Hoe kom je aan de namen van je beesten?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Hoe kom je aan de namen van je beesten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-02 18:17

Naar aanleiding van het topic van Talanta ben ik dit topic maar begonnen. Ik weet niet of er al een topic over bestaat en als dat wel zo is dan moet er maar een slotje op Haha!
Hoe kom je aan de namen van je beesten? Paard, hond, kat, rat enz enz... Maakt niet uit. Een naam die je zelf verzonnen hebt. Zo heb ik bijvoorbeeld een hond die altijd liep te 'lachen' en na een poosje werd hij dus Grinner genoemd. Zijn zoon doet precies hetzelfde en werd Junior gedoopt. Dan heb ik nog een hond (jaja, ik heb er heel wat *LOL* ) die eigenlijk nooit geen naam had totdat ze puppy's kreeg. Vanaf dat moment was het eigenlijk altijd Mamma *LOL* En dan heb ik nog een hond die vernoemd is naar de vrouw waar ik ze vandaan heb. Haar naam is Big Jane. Ik heb ook nog een paar katten met hele originele namen... Een zwart/witte poes genaamd Mixie, omdat ze zwart/wit gemixt is *LOL* Freddie is een grote zwarte kater vernoemd naar Freddie Kreuger, omdat ie van die onwijze scherpe nagels heeft. En dan Kitty....ach ja, dat is zo begonnen en nooit veranderd. Alle kippen die ik heb heten allemaal Kippie Kippie (inclusief de hanen *LOL* ). En last but not least hebben we nog een koe genaamd Misty, omdat ze op dezelfde dag weg was gelopen als het nichtje van mijn man die die dag ook weg was gelopen, hebben we haar zo genoemd.
Nou ben ik eigenlijk wel benieuwd hoe jullie aan de namen van jullie beesten zijn gekomen.

groetjes.

Life is all about ass; you're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it or behaving like one.


Felice

Berichten: 3096
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-02 18:45

Onze hond heet Lalou. In 1995 hebben we haar gevonden op de laatste dag van de zomervakantie toen wij een wandeling wouden gaan maken. Ze mocht mee naar huis, en in de auto gingen wij een naam bedenken. Mijn moeder zei: 'hij lijkt wel een beetje op een wolf he?' We wisten namelijk nog niet dat het een teefje was. Wolf is loup in het Frans (het was in Frankrijk) dus noemde we haar zo.
Toen we erachter kwamen dat het een vrouwtje was, hebben we er Lalouve van gemaakt. La louve is de wolvin. Afkegort Lalou.

Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter, and those who matter don't mind.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-02 18:50

oh daar zeg je wat nou vooruit ik begin er aan Haha!

Delfie: ik keek altijd naar de tekenfilm Delfie (van een dolfijn) en dat vond ik zo leuk dus toen moest en zou me 1e knijn ook zo heten en ik vind het ook wel een gave naam.
Rabbi: ik wist echt nix en er stond op dr voerbakje: Rabbit, dus toen had ik er maar Rabbi van gemaakt Lachen
Della: dochter van delfie dus ik vond dat het met DEL moest beginnen en toen ahd me pa er Della van gemaakt Lachen
Irene: een lief friesje dat ik beleerd had.
Onno: heette eerst Anna (zie profiel) maar toen bleek het een rammetje te zijn dus wel het onno.

Susje&wisje: gewoon zijn zusjes en me moeder vond dat eht suske en wiske moesten zijn maar da vond ik niet leuk dus toen had ik er het NED. van gemaakt.

Maxi & vlekje: ik ahd eerst 2 vissen een grote en een kleine, dus Maxi & Mini, maar toen ging mini dood en kwam vlekje, vlekje had zwarte vlekken op dr kop maar die zijn nu weg.

Floortje: zo heette ze in het asiel al, ik vond dat ze Diva moest heten maar me ouders wouden Floortje en hun wil is wet Frusty

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-02 19:04

Jopie: van een fokker met zeer weinig inspiratie, maar het past heel erg goed bij hem. Zijn nickname is dan ook niet voor niets Dopey... Haha!
Hercules: Herman was zijn stamboeknaam, 3x niks. Hij trapte de trailer in elkaar op weg naar huis en in één van zijn boekies stond Heras en Hercules als een van zijn 'namen'. Dat was dus duidelijk. En ook hij doet zijn naam een eer aan.
Voltrack: Tsja, ook weer de fokker. Maar hij trekt wel vol door, dus klopt ook wel aardig.

