bandages hoe en wat?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kimmy-is-mijn-schatje
Berichten: 412
Geregistreerd: 30-12-01

bandages hoe en wat?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-02 16:31

Hoi,
Ik moet bandages hebben voor in de trailer transportbeschermers(als het goed is).
En om te rijden, maar moet ik dan werkbandages, elastische bandages of iets anders hebben?
Weten jullie het misschien? Kusje ?

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 16:39

Niet aan beginnen als je er geen verstand van hebt, dat is vragen om moeilijkheden.
Voor in de trailer kun je transportbeschermers kopen die gewoon met klitteband of gespjes sluiten, net zo makkelijk.
Met rijden is het ook nergens voor nodig.

Als je toch perse bandages wilt: vraag dan of iemand in je omgeving die er verstand van heeft je wil leren hoe je ze moet gebruiken.

sandraatje
Berichten: 25
Geregistreerd: 03-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 16:39

bedoel je bandages voor in de traileR? dan kan je het best stal bandages pakken denk ik

Kimmy-is-mijn-schatje
Berichten: 412
Geregistreerd: 30-12-01

bandages hoe en wat?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-02 17:40

Ik heb altijd gedacht en gehoord dat je voor rijden werkbandages moet gebruiken, maar wat zijn elastische bandages enzo dan?
En welke moet ik er nou voor gebruiken?
Groetjes Party!!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 17:57

Gebruik nou maar gewoon peesbeschermers als je neit weet hoe je bandages moet gebruiken.

Kimmy-is-mijn-schatje
Berichten: 412
Geregistreerd: 30-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-02 18:02

Steef schreef:
Gebruik nou maar gewoon peesbeschermers als je neit weet hoe je bandages moet gebruiken.


Doe niet zo irri!
Ik weet wel hoe ik ze moet gebruiken, maar ik zit te twijfelen welke ik moet nemen voor het rijden!
Mijn instructeur heeft zelf gezegd dat ik ze moest gaan gebruiken!
Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 18:15

Dan is het een domme instructeur dat hij je niet zegt welke.
ik sluit me dus aan bij de rest.
Een bandage aan brengen op de goede manier is niet zo heel makkelijk, of je moet het je intructeur uit laten leggen. Anders niet aan beginnen.
Gebruik dan peesbeschermers.
Goede bescherming, makkelijk aan te doen en nog het belangrijkste goed schoon te houden.

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 18:15

als je bandages gaat gebruiken steun je t paard als t ware TE veel. hierdoor krijgt hij zwakke pezen. als het gewoon is ter bescherming van je paard is doe dan gewone peesbeschermers om dat scheelt ontzettend veel tijd en t ondersteunt niet waardoor t paard op zn eigen benen kan lopen en hij mooie sterke benen kan krijgen. voor op transport zijn transportbeschermers t handigst beschermen goed en t kan niet afzakken zoals bandages.
en als je wil weten welke bandages je nodig hebt, vraag dat dan ook even aan je instructeur hij weet t hopelijk t beste en kent je paard en weet ook waarvoor jij ze moet gebruiken.

judithM
Berichten: 1493
Geregistreerd: 17-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 18:26

Jullie moeten eens goed lezen: Ze zegt dat ze weet hoe ze ze moet gebruiken maar niet weet welke ze het best kan gebruiken!!!! Dus niet zeggen dat als ze niet weet hoe ze ze moet gebruiken dat ze dan maar peesbeschermers moet gebruiken!!!!!!!!! Zo krijg je irritaties hier!!!

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 18:27

Om te rijden werkbandages & tijdens het vervoer rustbandages...

Wat hierboven al staat is wel juist: bandages moeten op de juiste manier aangedaan worden, want doen anders meer kwaad dan goed! Ik zou ook voor getten (zoals we dat in Belgiƫ noemen) gaan, kan je niets verkeerd mee doen. Correct bandageren is niet gemakkelijk!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 18:52

judithM schreef:
Jullie moeten eens goed lezen: Ze zegt dat ze weet hoe ze ze moet gebruiken maar niet weet welke ze het best kan gebruiken!!!! Dus niet zeggen dat als ze niet weet hoe ze ze moet gebruiken dat ze dan maar peesbeschermers moet gebruiken!!!!!!!!! Zo krijg je irritaties hier!!!


Ze weet prima hoe ze ze moet gebruiken, mijn conclusie is dan dus dat ze al veel vaker met bandages heeft gewerkt, anders zou ze het immers niet zo goed weten, beetje vreemd dat ze dan toch niet weet welke ze moet gebruiken en als je dat niet weet kun je er maar beter gewoon afblijven en lekker peesbeschermers en transportbeschermers gebruiken om ongelukken en peesblessures te voorkomen. Of vraag het dan aan je instructeur, als hij het je adviseert, kan hij je vast ook wel vertellen welke je moet gebruiken of durf/kan je dat niet vragen aan hem?

Over die irritaties: moeten = dwang en daar hou ik niet van, dat irriteert mij pas echt! Net zoals het overmatig gebruik van uitroeptekens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 18:54

judithM schreef:
Jullie moeten eens goed lezen: Ze zegt dat ze weet hoe ze ze moet gebruiken maar niet weet welke ze het best kan gebruiken!!!! Dus niet zeggen dat als ze niet weet hoe ze ze moet gebruiken dat ze dan maar peesbeschermers moet gebruiken!!!!!!!!! Zo krijg je irritaties hier!!!

Doen we ook.
Maar als oudere bokker die al veel gezien heeft in de paarden wereld weet ik dat goed bandageren heel moeilijk is.
En een gewaarschuwd mens telt voor 2

Dus vat dingen niet op alsof ze kwaad of denigrerend bedoeld zijn, het tegendeel is juist waar.

judithM
Berichten: 1493
Geregistreerd: 17-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 20:18

Oke jullie hebben wel een beetje gelijk Schijnheilig Ik had gewoon een beetje een slecht humeur en reageerde dat een beetje af Haha! Weer vriendjes?? ha ha ha ha ha (ben weer vrolijk hoor)