Wat voor halster en touw hebben jullie?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Wat voor halster en touw hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-02 12:26

En passen ze bij elkaar?
Ik heb voor Beau een verstelbaar rood halster (had ik al voordat ik hem kreeg voor mijn verzorgpony`s_ en een blauw met groen zacht touw met een lus aan het eind. Deze is heel handig als ik Beau tijdens een buitenrit laat grazen. Zo kan hij eten en heb ik mijn handen vrij (lus om m`n pols) om ook wat te eten. De kleurencombi helder rood groen en blauw vind ik wel mooi.
Pjelk heeft een bordeaux halster met gekleurde driehoekjes en net zo`n touw als Beau maar dan in bordeaux met donkergroen.

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 12:42

queen heeft een zwart leren halster met een groen met rood hengstenketting
soraya heeft een groen halster met zwart onderlegd en een ( wat ooit rood was Schijnheilig ) rood en zwart halstertouw

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 12:57

ail heeft veels teveel halsters Haha!
nu heeft ze (nog steeds) een paars halster met paars touw, en als reserve een groene met groen/bordeaux/(raar kleurtje) touw.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 13:02

Ik heb voor mijn verjaardag een mooi bordeaux rood halster en halstertouw van Eskadron gekregen. Voor in de trailer heb ik een zwart met wit onderlegd leren halster met een donker blauw halstertouw met paniekhaak Lachen

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23439
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 13:04

Ik heb een lichtblauw halster (zat erbij) en een lichtblauw touw maar heb ook een blauw/groen/wit en een paars touw

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 13:06

ppff, pinky heeft nu voornamelijk zijn bordeaux rode halster om. ik heb daarbij een bordeaux met grijs halstertouw.
Verder heb ik nog een veulenhalster wat dus op 2 plaatsen verstelbaar is. makkelijk met optuigen want ik zet hem nooit aan zijn bit vast en blijven staan is er niet bij.
en nog een zwarte met indianen print, inc bijpassend halstertouw.

en dan heb ik nog 2 halstertouwen:zwart en ligt met donkerblauw

assie

Berichten: 9486
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 13:10

Anita JR. heeft een leren halstertje met gouden stukjes op de neusriem, althans, die zaten daar Haha! Op veel plekken heeft ze die gouden stukjes eruitgeschuurd/geramd *LOL*

Anita SR. heeft een blauw stoffen(nylon Verward ) halster, gewoon erg standaard.

Suzan heeft hetzelfde als Anita JR., alleen heeft die dan ook nog gouden stukjes op de zijkant en bij haar zitten ze er nog wel allemaal op Knipoog

Theike heeft een zwart veulenhalstertje ook gewoon zo'n standaard ding.

Tellen halsbanden ook mee? Sjakie de landbok (een bok dus (mannelijke geit Knipoog ) heeft een blauwe halsband, met figuurtjes erop.
En Heidi een dwerggeitje, heeft een rooie halsband (ziet heel lief uit Lovers )

En halstertouwen; een groen en een rood halstertouw, lekker dik en zacht. Een wit (was wit) en een lichtgroen halstertouw niet zo zacht en best dun. En nog een of ander vies touw, met heel veel kleurtjes en knopen, maar die is eigenlijk ook nog wel fijn
En ehm.. dan vergeet ik er nog een paar... We zijn ook altijd minstens 3 halstertouwen kwijt Knipoog
Laatst bijgewerkt door assie op 20-01-02 13:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 13:13

Homero heeft een simpel zwart nylon halster, Indy heeft een blauw nylon halster, ietsje luxer, met een blauw halstertouw, en Sefin heeft een zwart leren halster met zwart halstertouw Lachen

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 13:34

Dennis en Tammy hebben allebei een leren halster. En alle touwtjes worden door elkaar gebruikt. Ik heb 2 rode, 1 rood/groene en een zwarte.
Dien heeft een grijs met blauw halster. Staat haar heel sjiek.

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 13:35

ik heb voor wodan 2 halsters hij draagt nu altijd de groene die op 3 plaatsen verstelbaar is super hangdig vooral nu hij groeit.de bordeau rode is ook op 3 plaatsen verstelbaar en is iets groter dan de groene. zelf heb ik 1 groenhalstertouw, 1 groen met zwart, 1 zwarte en nog een correctie halstertje uit zwitserland vandaan. die is wit met lichtbruin

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 13:46

Al jaaaaaren een leren Kieffer halster, blijft heel lang goed! Maar langzamerhand zit ik wel aan vervanging te denken, en dan wil ik weer zo'n halster. Heb zo'n zachte lijn van Aerborn in het zwart met een ketting die z'n beste tijd gehad heeft maar nog wel heel is. Er ligt al een nieuwe klaar in het blauw, maar die ligt al maanden hier nieuw te zijn, ga ik pas gebruiken als ik ook een nieuw halster heb denk ik.

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 13:59

Ik heb een rood nylon halster met een rood touw (met zo'n ketting aan het einde)
Staat heeeeel lief bij mijn witte verzorgpony Lachen

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 15:17

Ehmmm... Het goedkoopste van het goedkoopste Haha!
Ik heb altijd een gewoon nylon halster met een gewoon halstertouw erbij.
Isolda heeft de nare gewoonte te gaan hangen als er iets gebeurd en dan is het zonde omhaar een duur halster aan te doen.
Ik zou graag ook zo'n mooi leren halster willen.... Isolda denkt daar anders over *LOL* Ze loopt nu met een rood halster om, niet zo mooie kleurencombi, een "oranje" vos met een rood halster.