Fuzz, mijn knijnie. Ik had eerst een konijn dat Pluis heette, daarna nog een paar, en toen zat ik in het engelse woordenboek en ontdekte ik Fuzz, wat Pluis betekent. Vond ik wel cool. Later bleek dat zij net zo bitch is als Pluis een etter was, dus was niks mis mee. Voor mij moest het persé met een F zijn omdat mijn vorige konijntje Fay heette, heel erg op haar leek (was wel een mannetje) en binnen twee maanden dood was. Die was wel het tegenovergestelde van Fuzz een absolute knuffelkont. Fuzz viel dus wat tegen, vooral omdat het vrijwel direct na Fay was... maar geen moment spijt.
Fay was omdat ik Fay (op z'n engels dus feej) heel erg mooi vond klinken, en het is ook een heel mooi konijntje geweest. Later dook Fay als meisjesnaam op (is al zo'n 5 jaar geleden), maar dit was echt een mannetje!
Verder heb ik nog een heleboel konijnen gehad. Bennie, die ik had overgenomen van een ander. Pluis, omdattie grijs was, alleen was hij niet zo knuffelig (in de dierenwinkel brak hij de boel al af, maar ik moest en zou m hebben). Droppie, omdat het echt een droppie was, qua kleur een beetje, maar ook qua gedrag.
En Ukkie, een wild konijntje dat ik 'gered' had, maar toch dood ging. Was heel mini.
Verder heb ik niet veel beesten gehad, een boel konijnen, en natuurlijk een paar paarden...

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-02 19:05

Axams; wintersport plaats waar we vaak zijn geweest.. tj toen we net terug kwamen kregen we een hond...

Toscar: heette eerst Tosca, maar das een vrouwennaam! En aangezien Toscar een ruin is met het verstand van een hengst...

Flappie... tja, we hadden Nijn en Ko gehad,... en deze had hangoortjes... en tja, eerst was het Flap-->*oo een vrouwtje--> flappelietje... maar het is gewoon Flappie!

Me vogels, tja die heten Clausy en Trixy *mannetje en vrouwtje.. een koppeltje dus moesten ze maar namen van een koppel krijgen... *het mannetje trilde nogal van angst dus me broer bracht me op clausy! Haha! *

de kippen (barnevelders) heten: Silvester(donkerbruin met wit), Tweety(bijna geel), Taz (heel donkerbruin)en Roadrunner(roodbruin en heel snel!)... eerst hadden we Katrien, Juultje, Babet en Lizzy *ja de vrouwelijke vorm van kwik kwek & kwak!*en Donald**

