Nou weet ik weer wie mijn vrienden zijn :(

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Nou weet ik weer wie mijn vrienden zijn :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-02 17:49

Ik ben op 4 januari jarig, en dat is niet echt handig want dan hebben de meeste mensen de buik vol van feestjes Knipoog Dus dit jaar rondgevraagd, en ook niet veel mensen konden, dus heb ik in overleg besloten het op de 19e te houden. Ik ben vorig jaar gestopt met dansen, dus zie die mensen daar niet zoveel meer, maar omdat ze wel altijd op mijn verjaardag zijn geweest dacht ik 'leuk, weer met z'n allen, even bijpraten' enzo.

Dus 4 weken van te voren de uitnodiging verstuurd, dat ze bij me uitgenodigd waren voor een etentje, of ze bijtijds wilden laten weten of ze kwamen.

Niks gehoord, vorige week gebeld met mijn vriendin die nog steeds danst. Die wist me te vertellen dat twee mensen niet konden ivm andere verjaardag. Nouja, niet zo'n punt. Dan waren we nog met z'n 7en.

Dus ik de hele dag bezig met spullen kopen, tafel dekken, salades maken... afijn. Zaterdag zelf smst één jongen dat ie ineens niet meer kon want hij moest op kamp met school (is leraar)

Ach, geen punt. Dan waren we nog met z'n 6en.

Dus 6 uur, mn beste vriendin was er inmiddels (op de uitnodiging stond vanaf 6 uur ben je welkom, om 7 uur gaan we aan tafel) kwart voor 7 kwam één stel binnen... kwart over 7 zaten we nog steeds met z'n 4en. Dus gebeld naar het andere stel dat nog zou komen.... wat denk je? Waren ze het vergeten. Ze zaten al te eten en hadden bezoek. 'Ja sorry...'

Dus daar zaten we aan een tafel voor 7 man gedekt met z'n 4en. Ik had twee vleesschotels gemaakt.. twee visschotels... vier bakken salade...

Kon wel janken. Wat een rotstreek zeg! Nodig je 8 man uit, zeggen er 5! af! en op wat voor manier... kan je niet gewoon bellen ipv smsen? Of mij bellen ipv het viavia doorgeven? En het vergeten is wel helemaal een klotestreek.

Nou ik heb een frisse kijk op mijn 'vriendenkring'... die is aardig uitgedund nu. Wat een rotverjaardag zeg.

Enige voordeel is dat we nu nog voor een hele week eten zat hebben Frusty

tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 18:00

dat is zeker niet leuk laura.
Kan me best indenken hoe je je gevoeld zou hebben.
Ik dacht ook een vriendenkring te hebben.
Totdat ik tot een paar maanaden terug hoorde dat iemand nooit een vriend van me geweest was.. hij zei dat hij me niet moest.
Nou vraag ik je...

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 18:12

Ik denk dat jullie te snel van VRIEND spreken. Echte vrienden heb je niet zoveel, kan ze op mijn hand wel tellen. Ik heb wel veel kennissen, maar eentje die voor je gaat en staat, die noem ikpas vriend. Voorkomt ook veel teleurstelling als je zo denkt.

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 18:15

Nou gezellige "vrienden" heb jij, inderdaad.
Ach, zet volgend jaar hier een bericht neer, dat levert vast meer mensen op. Niet dat we nou per se vrienden moeten zijn, maar een gezellige bijeenkomst is toch altijd leuk, en zo leer je weer mensen kennen, en dus misschien wel nieuwe vrienden, die je niet zomaar laten zitten.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 18:19

wat een ***streek zeg...
Maar het laat je wel de realiteit zien, en die is hard!

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 18:32

da's minder, maar het waren dus gewoon leuke kennissen en geen vrienden!! Ik snap hoe je je voelde, errug banketstaaf!
Hoop dat je ondanks alles toch nog een beetje leuke verjaardag gehad hebt!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-02 18:34

Ik ben juist helemaal niet zo iemand die snel van vrienden spreekt. Maar toch waren we best een hecht cluppie. Ik heb één hele goede vriendin, en voor de rest heb ik vnl kennissen. Maar die mensen van de dansschool was ik min of meer aan het beschouwen als 'vrienden' Maarja, bleek een beetje wrong judgement te zijn.

Is blijkbaar zo'n soort relatie die alleen standhoudt als je elkaar regelmatig ziet. Echte vrienden blijven vrienden ookal zit je niet meer bij elkaar op school/werk/dansschool.

