hoeveel is ze waard??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Kimpjeuh
Berichten: 383
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Holsbeek

hoeveel is ze waard??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-04 20:45

ik heb een paardje en ik zou wille weten hoeveel ze op dit moment waard is. ze is geboren 20-05-2000 en ze springt nu parcours 1.00 foutloos maar ze moet later gezien haar ouders zeker 1.20parcours moeten lopen! ze is 1.55 en is als ras: belgisch warmbloed paard met papa puccini en mama klimka. ze loopt perfect aan de teugel en heeft wedstrijdervaring ook is ze verkeersmak het is een prachtig vosje met een mooie perfecte sneb. en drie witte voetjes. er is al iemand ze komen schatten en die zei 12500 euro dat is dus een mooie prijs maar er zijn er die meer zeggen dus ik wou jullie gedacht ook eens weten van karakter is het een schatje =>ah ja het is dus een merrie Haha!
laat mij iets weten!!! ik wil ze niet verkopen maar ik wil weten of we een goede koop hebben gedaan!!!
xxxkim
Laatst bijgewerkt door Kimpjeuh op 21-05-04 20:49, in het totaal 2 keer bewerkt


Kimpjeuh
Berichten: 383
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Holsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-04 20:46

niemand???

Amika, 341 dagen drachtig van Eldorado vd zeshoek! :)

TopLadyI

Berichten: 6198
Geregistreerd: 15-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 20:48

Kimpjeuh schreef:
ze is geboren 20-05-2000 en ze springt nu parcours 1.00 foutloos.


Wow das wel heel hoog,
Ik denk ong.3500 euro

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 20:49

Met die maat zou ik eerder aan 2000 euro denken

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 20:56

ik heb er geen flauw verstand van die belgische warmbloedpaarden.. maar 12.500??? dan moe je der een strikkie om doen en weg ermee(bot gezegd) vast een typfoutje Haha!
en een goeie koop heb je gedaan als je tevreden bent met wat je met je paardje allemaal kan...
of je moet paarden kopen om ze weer voor grof geld te verkopen.. een handelaar dus..

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 21:05

2500 vind ik wel een mooie prijs

Grammar, it's the difference between knowing your sh!t and knowing you're sh!t.
Mensen met een zuiver geweten hebben een slecht geheugen.

Kimpjeuh
Berichten: 383
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Holsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-04 23:20

je moet niet vergeten dat ze heel goede papieren heeft en dat ze ms vrij klein is ma dat ze ongelofelijk veel vermogen heeft! 2000euro is véél te weinig ik heb ze onopgeleerd dubbel zoveel betaald en er zijn mensen die er mee hebben gereden en die ze zien springen hebben enzo die er dus super veel van weten heeft gezegt dat ze 12500 waard is of zelfs meer en ik heb al veel aanboden gekregen van wel meer dan 2000-2500 euro hoor!!! Verward nog reacties??? *LOL*

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 23:30

Foto's?

Ik denk ondanks de papieren dat 12500 een beetje overdreven is.
Gezien haar maat etc.

Maar ok hoe oud is ze, wat start je met haar of heeft ze als hoogst bij andere gelopen?

Verder ga ik op dit moment met de rest mee in zo'n 3000

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 23:32

een E-pony is te klein om tussen de grote paarden mee te kunnen doen, zeker bij springen legt een 'kleintje' het eerder af tegen de groten, voor hun is 1.20 immers van 1.00 voor jouw pony is

bij de dressuur mogen E-pony's niet naar het Ek enzo dus 12.500 euro vind ik veel te hoog(dat is mijn Z1 paard, BWP van 1.71 amper waard Knipoog )

zeker omdat de prijzen nu wat laag liggen omdat er vrij veel paarden&pony's te koop staan

2500 euro vind ik wel weer erg weinig, maar rond de 5000 euro maar dan moet ze wel wedstrijdervaring hebben, lijkt me een betere prijs
pas je trouwens wel op dat je niet teveel met haar springt?niet veel 4 jargie pony's springen al een 1.00 parcour(mn e-pony heeft spat ivm te vroeg te veel springen bij de vorige eigenaar Scheve mond )

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 23:33

heb je trouwens 4000 euro voor een onbeleerde pony betaald? dan ben je redelijk afgezet, sorry dat ik het zeg, ze is die 4000 nu zeker te weten wel waard, maar voor een groene pony vind ik dat vrij veel....

