Zwarte bultje op de oren; wrat, kanker of vetbult?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Roxy20

Berichten: 578
Geregistreerd: 19-02-04
Woonplaats: Hoofddorp

Zwarte bultje op de oren; wrat, kanker of vetbult?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-04 13:47

Hallo allemaal,

Mijn welsh pony heeft op zijn oren aan de buitenkant een paar harde zwarte bulten. Hij heeft er geen last van en ze zaten er al toen hij bij ons kwam. Ik wilde weten of iemand weet wat dit kan zijn. Ik weet namelijk dat schimmel een grotere kans hebben op kanker gezwellen, ook wel melanomen genoemd. Zou dat het kunnen zijn?

Wesco

Berichten: 5066
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: In het midden van het land of het zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 13:48

ik zou de veearts om advies vragen om hier een antwoord te plaatsen moeten we toch eerst even een foto zien en met zo iets zou ik geen risico nemen

Roxy20

Berichten: 578
Geregistreerd: 19-02-04
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-04 13:50

hoi ja ik wil ook veearts inschankelen, het probleem is echter dat ik de pony op proef heb staan. Heb hem nog niet gekocht en ik moet eerst de echte eigenaar zover krijgen om de veearts te laten komen. Want hij doet altijd alles liever zelf, hij komt van de week kijken. En ik hoop dat hij dan instemt om de veearts te laten komen.

ellepel

Berichten: 47339
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 14:02

is de huid van de oren wit?
kan zijn nadat hij verbrand is op zijn oren, kan dus huidkanker zijn.,.,..

ophrah

Berichten: 365
Geregistreerd: 19-04-04
Woonplaats: berkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 15:05

ik heb ook een paardje gehad met een bultje achter zijn oor. Dit was een oud litteken had ie opgelopen toen ze nog veulen was. maar jij hebt het over meerdere bulten op beide oren dus daar zou ik toch even naar laten kijken,,

Roxy20

Berichten: 578
Geregistreerd: 19-02-04
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-04 17:07

De huid van de oren is wit en hij heeft dit dus al langere tijd, ik ken hem niet zonder de bulten. Het zijn er trouwens 3.