Sabiha eindelijk naar huis...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Sabiha eindelijk naar huis...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-04 19:47

Gisteren zou ik dan eindelijk mijn eerste eigen paardje Sabiha ophalen bij de fokker. Mooi 2 vliegen in een klap gedacht te hebben aangezien Arabian Fantasie ook een show gaf ter ere van Anthal's 20e verjaardag. Het was super mooi, en heb veel moois gezien. Isabel (horseranch), Ylona en Herman (Shamalarabs) hebben we daar ook nog gezien. Ook met Reindert (photodude) hebben we nog even staan kletsen. Hij heeft meer als 700 foto's genomen Cheese!
Wij hebben er ook nog een hoop genomen maar die zet ik pas morgen op bokt, omdat ik ze eerst nog moet verkleinen voordat ik ze kan uploaden.
Na de show wilde iedereen natuurlijk nog even met Chris & Abigail praten. Wij kwamen van ver en hadden voor die dag dus ook niets anders meer afgesproken en hadden dus de tijd. Nadat we wat gedronken hadden met Reindert (Reindert had geen dorst Knipoog ) hebben we nog met Chris & Abigail & Friends zitten kletsen. Zijn daarna met een paar man wat gaan eten. Ondertussen was het al wat donker geworden en we moesten Sabiha (en haar vriendinnetje) nog uit de wei plukken (euhh vangen Haha! ). Nou dat ging dus niet lukken, nog proberen om te kopen met wortels en brokjes, maar helaas. Chris heeft zelfs nog vliegles gehad 2x om Sabiha's nek hihi, dat was echt lef hebben. Ik had al lang los gelaten
Abigail bood ons aan om daar te blijven slapen en dat we dan morgen als het licht was nog een poging te doen. Nou om 23u30 besloten we maar om op dat aanbod in te gaan Schijnheilig
Vanmorgen lukte het wat beter, Chris ging in zijn eentje naar die 2 toe en had Sabiha om haar nek vast na een poosje. Toen heeft Abigail het halster omgedaan en hebben we de 2 jarige schimmel uit de trailer gehaald die we mee hadden genomen als nieuw maatje voor dat andere jaarlingetje. Nou dat ging goed, dat was rennen en snuffelen. Sabiha liet zich even goed zien (helaas geen Cheese! ) toen ze merkte dat ze niet mee kon rennen.
Nou toen gingen we Sabiha inladen, Chris hield haar vast en Abigail en ik een arm achter haar kontje. Ineens roept Abigail dat het wel lijkt of er een hond aan haar hand staat te likken en mee voel ik iets warms en nats op mijn hand... GETVER!!! Dat was dus van die groene gras poep. Heel onze handen zaten onder. Mario en Chris maar lachen, en wij maar onze handjes aan het gras afsmeren Bloos
Uiteindelijk ging ze er toch op, weliswaar niet meteen, maar toch redelijk netjes. Ze had nl nog nooit op een trailer gestaan, wel op een veewagen maar altijd met een ander paardje samen.
Nou Chris en Abi thuis afgezet en doorgereden naar huis. Ik heb gereden omdat ik anders toch de hele tijd op Mario zou zijn gaan zeuren als hij net iets te hard door de bocht ging, of net iets te hard over een gat in de weg zou rijden Schijnheilig ...
We waren net op weg en alles ging goed totdat we ineens een politiewagen voor onze auto zagen invoegen. Gek genoeg bleef die achter de vrachtwagen voor ons rijden. Ja hoor, je raadt het al... Bordje "politie volgen" ging knipperen. Gatver hebben wij weer. Zegt die agent "ja ik zie een jong meisje (bijna 28 OK dan! ) in een dure auto (volvo uit '92 Verward ), en een grote combi rijden (1,5prds trailer ) dus ik dacht laten we die maar eens even controleren" Gaat die vent de gewichten etc controleren, en blijft ondertussen maar praten over de regeltjes en over zijn dochter die een Andalusier rijdt etc... En ikke maar wachten tot hij vertelde dat het in orde was, of juist niet. De trailer was nl zwaarder als wat het verhuurbedrijf tegen ons gezegt had. Gelukkig was onze auto ook wat zwaarder als we dachten dus dat compenseerde elkaar weer. Goed, ik mocht dus doorrijden na een half uur banketstaaf over ditjes en datjes Knipoog
Sabiha bleef lekker rustig en we reden weer lekker door. We moesten al een hele tijd ontzettend naar de wc allebei maar omdat we net aangehouden waren wilde ik liever nog een half uurtje doorrijden en dan pas weer stoppen om naar de wc te gaan. Anders zou het voor Sabiha ook steeds stoppen en aanrijden zijn...
In de plaspauze hebben we even het deurtje open gedaan. Ze stond heerlijk rustig naar buiten te kijken en was niet snel aan het ademen en ook niet aan het zweten ofzo. Ik heb haar nog een worteltje gegeven en wat brokjes. Ik dacht dat ze te onrustig zou zijn om wat te eten maar het tegendeel bleek waar te zijn.
Uiteindelijk aangekomen op haar nieuwe stal. Tja, nu moest ze er weer uit. Achteruit wilde ze niet, ze had een voetje op de klep gezet en gleed een beetje uit. Toen heb ik Chris zijn advies maar opgevolgd. Mijn hand op haar kont en haar hoofd naar achteren trekken en dan zeg maar het cirkeltje duwen. Nu kon ze er vooruit vanaf. Nou dit deed ze lichtelijk springend, maar goed ze was eraf zonder veel te veel stress. Ik was tevreden. Toen over het vreemde terrein, vreemde mensen, en vreemde paarden die in de verte aan het hinneken waren. Beetje angstig dus. Ik heb haar lekker op haar gemakje alles laten bekijken en steeds deed ze een stapje dichter naar me toe, ik liep natuurlijk stiekumpjes steeds een stapje vooruit. Toen de stal in, waar ze meteen aan haar stro begon te eten. Ik haar maar even het hooi laten zien dat in de hoek lag. Later ook maar even laten zien waar de waterbak zat. Zo slim als ze was snapte ze precies wat ik haar duidelijk wilde maken
Vanavond ga ik er nog naar toe, even een borsteltje erover halen om haar aan me te laten wennen. Morgen gaat ze de hele dag naar buiten met een haflingen die in de groep een buitenbeentje is. 's Avonds gaat ze nog even een paar nachten naar binnen. Zondag gaan we haar buiten zetten in de groep van nog 2 wat dominantere merries samen met het buitenbeentje. De wei is groot en lang, dus ze kan alle kanten op als ze die 2 uit de weg wil gaan, toch neem ik voor de zekerheid maar een zweepje mee om gemene klappen te voorkomen.
Ik heb heel de dag al een lekkere smile op mijn gezicht staan, en ik denk niet dat die er snel vanaf gaat nu Haha! Schijnheilig