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 23:36

Ik weet niet of dat veel is. Voor goede paarden betalen sommige mensen echt bakken met geld (ook voor minder goede paarden Knipoog ). Toen een van onze merries de stationsmerrietest liep kwam er ook iemand naar ons toe en die boodt ook: 25.000 gulden (<-- let op guldens). Na goede paarden is altijd vraag en sommige mensen willen daarvoor best hun portomonee omdraaien.
Kijk maar naar die veulenveilingen, alsof dat altijd de creme de la creme is van de paardenfokkerij en daar wordt ook vaak veel geld voor geboden.

ps: ik heb geen idee wat jou paard waard is.

Winnowill VTH (v. Numero Uno) naar de Hengstenkeuring??!!!


Paardenkracht: Het buitengewone vermogen van een paard om de mens op te beuren.

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 23:37

Renske20 schreef:
2500 euro vind ik wel weer erg weinig, maar rond de 5000 euro maar dan moet ze wel wedstrijdervaring hebben, lijkt me een betere prijs)


Ik vind meer dan 10.000 gulden voor een 4-jarige e-pony eerlijk gezegt veels te veel!

Voor dat geld kun je een leuke Z pony kopen!
Laatst bijgewerkt door fokfanaat op 21-05-04 23:38, in het totaal 1 keer bewerkt

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 23:38

Neel schreef:
Ik weet niet of dat veel is. Voor goede paarden betalen sommige mensen echt bakken met geld (ook voor minder goede paarden Knipoog ). Toen een van onze merries de stationsmerrietest liep kwam er ook iemand naar ons toe en die boodt ook: 25.000 gulden (<-- let op guldens). Na goede paarden is altijd vraag en sommige mensen willen daarvoor best hun portomonee omdraaien.
Kijk maar naar die veulenveilingen, alsof dat altijd de creme de la creme is van de paardenfokkerij en daar wordt ook vaak veel geld voor geboden.

ps: ik heb geen idee wat jou paard waard is.


Dit gaat om een pony, das toch een heel ander verhaal!

Kimpjeuh
Berichten: 383
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Holsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-04 23:40

maar ze was nu eenmaal veel waard als je ziet hoeveel een jaarling van een olympische hengst kost?? daar kan je het een beetje mee vergelijken! en je moet wel zien wij zijn belgen dus hier bestaat helemaal geen e-pony's hier rijdt ze met de grote paarden mee!! *LOL* en trouwens we springen haar helemaal niet te veel hoor ze krijgt voldoene weide-rust en 2 keer per week springen we 1 keer les en 1 keer cavaleties en dan 2-3 keer per maand gaat ze mee op concours!! dat is niet te veel ze kan dit echt wel allemaal aan!!! Pling ER BESTAAN GEEN E-PONY'S IN BELGIE
Laatst bijgewerkt door Kimpjeuh op 21-05-04 23:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 23:40

2000 is anders ook wel een pittige prijs voor zo'n pony, maar wel een mooie vraagprijs.
Je wil niet weten hoeveel pony's er hier rondlopen met waarschijnlijk dezelfde kwaliteiten, maat en leeftijd.

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 23:41

Ik weet niet of dat een ander verhaal is. Ook naar goede pony's is vraag.

Winnowill VTH (v. Numero Uno) naar de Hengstenkeuring??!!!


Paardenkracht: Het buitengewone vermogen van een paard om de mens op te beuren.

Kimpjeuh
Berichten: 383
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Holsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-04 23:43

ik vindt dat Neel volkome gelijk heeft de meeste mensen zoeken kleine paarden die goed springen!! dat is moeilijker te vinden dan grote paarden die goed springen!!

Amika, 341 dagen drachtig van Eldorado vd zeshoek! :)

Kimpjeuh
Berichten: 383
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Holsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-04 23:44

Samsam schreef:

Dit gaat om een pony, das toch een heel ander verhaal!

het is een paard hier in belgie bestaan helemaal geen e-pony's hier is vanaf 1.48 een paard!!!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 23:45

Ik begin het nu een beetje onzin verhaal te vinden sorry....

Zoveel springen op die leeftijd en dan zeggen dat zij dat zeker weten wel aan kan....zie je dat aan haar papieren?

