ainsley zadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Riaa_
Berichten: 1454
Geregistreerd: 20-10-01

ainsley zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-02 12:53

wie heeft er ervaring met een ainsley zadel, ik rij nu op een stubben zadel maar dit is een erg plat zadel waar ik niet goed in kan blijven zitten en als mijn paard bokt val ik er snel uit.
Het schijnt dat de ainsley een hele diepe zit heeft zodat je er goed in blijft zitten, wat is jullie ervaring hiermee?
is het ook zo dat je benen meer naar voren gaan liggen of is dat maar een fabel?
alvast bedankt rianne

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 13:10

Nou, als je eraf valt als ie bokt, dan denk ik dat je beter zitlessen kan gaan nemen, ipv een ander zadel te kopen.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 13:18


Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 15:51

Ik vind het waardeloos. Zit teveel klem en opgesloten. Doe mij maar zo'n plat zadel, heb ook jaren op zo'n platte Stübben gereden, heerlijk! Als je daarop goed leert zitten, dan kun je overal op zitten (ook al vind je dat dan misschien niet fijn zitten), dus zitlessen zijn zo gek nog niet voor jou!

Riaa_
Berichten: 1454
Geregistreerd: 20-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-02 16:45

Ik heb een pony ingereden, die tamelijk bokkerig was, bleef ik altijd wel op zitten, nu heb ik een paard, die ook tamelijk bokkerig is, ik val er echt niet vanaf, volgens mij staat dat er ook niet? als hij bokt wordt ik makkelijk naarvoren gegooid in het zadel (wie niet) iedereen komt uit het zadel, maar het probleem met de stubben zadel is dat je niets voor je hebt, terwijl je volgens mij in een ainsley beter blijft zitten, dus daarom vraag ik wat is jullie mening over het ZADEL, niet over mij zit enz....ik heb trouwens een hele goede zit, misschien moet je eerst even naar jezelf kijken voordat je een ander afbekt...
Laatst bijgewerkt door Riaa_ op 21-01-02 21:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

ainsley zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 16:55

Rianne schreef:
ik rij nu op een stubben zadel maar dit is een erg plat zadel waar ik niet goed in kan blijven zitten en als mijn paard bokt val ik er snel uit.


Als je niet in het zadel kunt blijven, maar er snel uit valt als je paard bokt, maar dan toch niet van je paard af valt (de meeste mensen liggen op de grond als ze niet meer op hun zadel zitten) vraag ik me ernstig af waar je dan nog wel zit!

Misschien moet je maar eens gaan zoeken naar de oorzaak van het bokken van je paard, kan ook best door het zadel komen.

kian

Berichten: 80
Geregistreerd: 05-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-02 08:17

ik heb een Ainsley. Ik vind hem erg lekker rijden en dat van die benen naar voren is een fabeltje. Ik zal niet van mezelf zeggen dat ik goed rijd, want af en toe bak ik er niks van, maar mijn houding is erg goed. Krijg er vaak complimenten over. Die Ainsley heb ik sinds juni vorig jaar, daarvoor had ik een Stubbe die ik zo rot vond zitten, dat ik met een geleend zadel (Jorge nog iets) de laatste maanden op mijn vorige paard heb gereden. (Zadel tegelijk met nieuw paard gekocht)
Je zit trouwens inderdaad wel wat dieper in een Ainsley dan in een Stubbe, maar of je er dat in blijft zitten, lijkt me onwaarschijnlijk. Lijkt me daar weinig mee te maken hebben. Als jou houding goed en stabiel is, maakt het olgens mij niet uit hoe diep je zadel is.

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-02 12:06

Ik vind Ainsley dus eigenlijk de meest belabberde zadels. Dan heb ik het overde dressuur......... Eerst reed ik wel eens op een Ainsley, ik vond het heerlijk zitten omdat je in een houding gedwongen wordt. maar later merkte ik dat omdat je zo in een houding wordt gedwongen hartstikke vast gaat zitten in de rug.

Bij onze vereniging hebben een aantal een Ainsley, onze instructeur kon mij een tijdje geleden precie vertellen wie er allemaal een Ainsley hadden omdat ze hun rug zo vasthielden...... Hij wist toen van niemand wie welk zadel had, omdat hij nog maar pas bij onze club les gaf. Dat zegt denk ik wel genoeg. Ainsleyruiters herken je aan de vaste rug, iets naar voren gekanteld, en ze zitten vooral beroerd op een ander zadel. In een Ainsley zit je niet uit jezelf, maar je wordt gedwongen. Het is dus maar wat je fijn vind. Geef mij maar KN!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-02 14:36

En ik vind de ainsley wel fijn!
Ik heb eerst altijd op sprinzadels gereden.
De stap naar een dressuurzadel is dan al heel groot.
Ik heb er verschillende geprobeerd en de ainsley zat mij het lekkerst.
Ik vind het niet zo erg dat ik gedwongen word in een houding, ik geef eerlijk toe als je altijd met korte beugels rijdt en veel springt je iets meer naar voren zit, tenminste ik wel Haha!
Zit lessen vind ik daarintegen ook weer niet nodig want nu zit ik redlijk netjes, heb er meestal ook 7ens voor. En na heel wat paarden ingereden te hebben of verreden paarden weer wat manieren geleerd te hebben kan ik toch ook niet zeggen dat ik het perse voor een vaste zit nodig heb want zo vaak kukel ik er nu ook niet vanaf (afkloppen Haha! ) Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel meegenomen vind als je paard maf doet dat je iets meer te zeggen hebt in dit zadel. En bij maf doen heb ik het niet over een simpel bokje }>