Ik heb wel een hele sterke voorkoor voor een halster met een gesp op de neus. Vooral bij Udinde is dat handig nu, ik doe eerst het halsterom haar hals, dan de neusgesp open en om haar neus.En het voordeel dat ze "meegroeien". Ook handig om even een halster om Isolda's hoofdstel te doen of zo.

Isabeau

Berichten: 121
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 15:19

Ies heeft een blauw met zwart onderlegd halster en een paars/roze halstertouw
Haha!

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 15:42

inderdaad het goedkoopste wat er is, er wordt in de groep nog wel eens wedstrijdje halster-trekken gedaan.
De meeste paarden staan hier zonder halster op het land, is wel goed maar als er wat gebeurd kan je ze niet fatsoenlijk vastpakken, dus mijn haffie staat met halster.
De fjord zonder want die wordt telkens weer gesloopt Frusty .

Felix heeft een groene en Danno een zwarte.
Voor op de trailer een extra lang halstertouw met musketon en voor in de stal gewone touw met musketon.
Ik heb een bordeaux rode met zwart die niet stuk te krijgen is Haha!
Moet aleen voor op de trailer nog een knap halster kopen.

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 15:46

Een paar jaar geleden had ik van mijn lieve moeder (slijmslijm) met kerstmis een heeel mooi groen halster met een groenhalstertouw gekregen!! Dat was toen voor Skippy, ze is nu verkocht en ik heb het halster van de nieuwe eigenaren teruggekregen, het hangt nu boven mijn bed....als een van de vele aandenken aan haar

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 15:47

Ik heb een zwart controller halster en een zwart touw. Saai eigenlijk. Leren halsters zijn erg mooi maar niet aan mijn duiveltje besteed.
Hij kan namelijk nog wel eens iets teveel denken dat hij hengst is.
Ik had hem een keer vast staan aan een stevig ijzeren hek en dan niet met een gewoon halstertouw maar met zo'n lijn waar een ketting aan zit.
Ik ga het zadel pakken en zie ineens dat meneer zich losrukt, en hij stond ineens los??!!!

Wat bleek: hij heeft gewoon de ketting doorgetrokken. Halster was wonderbaarlijk genoeg nog bijna heel (alleen het gespje kapot).

Ketting lag dwars door midden dus toch maar weer een gewoon touw, stuk goedkoper ook.
Vandaar dat ik nu ook een controller halster heb. Als hij nu als een idioot gat rukken, dan is het enige gevolg dat het halster meer druk uitoefend.

Heeft wel geholpen want mijn halstertouwen blijven heel Haha!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 16:03

Een bruin leren halster met een bruin/wit halstertouw.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 17:52

Honey:
Zwart rondgenaait leren showhalster, met koperen gespwerk, hierbij een zwarte geleide lijn met koper kleurige ketting.
Bordeaux halster met zwart onderlegd, paardjes op de neusriem en kopstuk. Touw: Bprdeaux zwart gestreept
Blauw halster met wit onderlegd. Touw: Zwart met blauw gestreept.

Jamaica:
Zwart/bordeaux gestreept halster, zwart onderlegt, met zwart touw.
Zwart/bordeaux/groen halster, ook met zwart touw.

Dan heb ik nog een oud halster van jamaica liggen (zwart met bordeaux) zat een multicolor touw bij, ben ik alleen kwijt, maar goed.
En ik heb nog ergens een geel halstertouw liggen

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 17:56

Imker heeft 4 halsters (beetje erg veel), maar ja:

1 zwart leren halster
2 Eskadron halsters (die zijn lekker zacht) een blauwe en een zwarte
1 rood halster met paardjes erop,

Dan heb ik nog:
2 zwarte halstertouwen
2 blauwe halstertouwen

Dat was het wel zo'n beetje...

Imposante

Berichten: 1308
Geregistreerd: 29-06-01
Woonplaats: Almere!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 18:05

Mijn halster is heel licht paars. En het touw ook. En dan heb ik nog een grijs halster met touw en nog 1200000 andere kleuren

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 18:20

Ik heb twee halsters.
Eén halster voor in de wei (die is dus regelmatig heel vies)
En een leren van Stübben (kreeg ik toe ik Laiser kocht) en die doe ik aan bij Laiser op de wedstrijden.
Verder heb ik als halstertouw een hengstenketting. Soms kan mijn "lieve schatje" erg onstuimig uit de wei komen en dan is het heel handig als je de hengstenketting onder zijn kin door kan doen en zo meer over hem te zeggen hebt. Vaak werkt het dan al preventief...

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 18:20

edit
Laatst bijgewerkt door Lievemeid op 06-02-02 21:41, in het totaal 1 keer bewerkt

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 18:43

Ik heb alleen een aantal goedkope halsters. Touwen zijn nog wel een moeilijk te vinden, maar meer dan 2 paarden neem ik toch niet tegelijk mee naar buiten.
Als ik (jonge) hengsten op stal heb gebruik ik altijd een ketting, de rest gewone touwtjes.

Vroeger had ik ook alles op kleur, nette halsters voor wedstrijden en een halster voor op het land wat dus vuil mocht worden.
Tegenwoordig is dat wel het laatste waar ik op let Haha! Haha!
Alleen als er kopers komen gebruik ik een net halster en op de keuringen een engels showhalster.