Hieronder wat foto's die op haar nieuwe thuis genomen zijn... Let vooral niet op de grasbuik die ze heeft Haha!

De trailercombi die we hadden...
Afbeelding


Net uit de trailer en even laten kijken waar we nu precies zijn...
Afbeelding


In de stal waar ik haar maar even het hooi laat zien, dat natuurlijk veel lekkerder is als het stro waar ze van begon te eten Tong uitsteken
Afbeelding


Haar onwijs mooie koppie (waar ik zo verlieft op ben geworden toen ik haar voor het 1st zag) terwijl ze naar de stalkat kijkt. Die stalkat heeft zijn stal moeten afstaan aan Sabiha Ach gut
Afbeelding


De boer wilde ook aardig zijn denk ik en gaf haar wat brokken Haha! Ik heb meteen zo'n hangemmer gekocht want dat eet toch wat makkelijker als van de vloer he...
Afbeelding


Nou dit is ze dan eindelijk...
*sorry voor het lange verhaal Haha! *

Ps Reindert, Abigail en Chris hadden graag nog even met je willen kletsen... Maar ze konden je niet meer vinden Haha! Wij hebben ze maar laten ophouden met naar je te zoeken Schijnheilig en gewoon verteld dat je naar huis was. Vonden ze jammer, dus miss dat je ze eens een belletje ofzo kunt geven...

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=


skaay

Berichten: 2515
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: ergens in nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 19:55

echt leuk paardje!