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-02 19:23

Het begon met de kat: toen ik haar kreeg, heette ze Lady, nou stel ik me daar wat kleins en sierlijks bij voor en zij was net zo lang als hoog en breed, dat werd dus Dikkie (van Dikkie Dik).
De cavia´s werden op wens van m´n dochter Knabbel en Babbel gedoopt. Toen Knabbel het tijdelijke voor het eeuwige ruilde, kwam er een konijntje bij, die de kiddies van m´n broer kregen. M´n dochter vroeg of hij dan ook geen leuke naam voor hem wist. Nou is m´n broertje grote Thailand-fan, dus werd het konijn Bhumi(bol) genoemd (naar de koning van Thailand).
Ik heb twee Westi´s, een mannetje en een vrouwtje, toen ik ze kreeg, heette het mannetje Clark Misselijk . Daar heb ik Benson van gemaakt, vond ik wel stoer klinken (dat is ´ie nl. ook, hij vergeet altijd dat ´ie maar klein is *LOL* !). Het vrouwtje heette Zarah. Nou had m´n zwager al een Sara en m´n buurvrouw een Cara Scheve mond , dat werd me allemaal te veel. Ik ken een ontzettend lieve herder die Bella heet en ik had zoiets, als die kleine net zo lief word als die grote, past Bella vast wel goed bij d´r. We noemen d´r ook wel Plofje, als ze weer eens jaloers op d´r broer is, ploft ze bijna *LOL* . Als we het over allebei de hondjes hebben heten ze "de Benz en de Bel".
Toen ik Sam kreeg, had ´ie helemaal geen naam (waren geen papieren bij). Mijn (Ned. Lachen ) instuctrice vond Gerrit wel bij hem passen, maar dan moest ik steeds aan "gekke Gerrit" denken *LOL* , Sam vond ik gewoon een lieve naam! Maar nu wordt hij meestal gewoon Dikke genoemd Lachen .
Balou heette, toen ik hem kreeg, Batzi Misselijk Misselijk . Dat betekent hier zoiets als Schoffi, boefje. Dat vond ik zo dom klinken! Toen we 2 jaar geleden voor het eerst op vakantie waren met de paarden, stond daar een paard wat Balou heet. Hij is een maat groter als mijn Hafi, maar hij ziet er precies zo uit. Daarbij is dat beest ook super lief, vandaar Balou Lachen . Nu word hij meestal Beer genoemd, omdat hij in de winter zo´n lekker wollig velletje krijgt, zodat het net een beertje is. (past dus prima; Balou de beer Lachen !)
Bijna vergeten: Mijn zoon (toen bijna 7) had in april afgelopen jaar een hommel op straat gevonden, met lamme vleugels Verward , tot onze grote verbazing heeft hij hem met veel bloemen en suikerwater weer helemaal opgekalefaterd. Vanzelfsprekend moest het beestje ook een naam hebben :"Hummie" (in het duits is een hommel een hummel, uitgesproken met oe), mijn man en ik spraken het steeds op z´n Ned. uit (naar Hummie v/d Tonnekreek *LOL* *LOL* !)
Onze adoptie-kat heet Muts!

Wat ik wel grappig vind: Mijn schoonouders kregen jaren geleden een paar(tje) kaapse eenden van vrienden van ze, die ze ook naar hun vernoemde; het mannetje Henk(ie) en het vrouwtje Coby. Ze hebben nu altijd een heel stel van die beesten lopen en alle mannetjes heten -nog steeds- Henk(ie) en alle vrouwtjes -nog steeds- Coby Pling .
Laatst bijgewerkt door Sterre op 20-01-02 01:59, in het totaal 3 keer bewerkt

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-02 19:36

Oke, ik zal eens losbarsten.

Babe de hond. Voor de moeder was het het 2e nestje en moest de naam met een B beginnen. Na vele namen waaronder Bella kwam Jos (JOSHUA) aanzetten met Babe, omdat mijn moeder dat een leuk varkentje vindt.
Boppie is de oudste kat. Toen we hem kregn was hij al een jaar of drie oud. Hij is midden in Emmen achtergelaten en liep steeds met mijn moeder mee. Eerst heette hij Douwe, maar nu heet hij officieel Boppers, omdat we Bob de Rooij wel leuk vinden en hij er wel wat van weg heeft. Hij weegt ook rond de 12 kilo.
Scatty is ook een poes. Ze heet zo omdat ze heel schattig.
Dan komt er nog een kat met de naam Mickey. Vanaf jong af aan heet hij al Mickey Mouse.
Na een paar maanden kwam daar zijn jongere zusje Molly Mouse bij.
Toen zagen we voor het raam elke dag een stalpoesje zitten die "gepest" werd en niet meer de stal indurfde omdat de moeder van Molly daar de baas was. Omdat ze een smal streepje op haar hoofd heeft is ze Blesje genoemd.
Dribbel is de laatste van de huispoezen. Ze is zo genoemd omdat ze heel apart loopt.
Voor de stalpoezen even in het kort:
Moederpoes: is de moeder van vele stalpoezen.
Zwartpoot: heeft zwarte poten.
Roos:omdat ze altijd in de tuin zit.
Koetje: blinde koe, is aan een oog gedeeltelijk blind.
Honneponnie: zus van Dribbel en een echte honnepon.
Rocky: heeft de kleur van een rots.
Speedy: is altijd supersnel voor het raam als je de luxaflex omhoogtrekt.
Penta: door mijn oudste broer genoemd naar een vijfhoek.
Grijsje: is een echte whiskaspoes en dus grijs.
Miep: is een kater, maar het is een echte miep.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-02 19:41

Effe denken hoe dat ook weer ging.. Kippen krijgen geen namen, hoewel, ik heb een foto-album waar Barney (een Barnevelder)en Wellempie (een Welsumer)in staan.

