rek voor op trailer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
odis
Berichten: 339
Geregistreerd: 13-11-01

rek voor op trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-02 19:03

Ik heb een tijdje geleden op een site een soort rek gezien, die achterop de trailer wordt gemonteerd waar je een koets op kon rijden.
Weet iemand het adres van de ze site???

Er werd aan de onderkant van de trailer wat gemonteerd, zodat als je een kar mee wilde nemen, je er zo een rek op kan schuiven. (Net als zo'n fietsrek achterop de auto). Als je geen kar mee wilt, laat je hem er dus gewoon af. Het leek me heel erg handig en was ook niet zo superduur.

Je moet anders altijd iemand extra met een aanhangwagen met koets mee laten rijden of zo'n trailer waar je de koets tussen de auto en de trailer zet (op de dissel), maar dit is ook erg prijzig.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 19:27

Hmmmm...die ken ik niet. Wel de trailers met een karplaats voorop, maar ja, dat is wat anders. Op zich wel een uitvinder, zo'n karretjesdrager. Haha! Ook erg handig voor ons. }>

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 19:35

Wij hebben een .... ehm... een soort zelfgeknutselde karrentrekker Haha!
Hahaha, dit wordt vast heel duidelijk voor jullie!
Oke let op, het is een ding gemaakt van stalen buizen.
Aan de voorkant zit een bevestiging voor aan de trekhaak en aan de achterkant zitten twee buizen. Daaroverheen zitten twee klemmen waar beide bomen in bevestigd kunnen worden. Die kun je goed aandraaien, zodat ie niet loskan schieten tijdens het rijden.
Het is hardstikke handig want die "karrentrekker" is zo groot dat ie gewoon in de achterbak van je auto past!
Ik weet niet inhoeverre het zit met de wet. Ik weet namelijk niet hoe lang je aanhangsel mag zijn ofzo..... Verward

Het werkt in ieder geval erg goed!!

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 20:49

jantina schreef:
Wij hebben een .... ehm... een soort zelfgeknutselde karrentrekker Haha!
Hahaha, dit wordt vast heel duidelijk voor jullie!


Niet helemaal? Verward Heb je een foto van je karrentrekker? (Wat een naam! Haha! ) Ik zit idd met hetzelfde probleem, nu willen we wel een bus aanschaffen om daar de kar in te vervoeren, maar dan zitten we waarschijnlijk weer met te weinig personenruimte!

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 22:52

Hee, ik ben ook zeer benieuwd naar je "karrentrekker" jantina Haha!
Zit met hetzelfde probleem.

odis
Berichten: 339
Geregistreerd: 13-11-01

reactie karrentrekker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-02 23:17

Hoe zit dat dan precies met die "karrentrekker"? Zit die kar gewoon als een aanhangwagen aan de auto vast?? Rijdt die kar gewoon op z'n eigen wielen achter de auto of zit hij op een soort aanhangwagen??
De kar achter de auto hangen en op z'n eigen wielen laten rijden mag absoluut niet. Ik ken iemand die had een kar gekocht voor haar paard en daar zat aan de voorkant een ding dat ze aan de trekhaak van de auto konden bevestigen. net als bij een aahangwagen. De vorige eigenaar had hem zo overal mee naar toegenomen. Maar het is absoluut strafbaar. *LOL* Het is niet gekeurd om er achter te hangen en er kunnen de grootste ongelukken mee gebeuren.

Ik had zelf ook aan zoiets gedacht. Je hebt ook goedkope oprijwagens voor koetsen. Tweedehands zo aan te komen en nog niet eens zo duur. Maar ja, dan moet er steeds iemand met die aanhanger meerijden. Als alles in 1 keer op de trailer kan is dit wel zo makkelijk.

loes-freke

Berichten: 4483
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: drogteropslagen

reactie karrentrekker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 01:11

odis schreef:
Hoe zit dat dan precies met die "karrentrekker"? Zit die kar gewoon als een aanhangwagen aan de auto vast?? Rijdt die kar gewoon op z'n eigen wielen achter de auto of zit hij op een soort aanhangwagen??
De kar achter de auto hangen en op z'n eigen wielen laten rijden mag absoluut niet. Ik ken iemand die had een kar gekocht voor haar paard en daar zat aan de voorkant een ding dat ze aan de trekhaak van de auto konden bevestigen. net als bij een aahangwagen. De vorige eigenaar had hem zo overal mee naar toegenomen. Maar het is absoluut strafbaar. *LOL* Het is niet gekeurd om er achter te hangen en er kunnen de grootste ongelukken mee gebeuren.

