Lotte voor het eerst @ work. (zadel+erover hangen)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Lotte voor het eerst @ work. (zadel+erover hangen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-04 15:57

jaja ook lotte word groot.
dus zal ook aan het werk moeten.
vandaag hadden we haar een zadel opgelegd en was ik erover gaan hangen.
lotte en ik moeten nog wat meer werken, aangezien lotte haast geen spieren heeft Haha!

genoeg gepraat hier dus de foto's:

Afbeelding
Lovers Lovers Lovers Lovers Lovers
Afbeelding
lotte is braaf he???(zo praatte ik heel de tijd tegen haar, en ze zat me echt aan te kijken van Verward waarom slijm je zo Tong uitsteken)

Afbeelding
hierna heb ik me eraf laten glijden vandaar dat ze zo raar stond omdat ik er bijna afgleed Tong uitsteken

en??? wat vinden jullie ervan???
o ze was echt superrrrrr braaf OK dan! Lovers Lovers Lovers Lovers


Iris82

Berichten: 39832
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 16:00

Op de tweede foto staat ze al wel heel relaxed!
Wat een liefje! Lachen

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 16:00

leuk dat het zo goed ging, en dat ze zo braaf was Haha!
Hopen dat het de volgende keer weer zo goed gaat.

'Wil je me alsjeblieft vertellen welke kant ik op moet vanaf hier?'
'Dat ligt er aan waar jij naar toe moet,' zei de kat.
'Dat kan mij niets schelen,' zei Alice.
'Dan doet het er niet toe welke kant je opgaat' zei de kat.

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-04 16:01

ja ik ga nu beginnen met 1 x per week 5 - 10 min. longeren om wat spieren te kweken Haha!
en ach over 2 weken ofzo doen we dit nog wel een keertje.
ze was inderdaad heel relaxt. ik was nog zenuwachtiger dan lotte Tong uitsteken

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 16:05

Hahah echt leuk, ze zit echt zo te kijken van wat doe jij nou??

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 16:06

je kunt het beste 3 keer in de week longeren, dan bouw je veel beter de conditie op en het is precies goed voor een week. Ziet er leuk uit, mooie pony ook!

Teamspirit... Je bent een toppertje!

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-04 16:11

bedankt voor de tip.
ik moet het eerst even opbouwen.
ik heb nu pas 2 x gelongeerd. en we hebben alle tijd dus we doen lekker rustig aan.

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 18:11

Wat leuk dat het zo goed gaat!
Vergeleken met Mio, is Lotte een eitje Haha!

Ik zou inderdaad eerst gaan longeren voordat je verder gaat, voor de spieren en groei.
Aan het vertrouwen tussen jullie hoeft helemaal niet gewerkt te worden, die is er gewoon Lachen

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

Barb

Berichten: 12075
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 18:13

euh....Lotte is toch pas 2 jaar???

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

8Eveline

Berichten: 3199
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 18:23

Je paardje is errug rustig zeg, je doet het wel grappig *LOL* Veel suc6 er veder mee Lachen
Kan het niet zijn dat haar profiel voor het laast een jaar geleden is bewerkt. En dat hij nu wel 3 jaar is?
Laatst bijgewerkt door 8Eveline op 21-05-04 18:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Nog steeds dyslecties

MissPeacock
Berichten: 15
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 18:28

2 jaar Bloos! dan begin je echt te vroeg vind ik, laat dat paardje lekker een jaartje rustig staan, en ga in die tijd lekker wandelen enz en begin daarna pas.

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 18:39

Vind ik ook... Wacht dan min. totdat ze 2.5 á 3 jaar IS! En niet bijna is!

Maar voor de rest wel leuke foto's, ziet er wel relax uit Lachen

    If you can dream it, you can do it ...

gabyfedde

Berichten: 11895
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 18:40

Ik vond haar er al heel jong uitzien, maar nu ik de andere reacties zie...

2 jaar is echt veel te vroeg, op deze leeftijd horen ze met leeftijdsgenootjes in de wei te lopen.

Don't dream your life, live your dreams!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 19:02

Ze heeft aan me gevraagd of ze er een keertje overheen mag hangen, en een keer over het paard heenhangen 1 minuutje wordt ie echt niet slecht van.......

Voor de rest staat het dier op het land en wordt er niks tot heeeeeeeel weinig mee gedaan, rond september gaan we haar inrijden........ het valt dus allemaal reuze mee Haha!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 19:04

gijsenkim schreef:
Ze heeft aan me gevraagd of ze er een keertje overheen mag hangen, en een keer over het paard heenhangen 1 minuutje wordt ie echt niet slecht van.......

Voor de rest staat het dier op het land en wordt er niks tot heeeeeeeel weinig mee gedaan, rond september gaan we haar inrijden........ het valt dus allemaal reuze mee Haha!


gelukkig Haha!

Dag lieve mama...

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 19:10

Citaat:
Ze heeft aan me gevraagd of ze er een keertje overheen mag hangen, en een keer over het paard heenhangen 1 minuutje wordt ie echt niet slecht van.......

Voor de rest staat het dier op het land en wordt er niks tot heeeeeeeel weinig mee gedaan, rond september gaan we haar inrijden........ het valt dus allemaal reuze mee


Het is gewoon beter om te wachten, ook niet 1 keertje,laat haar lekker even veulen zijn, ze kan nog minimaal 20 jaar mee als je 6 maanden tot 1 jaar wacht.

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 19:18

Ben ik helemaal mee eens! Lowara.......... het paard kan genoeg veulen zijn, echt waar.