Schapen hebben meestal ook geen naam bij ons. Toen we een ooi aan de dokter verkochten werd dat Veronica. Ze heeft maar liest meer dan 30 lammeren gehad in haar leven! Rammen hadden meestal ook wel een naam als ze bij ons kwamen. ik kan me Naris, Kloris, Brutus en Bertus wel herinneren.

Met de ponies: tessa meoest met een T beginnen, ik vond dat toen wel een leuke naam. Toen Taru werd geboren was ik voor de eerste keer in Finland. Taru is een Finse meisjesnaam die "Sprookje" of "Verhaaltje" betekent. Taru was ook de naam van een dochter van de eigenaar van de vader van Taru.

Tulip Festival werd tijdens het Tulpen festival geboren, twee dagen voor mijn zoon. T's Erica is genoemd naar het meisje dat de ponies verzorgt. Turquoise heeft hele mooie ogen van die kleur.

Margee

Berichten: 5710
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-02 20:19

Op leeftijd gesorteerd:

Charlotte, de poes die hier al liep op de boerderij moest maar een deftige naam hebben ter compensatie
Bonny, oudste hondje (kom je buiten spelen)
Carys is haar eigen naam Gellifach Carys
Mandy heet Peps Miss Lee, haar oma heet Mandy
Layla, oudste poes fel loeder
Puck, hond kruising rotweiler/berner senner moest vooral groot worden daarom als uitdaging klein naampje gegeven
Ping, jongste poes werd door de DA oosters type genoemd en ping pong-ed door de kamer
Spooky, de geit door de kinderen benaamd
verschillende kippen hebben een naam, Yellow (is dus geel) Cow (van Cow en Chicken die al dood is) Vlieger (wappert nogal) , Kleintje
Koko het konijn ook door de kinderen gegeven
Vaak komt de naam in mij op als ik het dier zie, moet ergens op slaan

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-02 21:21

Mmhh eens kijken.

honden:
6 jarige boxer, Cimba. Moest met eenb C beginnen (stamboek) en ik was toen helemaal gek op de leeuwenkoning Haha!
york (ondertussen dood)- twiggy. Hoe ik erop wkam weet ik niet maar zo hete mijn kunffel-hondje ook altijd Lachen

rat:
Hicky. Hahah echt geen idee, schoot ineens in me kop en ik vind het cool klinken!

muis:
Po. zo noemde mijn buurjongetje hem?! Van de teletubbies Lachen
Jane. want het konijn van mijn (ex-) vriendje hete tarzan???? Haha!

hamsters:
babe. omdat het gewoon een skatje was
Joly- leuk in het frans
lupi- tja, lang wazig verhaal komt iig van Volupia af. (en volupia is later volumia geworden).
batchi. kusje in het italiaans.
Toby. Ik was gek op tobias wolff Lachen

konijnen:
Nijntje Haha!
stampertje Sigaar

pony's
Mysty. denk dat ik de naam van pokemon (misty) kenden. weet eigenlijk niet meer.

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-02 22:19

hamsters:
Hammie, fantasienaampje denk ik
Skippy, van die ene kangaroe

Hond:
quisper, heette eigenlijk kwispel, maar dat vonden we zo stom klinken

Vogels:
Fladder en vlieger, verzin ik nu net ter plekke Haha!