Ik had zelf ook aan zoiets gedacht. Je hebt ook goedkope oprijwagens voor koetsen. Tweedehands zo aan te komen en nog niet eens zo duur. Maar ja, dan moet er steeds iemand met die aanhanger meerijden. Als alles in 1 keer op de trailer kan is dit wel zo makkelijk.


ik weet niet hoe je er bij komt dat het strafbaar is?
wij hebben een dissel gemaakt met een koppeling die je ook op je aanhanger heb.
en lichtbalk achterop.
en dat mag je net als aanhanger ongeremd vervoeren achter je auto.
ik ben van drenhte naar zuidholland en weer terug mee gereden en vele politie gezien maar geen een die me aan de kant heeft gezet.
maar moet wel een dissel zijn die goed vast aan de kar zit en zelfde koppeling heeft als aanhangers.
dus niet de lamoen/boom waar je paard of pony tussen staat aan auto bevestigen.
en zorg wel voor een goede lichtbalk met alle werkende lampen.
maar je mag deze NIET achter de trailer bevestigen.
dat mag alleen als je met traktor gaat.
trailer en daar achter een kar.

wat men bedoelt stond volgens mij in de strenger (kwpn blad) als advertentie.
maar die heb ik niet meer.
nu hopen dat je in juni met ons mee kan mennen.

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 01:22

Sorry, maar ik vind het allemaal nogal onduidelijk. Een constructie waarbij je de kar op eigen wielen achter de auto kunt trekken kan leuk zijn voor kleine ritjes. En geloof me, een willekeurige politieagent zal je echt niet kunnen vertellen of dit wel of niet mag.
Maar wat lost dit op ?

Er is wel een constructie in de handel, waarbij je de kar achter de trailer kan vastmaken, dus vast, en los van de weg. Alleen zo spaar je immers een extra voertuig uit !!

Of begrijp ik het allemaal niet goed Knipoog

Anoniem

aanhangwagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 22:23

Als je je kar doormiddel van een koppeling aan je auto hangt moet hij voldoen aan de eisen als gesteld in het:Voertuig Regelement, hoofdstuk 13 (Aanhangwagens met een toegestane maximum massa van niet meer dan 750kg achter personenauto´s bedrijfsauto´s en 3 wielige motorrijtuigen).
Aangezien dit heel wat regeltjes bevat ga ik het niet over tikken.
Ik denk dat als je het vraagt op een politiebureau ze het wel voor je willen kopieeren.
Misschien staat het ook wel ergens op internet.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 22:26

Tsja, zoals ik al tiepte, ik weet niet of het volgens de wet allemaal in orde is. Maar goed, aangezien ik niet verder rijd als 11 km ofzo, is dit geen probleem. Geen politie die er iets van zegt. Veilig is het zeker, alles zit goed vast en rolt prima achter de auto aan.
Ik zal eens kijken of ik binnen kort er een foto van kan schieten. Dan is het misschien duidelijker!

loes-freke

Berichten: 4483
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: drogteropslagen

zolang de kar omgeremd niet zwaarder is dan 650 kilo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 00:19

[quote="lageveld"

een willekeurige politieagent zal je echt niet kunnen vertellen of dit wel of niet mag

[/quote]


ja het mag zolang de kar ongeremd niet zwaarder is dan 650 kilo.
zie rijbewijs en ja de politie weet het wel.
en moet wel goede banden op zitten (b.v. autobanden) die ook lange ritten vol kunnen houden.
vanavond toevallig weer gedaan.
en moet wel aan aanhanger voldoen.
goed wekende lichtbalk, koppeling met staaldraad om de trekhaak en niet te vergeten nummerplaat.

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 14:32

Klein karretje en kleine pony's kopen! Dennis en Tammy passen samen met de kar in de trailer. 2 karren en 1 pony kan ook.

Maar sorry, dat was een beetje offtopic. Ik weet het niet.

odis
Berichten: 339
Geregistreerd: 13-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-02 00:01

Ik heb eindelijk het bedrijf gevonden die de "karrendrager" verkoopt.
Het is een rek die gewoon aan de laatklep van de trailer kan blijven hangen. Is inklapbaar. je kan gewoon de klep omlaag doen om bijv. je paard in of uit de trailer te doen, als je de kar meeneemt, klap je het rek gewoon uit.
Het internet adres is: www.hansvandermee.nl
Karrendrager staat onder accesoires.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Re: reactie karrentrekker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-02 10:23

odis schreef:
Ik ken iemand die had een kar gekocht voor haar paard en daar zat aan de voorkant een ding dat ze aan de trekhaak van de auto konden bevestigen. net als bij een aahangwagen. De vorige eigenaar had hem zo overal mee naar toegenomen.

Ik ken ook iemand die zo'n ding gefabriceerd had,
alleen had die een trekhaak achter zijn trailer gemaakt en DAAR maakte hij de marathonwagen aan vast.
Frusty