_Jody_

Berichten: 2640
Geregistreerd: 29-08-02
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 20:30

mooi beesie hoor Vingers aflikken Pling *LOL* Cheese! veel plezier en geluk ermee in de toekomst OK dan!

;) Elke minuut dat je je druk maakt om je verleden, gaat af van je toekomst! ;)
:) F.N.R.S F14+2 Boktlid*2991* :)

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 21:40

Wat een verhaal zeg! Is maar goed dat ik niet meegegaan ben Tong uitsteken ik was overigens jarig en ik las je berichtje dus pas savonds! sorry!
Wat een mooie stal is het daar!
Ik kom snel een keer kijken als je her goed vind!

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-04 23:46

Ja moet je zeker doen Stalleke... Was vergeten dat je jarig was. Alsnog gefeliciteerd!

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-04 11:56

Vanmorgen heeft ze me laten zien dat de liefde wederzijds is Haha!. Toen ik haar halster om wilde doen kreeg ik een kopstoot, ik wist niet dat paarden dat zo laten merken... Weer iets nieuws geleerd Tong uitsteken Gevolg -> dikke lip Boos!
Ze staat nu in de wei met die haflinger, gaat best goed. Ze is onderdanig, maar wel nieuwsgierig. De haflinger heeft een paar keer gericht getrapt (niet raak) om te laten zien dat zij de baas is. Ze is niet bang en blijft er gewoon achteraan lopen, andersom trouwens ook. Dat komt denk ik wel goed...

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

Steefje

Berichten: 999
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 12:59

griebels schreef:
Ze staat nu in de wei met die haflinger, gaat best goed. Ze is onderdanig, maar wel nieuwsgierig. De haflinger heeft een paar keer gericht getrapt (niet raak) om te laten zien dat zij de baas is. Ze is niet bang en blijft er gewoon achteraan lopen, andersom trouwens ook. Dat komt denk ik wel goed...


Ik denk ook dat dat wel goed komt . Ik heb mijn paardje nu 8 dagen en het gaat nu super, in `t begin liet de andere merrie ook merken dat ZIJ de baas was Rolleyes ...
Heel mooi paardje trouwens, veel plezier met haar, maar dat zal vast wel lukken Knipoog !!

https://www.petpictures-andmore.nl/ : Een ander licht op je mooiste foto`s

Wesco

Berichten: 5066
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: In het midden van het land of het zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 13:36

wat een leuk paardje

The best secret, is the secret
between a girl and her horse.

Sassieja

Berichten: 4837
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 15:22

Wat een mooi beessie....mooie aparte stal trouwens....

- The best day of your life, is the one which you decide your life is your own.


Jatjana

Berichten: 81
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 15:33

Leuk koppie staat erop en ik hoop dat je veel plezier met haar gaat krijgen.

riskjuhruled

Berichten: 1737
Geregistreerd: 19-02-04
Woonplaats: Eersel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 17:50

mooi paardje hoor! veel plezier ermee! miss dat we nog wel een keer met zen alle gaan buiten rijden, dan kunnen we um in ut egt bewonderen Lachen

en onthoud lieve mensen, een kwal is ook maar gewoon een pudding die kan zwemmen

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 21:19

Hey Wat gaaf ! Het klinkt allemaal erg gezellig en de mensen waar Sabiha vandaan komt klinken me ook erg vriendelijk en gezellig.
Ik kom echt snel je nieuwe horsey bewonderen !

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-04 23:45

riskjuhruled schreef:
mooi paardje hoor! veel plezier ermee! miss dat we nog wel een keer met zen alle gaan buiten rijden, dan kunnen we um in ut egt bewonderen Lachen



Nou dat zal niet gaan, het is nog maar een jaarling...

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

bleuberta
Berichten: 471
Geregistreerd: 05-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 00:54

Hey Griebels....
Lekkere chick hebben jullie aan de haak geslagen!!!! Haha!
Heel veel plezier ermee en nu hebben jullie eindelijk iets voor je zelf!!!!
Have fun!!!!! OK dan!