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-02 23:15

Een paar van onze beestje hebben ook een speciale naam:
Hond:
Saffy heet zo ondat wij (broer en ik) toen nog heel klein waren (5) altijd naar boesj boesj keken en de hond van Boesj boesj heette saffy
Katten/poezen:
Minoe heet zo omdat mijn moeder dat een mooi naam vond/vind
Nina: Net eender
en Joris omdat wij al heel lang een grijze kater zochten en die wilde mijn moeder dan Joris noemen.
Paard:
Metellica omdat hij de kleur (grijs) Metallic heeft en toen ik Metel kocht en niet gelijk de papieren kreeg en ja het beestje moest toch een naam hebben vandaar Metellica
Op zijn papieren heet hij Daim = imo niet zo'n mooi naam dus toen toch maar Metellica laten heetten.
Greetz Tamaar

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-02 23:29

Honey-Pie (pony)
Rocky Raccoon (hond)
Penny Lane (hond)
Dizzy Miss Lizzy (cavia)
Allemaal beatle liedjes

Jamaica, geen idee hoe ik eraan gekomen ben, vond het gewoon een mooie naam.
Dan Gipsy(konijn), Dolly(cavia) en destijds Lee (ook cavia) Vernoemd naar chatters van de divoza chat Haha!

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-02 23:57

Bandit heeft die naam ,die heel erg bij hem past, gekregen omdat we hem zagen op een namensite.Wat we toen nog niet wisten is dat hij zijn naam eer aan ging doen.Misschien hadden we hem beter "Angel" kunnen noemen Haha!

mijn Cavia heette eerder Pluisje,maar ik noemde hem steeds beest.
"Geef het beest ff wat sla..."
toen hebben we haar maar Beessie genoemd.En nu ik erzo over na denk is het wel een toffe naam Cool Haha!

Wim die is vernoemd naar mijn omen en opa.Wim is trouwens een broertje Haha! (sorry ik ben melig Haha! )

We verwachten niets maar toch..
WoW-addict ^.^

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 01:25

Pony Isabeau, heette Hittepetit! Misselijk
Tijdens mijn zwangerschap hadden we de naam Isabeau op ons lijstje staan, maar toch geschrapt omdat onze dochter dan waarschijnlijk tot haar 30e ( Haha! ) haar naam moet spellen en aan iedereen uitleggen waar de naam vandaan komt! Dus hebben we Hittepetit maar omgedoopt tot Isabeau.

Paard Kaptein Crown, is zijn stamboeknaam. Heb ik niks zelf aan verzonnen!

Pony Fleur, heette al zo en past bij haar.

Poes Nala, heette poesie! Misselijk Nala is de vriendin van Simba uit de Lion King.

Poes Fellini, gekregen als kitten, rotgezocht naar een naam. Tot ik weer eens uit mijn dak ging op de nieuwe CD van Fish: Fellini Days!

Hond Tut, kan'k helaas niks aan doen! Haha! Stamboeknaam en ze luistert er goed naar. Meestal maak ik er Tuttebel van, klinkt wat vriendelijker.

Ratten Coockie en Dushi, Dushi bedacht door mijn vriendin, Coockie door mijn dochter! We vroegen hoe de rat moest heten en toen riep ze Koekie!!!!! Alhoewel ze daarmee enkel aangaf een koekje te willen, vonden we het wel erg origineel en hebben de schrijfwijze wat aangepast!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 10:58

Paarden:
Trammelant (ook stamboeknaam), is zo gebleven en heeft inspiratie gevormd voor de andere namen
Didaer (stamboeknaam Dinar), van "welke is van jou : Die daar"
Issedy (stamboeknaam Icina), van "welke is van jou : Is ze die?"
Raimaer (ook stamboeknaam) dochter van Issedy: "Hoe heet ze? Raad maar."
Pablo Pot d'Ory (stamboeknaam Pablo), Pablo, potdorie!

Katten
Dinges, zo had ik Didaer willen noemen
Aygee, de eerste twee Engelse letters van de Ghanese goudmijn A(shanti) G(oldfields) C(orporation), omdat ze bruine vlekjes in een grijs gestreepte vacht heeft.
Haar kinderen Onyx en Ruby (zwart en rood)
Shea, naar een goud exploratie bedijf van vrienden, Sheagold


Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 12:18

Paard: Sensé Jerai, ze heette al zo
Hond: orfana, omdat haar moeder dood ging toen ze geboren werd en het is een italiaans ras en orfano is weeskind in het Italiaans
Katten: Stinkie en Jankie, tsja...... de een stinkte en de ander jankte toen we ze net haddne, nu is het alleen andersom Haha!