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 18:38

Ja, daar heb je gelijk in, ook al zie je elkaar niet vaak meer, dan kan je toch nog een best hecht contact hebben, als je er voor elkaar bent dan kan je spreken van vrienden. Ik heb wel heel lang gehad dat ik er constant was voor een vriendin, maar zij was er nooit voor mij! Dat was dus geen vriendin ... Misselijk

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 18:50

Ach Lau, als je de volgende keer weer zit...ik wil best komen hoor!!! Is toch redelijk dichtbij haha. Haha!

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 18:58

Nou zeg, lekkere verjaardag! He wat sneu voor je...
Nuja, wel lekker veel eten over, jammie! Vork

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 19:17

Getver, wat vervelend!

Tja, en dan nog al dat eten over...
Dat smaakt dan ook niet meer als er zo'n verhaaltje achter schuil gaat!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-02 19:34

Nee... vond het echt een super banketstaaf actie. Vooral omdat ik twee jaar geleden ook al zo'n feestje had georganiseerd (destijds voor vriendinnen van school) en daar ging het precies hetzelfde...

EN ik ben dan ook nog eens zoiemand die dan alles perfect wil hebben dus ik had echt mega mooie schalen salade en 8 verschillende sausjes gemaakt en weetikveel wat (we hadden zelfs een nieuwe eettafel gekocht zodat we er met z'n 8en aankonden Boos! )

Nieuw tafelkleed gekocht, mooie loper erover, twee gourmetstellen geleend... Zucht. Als ik er vanuit was gegaan dat we toch maar met z'n 4en waren had ik het heel anders gedaan allemaal. Maarja.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 19:37

Ik ben ook zo een type die het zou vergeten!

Je moet altijd 10 mensen uitnodigen en hopen dat er daarvan 5 komen. Zo gaat het altijd.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 20:03

je had ons moeten uitnodigen Knipoog
het is balen ja maar goed nou weet je dat ook weer die mensen dioe wel zijn gekomen vinden je wel belangrijk genoeg om je niet te vergeten.
ik ben zelf ook een tikkie vergeetachtig vandaar dat ik een kalender heb waar ik het opschrijf en op kijk. als je zelf al vergeet op de kalender te kijken tja.. Haha!

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 23:30

Dit is idd een nare streek, ben het met Greetje eens, echte vrienden heb je bijna niet.

Bij deze nog van harte gefeliciteerd

Misschien volgend jaar een uitnodiging naar je boktvrienden, zo te zien komen er dan wel wat.

Kop op hoor, je moet maar denken weer wat geleerd

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 13:01

Beetje laat maar toch nog gefeliciteerd met je verjaardag!!!

Tja, bij veel mensen is het inderdaad uit het oog, uit het hart. Van mijn vrienden van vroeger zijn er ook niet veel meer over sinds ik 160 km. van mijn oude woonplaats af woon. Maar ik heb hier weer nieuwe vrienden gekregen.
Vrienden zijn voor mij de mensen waar ik altijd terecht kan en die dat uiteraard bij mij ook kunnen. Maar ook de mensen waar je zo de draad weer mee op kan pakken, ook al heb je elkaar een jaar niet meer gezien.

Volgend jaar maak je gewoon een Boktmeeting van je verjaardagsfeest, volgens mij is je huis dan te klein Haha!

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 19:14

Vrienden ja, vertel mij wat. Ik durf rustig te zeggen dat ik 2 vrienden heb, die altijd voor me klaar staan. Toen ik een paar probs had dacht ik beschouwde ik hen nog niet als vrienden, eerder goede kennissen, maar diegenen die ik wel als vrienden beschouwde lieten het stuk voor stuk afweten met lafhartige excuses. Het kan raar lopen. Er is volgens mij op horses ooit ook al een topic over geweest, maar ik denk dat ik van een zeldzaam slag volk ben; als ik iemand beschouw als vriend dan zal ik alles doen wat binnen mijn mogelijkheden ligt om hem of haar te helpen en terzijde te staan, ongeacht wat. Helaas is dat slechts zelden wederkerig. Frusty Wat die lui bij jou hebben uitgehaald vind ik echt niet kunnen. Dat zijn zeker ook van die lui, die als jij ze om hulp vraagt alleen willen komen helpen wanneer ze niets 'beters' te doen hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 19:22

Wat vreselijk naar voor je. Een ervaring rijker en een illusie armer. Voor veel mensen geldt toch: uit het oog, uit het hart. En echte vrienden zijn schaars, dat merk je wel! Gelukkig weet je nu wel precies waar je aan toe bent en weet je ook wat je aan de andere 4 hebt.