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Kimpjeuh
Berichten: 383
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Holsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-04 23:47

je moet hier niet op reageren dit is niet verplicht he ik vraag gewoon serieuze mensen trouwens denk je dat ik mijn paard mishandel ofzo omdat ze parcours 1.00 loopt 2-3 keer in de maand?? Verward al ooit is naar de cyclus van de 4 jarige paarden gekeken?? daar springen ze tot 1.10 op deze leeftijd!!!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 23:52

Ik ben ook erg serieus, en meen het erg serieus als ik vraag hoe jij weet dat ze dat aankan.
En of jij er ook van overtuigt ben of ze daar later niets aan overhoudt?

Ze is net 4 dus mijn serieuze eigen mening is dat 2 a 3 keer in de maand een parcours van 1.00 en 2 keer in de week springen nooit goed kan zijn voor zo'n dier wat nog in de groei is.

En dan komt de vraag wat het dier nog waard is over zoveel jaar.....

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 00:00

Kimpjeuh schreef:
maar ze was nu eenmaal veel waard als je ziet hoeveel een jaarling van een olympische hengst kost?? daar kan je het een beetje mee vergelijken! Pling ER BESTAAN GEEN E-PONY'S IN BELGIE


Kan wel zijn, maar professionele springruiters ed zitten toch echt niet wachten op een beestje van 1.55m Voor dat geld kun je ook een grote maat kopen!

Ps Is Puccini een olympische hengst? Wat voor afstamming verder?

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 00:53

Samsam"]
[quote="Renske20 schreef:
2500 euro vind ik wel weer erg weinig, maar rond de 5000 euro maar dan moet ze wel wedstrijdervaring hebben, lijkt me een betere prijs)


Ik vind meer dan 10.000 gulden voor een 4-jarige e-pony eerlijk gezegt veels te veel!

Voor dat geld kun je een leuke Z pony kopen!
[/quote]

het is idd veel geld, maar er zit ook een leuk papier achter, en als t beestje een leuk karakter en wedstrijdervaring heeft, kan ze er 5000 voor vragen(en krijgen met wat geluk) 2000 vind ik aan de lage kant, 12.500 vind ik een droombedrag Knipoog


nog even over E-pony's en goed springen enzo

mijn merrie (Holsteiner, Lacapo x Cor de la Bryere, zelfde moeder als Burggraaf, ook goed papier dus) is 1.56 sprong bij de paarden mee in het M op (bijna) 7 jarige leeftijd
daarna kocht ik haar, en ze is nu 14 en staat alweer 2,5 jaar op rust, chronisch kreupel, overbelast op jonge leeftijd) en sinds haar 9e heeft ze dus al spat en HKO en nu is ze echt bijna op, helaas Scheve mond beestje verdiend het niet, maar ja ze springt nou eenmaal alles, zelfs nu nog, moeilijk als ze af en toe loopt, springen blijft ze doen, altijd....

ik vind 2-3x per maand een parcours voor zo'n jonge pony veel en veel te veel! wees toch zuinig op je pony! 1x per maand is meer dan genoeg!

op de springstal waar ik heb gewerkt lieten we de 3 jarigen amper onder t zadel springen, en de 4 jarigen een enkele keer wat kruisjes en eens een steiltje
de sterkere 4 jarigen gingen eind van t jaar waarin ze 4 werden op oefenparcours, en pas vanaf t jaar waarin ze 5 werden gingen we ze meer parcoursgericht trainen en mochten ze mee naar wedstrijden
dat is de beste manier om je paard heel te houden.

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 08:12

als je weet wat andere zeggen terwijl ik dat er ook ech tniet voro zou betalen waarom zet je het hier dan neer heb een beejte het idee dat dit is om op te scheppen ofzo, je weet het zelf allemaal precies dus waarom de vraag ???????

niets is onmogelijk voor hen die willen

TopLadyI

Berichten: 6198
Geregistreerd: 15-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 08:52

lars schreef:
als je weet wat andere zeggen terwijl ik dat er ook ech tniet voro zou betalen waarom zet je het hier dan neer heb een beejte het idee dat dit is om op te scheppen ofzo, je weet het zelf allemaal precies dus waarom de vraag ???????


Helemaal mee eens *LOL* .


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 88 bezoekers