War does not determine who is right - only who is left.

http://www.rvamelisweerd.nl

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 12:28

Van mij weet je het misschien al een beetje Haha! :
Paard: eternal flame van de Bangles
Kippen: chicks
we hebben 1 mege-grote mooie haan: Turkey Chick
de rest van de hanen heten bij mij ook chick Haha!
konijn: flappie vanwege ze oren
konijn 2: droppie vanwege haar zwarte spikkels
hond: jerry weet niet waarom
hond 2: beau omdat ze mooi is
hond 3: Fenrik, omdat hij zo al heette
koeien: koe-koe, of paasei beesten (ga van m'n voet af)
kalfjes: sukkels
Hamsters: big mama, vanwege haar ronde vormen Haha! , gorbatsjov omdat het een russische dwerghamster is
cavia: Beer omdat het een man is en net een varken, dus beer
vogel: zompie omdat ik het gewoon een zompig beest vond
nog een vogel: vrouwtje, het is een vrouw
kat: red head cat, vanwege haar rode kop
kat: pluimstaart, vanwege een mege-staart
Nou ja zo kan ik nog wel even doorgaan!

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 13:31

Gabber Mijn hondje
Paddo mijn rat
(heb ik gevonden in een doos, hij is wit en had enorme ogen, en hij waggelde, dus datvond ik wel toepasselijk *LOL* )
Obi Wan Kenobi mijn konijn
Agja, mijn inspiratie was op, totdat ik een keer startrek/starwars ofzo keek (geen idee wat t verschil is Lachen ) en zo heette ene tovenaar ofzo.
Corazon mijn hamster Corazon betekend hart in het spaans (toch?...)
Finesse nog een hamster vernoemd naar een paardje Lachen
Vampier das mn hamster die nu dood is Hij had vel rode oogjes.

enuh.. dat wat het geloof ik wel.

Een andere heette Paul (en t was een merrie Frusty ) hebben we Parnell genoemd (stamboeknaam bleek Parnell Nuwell te zijn) helaas was zij zowat gelijk verkocht.. dus als iemand weet waar deze merrie is (draver)[/b]

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 14:42

*LOL* Onze kippen heten ook allemaal kippie kippie, incl. de Haan.
Ik zing er dan ook nog wel vaak een liedje bij, van Kippie kippie tok tok, nouja nevermind, een klein foutje in mijn hersenen denk ik Haha!

Isolda haar naam komt uit het verhaal Tristan en Isolde. Dat is een mooi verhaal, maar mijn naam einigt op een A dus hebben we er maar IsoldA van gemaakt.

Udinde is een Boktnaam, thanks to Maaike. Bedenk maar eens iets met een U, best moeilijk!
Volgens mijn neefje heet Udinde Skapie Skapie. Dat vond hij een mooie naam. Maar Maaikes idee was beter, gelukkig maar voor Udinde *LOL*

En omdat mijn neefje toen zo zielig was omdat Udinde niet Skapie Skapie mocht heten, mocht hij een naam bedenken voor mijn gevonden katje. Die was Zoooo klein vond ie, die moest wel Ukkie heten.

De rest van de beesten is niet zo heel interessant verder. Berber heet Berber omdat mijnvader dat mooi vond. Onze geit heet Trees, ehm... weer dat kleine foutje in mijn bovenkamer ben ik bang Haha!
En de hond heet Waldi, van Waldo, maar ze is een meisje.

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 14:53

Paardjes:
Spot, heet eigenlijk Fleur maar dan denk ik aan een echt damespaardje en dat is Spot absoluut niet. We vonden het dus niet zo'n geschikte naam en toen hebben haar fokkers ons verteld dat zij haar altijd Spot noemden, ze heeft namelijk een heel grote heel witte kol en als ze in de mist liep was dat het enige wat ze zagen Haha!
Megan, heet Megan. Haha, vind dat zij er nu ook bij hoort, maar heb geen idee wat we het meest tegen haar zullen zeggen!

