Kruiden muesli van Subli

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Kruiden muesli van Subli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-02 19:29

Nou ja, of kruidenmuesli's in het algemeen.
Wat is nou het extra hiervan? Is het ergens extra goed voor?
Of zien jullie het meer als beloning, meer als een snoepje?

Er zal wel extra voedingstof ofzo in zitten, maar wat DOET het?
Iemand ervaring met de kruidenmuesli van Subli?

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 19:45

Ik voer de Havens Kruiden-Reform-musli. De naam zegt het al; er zitten veel natuurlijke kruiden in. Ik denk dat het belangrijk is dat een paard veel kruiden binnenkrijgt. Paarden in de natuur eten heel gevarieƫrd, en onze paarden in de stal of in een weitje met alleen gras krijgen niet alles binnen.
Ik heb er gewoon een heel goed gevoel bij, en mijn paarden doen het er super op! Ze glimmen, zijn vrolijk... Ik voer 2 x per dag een halve kilo per paard, daarnaast krijgen ze nog 2 x per dag 1 kg Havens draversbrok. De brok en het hooi vormen de basis van het voer (volgens mij dan), daarnaast geef ik de musli voor de extra kruiden, vitamientjes en mineraaltjes.
Bij mij is het geen 'verwenhapje' of hapje voor na het rijden. Na een (zware) training geef ik altijd van die kant en klaar slobber, ook van Havens. Dat is ligt verteerbaar en geeft ze lekker een opkikker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 19:47

Hoi
Ik voer het na het rijden ook als beloning/snoepje
Ik kan hem ook wel gewoon brokjes geven maar ik vind dit voor de afwisseling wel fijn.
En Kawa vind het super lekker.
En zelf vind ik het ook nog eens heel lekker ruiken.
Wat het precies doet weet ik niet. Heb het eerlijk gezegt daar ook niet voor gekocht.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 20:42

Mijn paard / pony's krijgen de structuurmuesli van Subli. Eigenlijk alleen maar voor de ''show'' en het lekker, alleen bix ziet er zo saai uit.

De structuurmuesli van Subli wordt -geloof ik- ook enkel als lekkere aanvulling bedoeld. Er zal gerust wel enige toegevoegde waarde in zitten, maar imo zal dat niet denderend veel zijn!

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 21:10

Ik wil de Arabian musli van EquiSanum gaan voeren. Dit omdat Fleur best wat dikker mag, maar ik in de winter (met al dat op stal staan) niet wil dat ze extra energie krijgt.
Is me aangeraden en aangezien ik zelf geen verstand van voer heb volg ik dat maar Tong uitsteken Het lijkt me ook veel lekkerder dan die saaie brokken, en bovendien weet je nooit wat daar in zit..

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 21:23

Het tokker batje!
Ik moet wel eens uit nood subli geven maar ik vind het duur en mijn grote paard vreet t niet. Geef mij maar haven reform kruiden muesli hetzelfde als wat carola voert. Ik zou het zelf ook niet leuk vinden alleen maar brood te eten en daarom voer ik er muesli en winterpeen bij voor een beetje variatie. Knipoog

guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 21:38

ik voer mn paardje ook de musli met kruiden van subli bij, gewoon voor de variatie Vork Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 08:59

Ook ik voer de kruidenmuesli van Subli. Juist omdat er weinig inzit. Ik hou m'n paarden zo laag mogelijk in het krachtvoer, en geef ze dan als extraatje (voor de maagvulling, maar ook als afwisseling en een soort van beloning na het rijden) nog wat kruidenmuesli.

Buitenzorg: kijk even het voederadvies van Subli (ligt bij de zakken voer van de Welkoop) na over die structuurmuesli, want da's geen spul waar niks inzit. Structuurmuesli is volgens mij net zo rijk als sportbiks, alleen lichter verteerbaar. Ik geloof dat het aanbevolen wordt voor concoursdagen etc.
Je kunt het anders ook telefonisch opvragen, ik heb het nummer geloof ik nog wel ergens, kan ik opzoeken voor je als je het wilt weten.

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 10:10

Sonja schreef:
Structuurmuesli is volgens mij net zo rijk als sportbiks, alleen lichter verteerbaar.


Eeeeeh... daar zou je best eens gelijk in kunnen hebben. Sinds ik per dag 0,5 kg structuurmuesli ipv granenmix voer (totaal 1,5 kg voer), heb ik ineens een ontzettend frisse ijsco... haha.
Hij doet er erg goed op iig!