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 08:52

riskjuhruled schreef:
mooi paardje hoor! veel plezier ermee! miss dat we nog wel een keer met zen alle gaan buiten rijden, dan kunnen we um in ut egt bewonderen Lachen



Hahahaha.... Er heeft er eentje niet goed opgelet....
Toch wel naar de foto gekeken, maar vond het er waarschijnlijk uitzien als een volwassen paard..... Haha!

marjoleinie

Berichten: 1521
Geregistreerd: 20-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 09:11

Gefeliciteerd met je aankoop.
Het duurde meschien lang maarj e heb haar nu waar je haar hebben wou Knipoog

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-04 23:33

Nou vandaag heb ik haar bij de rest van de paarden gezet. Ze werd flink opgejaagd, maar ze ontweek de jagers goed. Toen ik haar straks binnen ging halen was het een ander verhaal.
Ik ging haar uit de wei halen, Mario jaagde de andere (dominante) paarden bij de uitgang vandaan. De dominantste (2 jarige) vloog ons zeg maar aan, en Sabiha had schrik en wilde weg. Ik werd dus meegetrokken, maar heb die 2jarige weg geschreeuwd. In de stal, zag ik een flinke hoefafdruk op haar bil, en nog een halve hoefafdruk. Dik en geschaaft. Zo zielig... Ik ben wel blij dat ze wat steun heeft aan die haflinger, nu zijn ze samen buitenbeentjes... Ik weet eigenlijk niet of ik haar morgen weer bij die paarden moet zetten!?

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

peach2001

Berichten: 4254
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 08:32

Ze blijft wel uit de buurt, maar let erop dat je met buiten zetten en binnen halen eerst zorgt voor een veilige doorgang. Denk aan het touwtje draaien wat ik je verteld heb. Rustig draaien om ze door te laten lopen, maar flink snel draaien als je op de andere paarden af gaat als ze aan de kant moeten (niet achter sabiha dus, maar echt op die anderen aflopen)... Dan gaan ze wel uit de weg en kun je er rustig door! Stom dat ik daar niet aan gedacht heb... anders had ik nog even gebleven om je te helpen! Over een poosje gaat het vast beter, zolang ze haar niet continu achterna zitten kun je ze rustig laten wennen aan elkaar. Als ze zouden blijven jagen is het een ander verhaal!

https://gofund.me/5569a4bb Taylor heeft een hartoperatie nodig

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-04 09:17

Ik zie het toch niet zo zitten. Ze is nog zo klein! Ik ga zo bellen om te zeggen dat ik wil dat ze samen met die haflinger buiten komt voorlopig. Laat die dominante trut maar ff apart staan!

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

peach2001

Berichten: 4254
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 09:54

Ik begrijp je volkomen, maar denk erom, als je het later weer opnieuw probeert dan begint het weer van voor af aan.... Njadien is bij ons de dominante merrie en zelf die zit af en toe onder de wonden en heeft af en toe een groot ei ergens... Dat is de natuur!

https://gofund.me/5569a4bb Taylor heeft een hartoperatie nodig

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-04 10:36

Maar ze is nog zo klein vergeleken bij de rest. Dat iele lijfje, en die dunne beentjes...

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

Leliev

Berichten: 4954
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Mooie stad, achter de duinen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 10:38

maar paarden zijn sterke beestjes hoor, en als ze iets niet willen laten ze dat toch meestal wel merken!?

Ik geloof in draken, kabouters, niet zeurende vrouwen en andere sprookjesfiguren..
Een dagje kinderen blij maken die het niet altijd leuk hebben. http://www.cars4kika.nl
Wie kan ik blij maken update 7

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-04 14:05

Ze staat nu in de groep, maar zonder die dominante 2 jarige... Ik ga zo kijken hoe het nu gaat...

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

riskjuhruled

Berichten: 1737
Geregistreerd: 19-02-04
Woonplaats: Eersel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 18:02

sorrie had ni op gelet! haha dan komen stalleke en ik wel een keer kijken!

en onthoud lieve mensen, een kwal is ook maar gewoon een pudding die kan zwemmen

Bopper
Berichten: 203
Geregistreerd: 31-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 18:12

ohh mooi paardje hoor!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Natasja_, anjali, Dartel, Flubberboot, GoogleAdsense, kevinsky, kreekie, majemalo, Nina1999, ola42, Padoertje, r0bijn, Rubio en 60 bezoekers