gaat super...vreemd dat ze dan in eens niet bokt he

wiljemijn

Berichten: 856
Geregistreerd: 25-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-04 18:01

o en zoodra er een hindernis staat is ookk alles prima, vergeet ze te bokken......springeen is namelijk heel leuk, maar t leven bestaat helaas niet alleen uit springen

Margaret
Berichten: 174
Geregistreerd: 11-07-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 13:30

lijkt het verhaal van mijn verzorgpony unique wel. Deed precies hetzelfde
als deze pony. Je kon haar niet eens opzadelen in stal. dan ging ze gelijk bijten of ineeens omdraaien. Als ze hengstig was, was het de knuffel derzelfe. De eigenaresse heeft haar toen wel een hormoonkuur gegeven. Nu weet ik niet hoe ze is want ik rij al een poosje niet meer op haar. Heb nu een ander verzorgpaard namelijk. Ik heb het anderhalf jaar volgehouden haar te verzorgen, maar kon toen niet meer goed tegen die wisselende stemmingen van haar.

c_alsemgeest

Berichten: 20619
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 15:13

wiljemijn schreef:
hou t maar bij hormoon probleempje, dat denk ik in ieder geval..en een beetje arogant, zo snel krijgt ze me er net af, na maanden bokken


Maar een hormoon-probleem is ook een 'groot' probleem... Scheve mond
De merrie voelt zich dan niet lekker in haar vel, en kan er zelfs pijn of andere problemen mee krijgen.
-lichamelijk (eierstokken, krampen)
-Geestelijk (neerslachtig, snel geirriteerd, angst)

Het is dus wel iets waar je de dierenarts naar zou kunnen laten kijken...
Want het kan ook zijn dat de organen die de bepaalde hormonen produceren niet (meer) goed hun werk doen.
Enne... even checken kan nooit kwaad, aangezien de rugpijn tot nu toe niet uitgesloten is.

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

wiljemijn

Berichten: 856
Geregistreerd: 25-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-04 22:52

dat begrijp ik, helaas is het mijn paard ook niet e de eigenaar wil het geld er geloof ik niet in stoppen.... vandaag lekker buitenrit gemaakt, ging heeeel goed, wel zo hengtig als een ????toen ik haal zadelde moest ik er echt niet achter langs lopoen, begon ze namelijk spotaan te piesen hihihihi, lekker rustig aan gedaan ging super, pony is duidelijk niet helemaal goed hihihi, ze staat nu lekker in t land, geen stress, en volgens mij wil hij haar verkopen, dus wie zoekt er een pismerrie?????hihihi

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 23:03

Heee willemijn! Jij heb wel weer geluk hoor met je paardje!! Haha.. Hopelijk vind je een goede manier/oplossing haar wel normaal aan het werk te zetten!!

Haley - 19 mei 2013

Esmée - 29 juli 2016

wiljemijn

Berichten: 856
Geregistreerd: 25-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-04 23:33

ik zit duidelijk atijd op de paardjes met een kronkel.....snap ergens niet waarom ik er op blijf stappen...

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 12:59

Hahaa!! Volhouder!! Maar stiekem even offtopic, je moet aan je school werken he:)? hahaa

Hoe vaak rijd je haar dan in de week?

Haley - 19 mei 2013

Esmée - 29 juli 2016

wiljemijn

Berichten: 856
Geregistreerd: 25-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-04 13:18

voorheen dagelijks, maar omdat t steeds slechter ging ging ik ook minder rijden. nu rij ik har nog af en toe

Mizz_mol

Berichten: 1619
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 17:51

wiljemijn schreef:
dat begrijp ik, helaas is het mijn paard ook niet e de eigenaar wil het geld er geloof ik niet in stoppen.... vandaag lekker buitenrit gemaakt, ging heeeel goed, wel zo hengtig als een ????toen ik haal zadelde moest ik er echt niet achter langs lopoen, begon ze namelijk spotaan te piesen hihihihi, lekker rustig aan gedaan ging super, pony is duidelijk niet helemaal goed hihihi, ze staat nu lekker in t land, geen stress, en volgens mij wil hij haar verkopen, dus wie zoekt er een pismerrie?????hihihi


Verkopen? Hoeveel vraagt ie ervoor? Ken iemand dei er wel intresse in heeft en anders ik wel Tong uitsteken Ik mis mn poepie zooo! Scheve mond

Een Gouden zadel maakt van een ezel nog geen paard.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 17:58

Bedoel je Nikita van Rianne?

Mizz_mol

Berichten: 1619
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 18:21

Nee.. Mistral heel ander beestje

Een Gouden zadel maakt van een ezel nog geen paard.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BrandWatchBot, Donnatella, DreamGuide, midori, Talindos, tienus63 en 103 bezoekers