Konijnen:
Muis, was m'n eerste konijn. Ik wou eigenlijk een witte muis(vraag me niet waarom,houd ik eigenlijk helemaal niet van) en dus noemde ik het konijn dat het uiteindelijk werd maar Muis!
Muffin, zat de dag dat ik naar de dierenwinkel ging op school een naam te bedenken, kon niks bedenken. Net toen ik het op wou geven kwam een vriendin aan met de vraag: wil je ook een Muffin.Jaaaaaa!een grijze..
Pebbles, Had heel impulsief een heel lief nijntje gekocht,wist dus geen naam. Dacht eerst aan Bambam, vond ik wel passen alleen vind ik dat een jongensnaam dus werd het Pebbles!

Cavia's(ok,niet van mij, van m'n broertjes):
Skip, geen idee hoe Wouter daarbij kwam. Eerst zou ze Blammetje heten *LOL* Maar daar hebben we hem gelukkig nog vanaf gepraat, toen werd he Skip.
Pluto, van m'n andere broertje. Hij had een cavia gekocht, Pluto genoemd en toen bleek het mannetje te zijn dus moest-ie weer weg. Zijn opvolger werd Pluto2 Haha!
Billie, gevolg van de vergissing hierboven. Geen idee waarom ze zo heet eigenlijk!

Hanen:
Napoleon van Wouter, vond hij leuk
Frits, mijn haan. Had geen zin om een naam te bedenken dus heette hij tot ik iets anders wist Frits. Inmiddels al wel een tijdje eigenlijk,zal ook wel zo blijven.

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 14:57

Haflinger: Felix, uit de James Bond films Haha!
Fjord: Danno , uit Hawaii 5-0.
Kat1: Mimi, zo heette de kat van mijn vader toen ie klein was
Kat2: Moortje, zo heette de kat van mijn ma toen ze klein was.
Cavia1: Herman, zo heete hij al toen ik hem adopteerde van de KB, toevallig heet mijn pa ook herman Haha!
Cavia2: Siebje bin Laden, siebje naar aanleiding van het liedje(hoezo afgezaagd Haha! ) en bin Laden is er later bij gekomen omdat ze mijn andere cavia steeds terrorisseerde en af en toe nog steeds Boos!
Cavia3: Rex, omdat het een rexcavia is. Leuke naam voor een vrouwtje Verward

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 16:01

Onze hond is echt supermini dus heet hij reus! Eigenlijk wilde we hem Goliath noemen maar dat vonden we zielig voor mijn zusje die stottert Haha!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23368
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 16:46

Konijn Bonte: toen we haar kochten vroeg mijn moeder hoe ze haar kleur bij paarden noemde (bont) en zo werdt het bonte
Hamster Trui: Ze was zo lekker zacht en warm dus daar was trui
Rat Peerke: Hij moest een makkelijke naam hebben en mijn moeder vond Peer leuk, in een van die Bianca boekjes stond een paard die Peerke heette
Rat Janus: Op mijn vakantiebedrijf werkte iemand die zo heette en ik vond het wel bij die rat passen
Rat Tijger: Eigenlijk heette hij rooie maar bij nader inzien was hij niet zo rood en werdt het Tijger
Rat Igor: Op vakantie las ik in de Libelle over iemand die een zoon had die Igor heette en dat vond ik een leuke naam
Rat Midas: Bij 15 en een half uit de margriet werdt een zoontje geboren en die heette Midas, leuke naam
Rat Daan: Zijn naam moest met een D beginnen en ik kende iemand die Daan heette en vond het een leuke naam
Pony Polly: Zo heette ze al en ze luisterde er naar dus dat ga ik niet veranderen

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Imposante

Berichten: 1308
Geregistreerd: 29-06-01
Woonplaats: Almere!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 17:03

Onze poes heet Simba: de Lion King was net uit Pling
Mijn paard heet Imposante: Zo heb ik haar gekocht, zo heet ze op haar papieren.
Onze andere kat heet Tommy: Ik heb geen flauw idee! Standaard kattennaam denk ik Haha!
Mijn hamstertje heette Schummi: Hij had een race wagen waar hij in kon lopen dus de afkorting van Schumacher Haha!

Play Like A Man, Win Like A Woman!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, carineken, DDD3, Femke_Tweety, GoogleAdsense, Hhilde, Iloveiswan, Koekie_186, LesleyAnne, shadowstar, Shenavallie, Telpeva, XxMariellexX en 77 bezoekers