Ik ben zelf pro opfok, wij halen de dieren pas op als ze 3 a 3,5 zijn. Voor mij zelf is het niks, maar voor mij is het ook mn werk en dat is dan toch anders.

Voor Pjotr is het haar paard, en daar wil ze op een verantwoorde manier mee rommelen. En dat doet ze ook......... Pjotr vraagt bij alles wat ze doet of het kwaad kan en hoe ze het dan moet doen.

Het liefst had ik het paard gewoon (zoals ik het ideaalbeeld heb dan he) in de opfok gezien, maar ik heb ondertussen wel geleerd dat andere mensen daar anders over denken. Mensen die een paard hebben waar ze heel erg verliefd op zijn, willen ook met dat paard aan de gang......... ook al is deze jong, dan is het toch alleen maar beter als ze met zo een dier aan de gang gaan op een verantwoorde manier.......... en een keertje hangen kan echt geen kwaad

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 19:21

Dat beestje hoort nog lekker in de wei te rennen met leeftijdsgenootjes.
Rond 3 a 3.5 is inrijden of zelfs alleen maar hangen pas goed.

Haal dat zadel eraf en wacht een jaar. Denk aan het paardje!

tijger
Berichten: 1429
Geregistreerd: 30-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 20:33

he wat leuk.
ziet er echt heel ontspannen uit.
mooi paard trouwens.
hoe oud is ze?

IcePrincess

Berichten: 7738
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 20:33

je ziet toch nergens staan dat ze al gaat inrijden? ze gaat nu pas beginnen met longeren ed. dat ze er af en toe overheen hang maakt niets uit, ze weegt niet veel en Lotte kan het aan, ze geeft geen kik (ja ik ben erbij geweest) En het is ook niet zo dat ze zomaar gaat zitten klooien, ze krijgt gewoon veel begeleiding van mensen die er echt wat vanaf weten (zoals gijsenkim Knipoog )

en daarbij, Lotte is ouder als in haar profiel staat, is aan haar tanden te zien, waar ze vandaan komt weten ze de echte geboortedatum niet (ze wisten nieteens wat voor soort paard het was Tong uitsteken )

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 22:01

Ik zou nog niet beginnen met Longeren hoor.
Er overheen hangen kan geen kwaad daar gaan ze echt niet door aan.
Vorige week lag mijn jaarling in het land ik ben er bij gaan zitten en na een tijdje heb ik er terwijl ze lag even opgezeten.
Ze leeft nog steeds Haha!

Met het Longeren zou ik niet beginnen, niet 1 keer in de week en zeker niet vaker.Je paardje is nog heel jong en longeren vergt behoorlijk veel van de pezen en banden omdat ze steeds op een volte lopen waarbij het binnen achterbeen extra word belast.

Overgens Kim ik ben ook erg verliefd op mijn jonge paardjes maar wil er graag zo lang mogenlijk van genieten en daarom wacht ik tot ze 3 zijn voor ik er mee aan de slag ga. Mijn merrie word volgende maand officieel 3 en heb ik nu 4 keer 5 min. gelongeerd.

Pjotr wacht nog even tot volgend jaar met spieren kweken en laat het hierbij.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 22:02

Ik snap niet waarom mensen precies hetzelfde moeten zeggen Scheve mond
Er is al door één iemand gezegd dat Lotte 2 jaar is, waarom zou iedereen dat moeten herhalen?

Waarom wordt over 5 seconde hangen een heisa gemaakt, terwijl in andere topics van andere mensen, die hun paard op 5 jarige leeftijd al naar de M gestoomd hebben, niets gezegd? Is dat niet onwijs slecht dan? Ze moeten al hun spieren en botten dan intensief gebruiken, terwijl ze nog niet eens volgroeid zijn! Maar dat wordt wel 'mooi', 'gaaf' en 'wat goed' gevonden. Boos!

Laat iedereen gewoon in zijn eigen waarde en als één iemand zijn mening al gegeven heeft, waar je het mee eens bent, waarom zou je zelf dan ook nog eens je gal spugen?

Lotte kan dat echt aan en pjotr is oud en wijs genoeg om te weten dat ze dat niet elke dag moet gaan doen. Ze laat Lotte nog steeds van haar jonge jaartjes genieten. Lotte mist niets minder dan elk ander paard, sterker nog, misschien krijgt Lotte zelfs meer aandacht en liefde dan een doorsnee paard.

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48196
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 22:12

over wel of niet te vroeg hangen ga ik niks meer zeggen, want daar is al genoeg over gezegd...

Ik mis alleen de cap... ook met hangen kan een paard schrikken en raar gaan doen, en kan je raar terecht komen...

Het is duidelijk dat Lotte je vertrouwt, anders had ze je nooit laten hangen... het is een leuk paardje... wees er maar zuunig op... Haha!

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 23:05

denk dat je daar slim aan doet...je had ook wel kunnen weten dat bokkers meestal zo reageren.....
Maar toch leuk van je om de foto's te plaatsen...ziet er goed uit!
Zolang je niets forceerd....en niet verder gaat dan dit.....
ik heb ook een haflinger merrie met 2,5 een beetje longeerwerk geleerd en gewicht erop...toen weer een half jaar de wei op en met drie kon je opstappen en wegrijden....super!

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*


Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 00:50

De discussie over wat je kunt doen op welke leeftijd is vaker op bokt besproken. Dit is niet het topic hiervoor.

Ik heb een aantal reacties gesplitst om het topic niet te laten verzanden in en wellus nietus spelletje. Die discussie kan wat mij betreft in een ander topic.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers