Schuren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
nieneke

Berichten: 131
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: Veldhoven

Schuren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-04 18:05

Hey allemaal!
Mijn pony is weer begonnen met schuren, maar het is volgens mij geen zomerexceem.. Weet iemand iets wat goed werkt tegen schuren? Hebben jullie dat ook zo vaak met de pony's dat ze dat doen? Alvast heel erg bedankt!!
xxx nieneke

[edit] Capslock en overtollige leestekens uit titel verwijderd
Oscar [/edit]


DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 18:07

in de stal??
paard op stal doet dat ook heel erg..
misschien kan je een bezem ophangen met de haren richting het paard, krijgt ie tenminste geen schuurplekken.

leeg zonder Vliegje... 26-03-2001 -- 29-12-2008.. Ik mis je zooo
Mijn arme Vliegje moest veel te snel gaan..

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 18:10

Mijn paardje schuurde ook en ben toen begonnen met het behandelen met Klitwortel, is maar 1,..nog wat bij de kruitvat en helpt bij mijn paardje zeer goed.

Nieuwschierig over wat ik heb beleeft in 2 jaar Australië?
Bekijk m'n profiel!!
Of bezoek http://alice23.waarbenjij.nu

nieneke

Berichten: 131
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-04 18:11

maar je paard kan dan toch ook draaien, zodat de haren eraf gaan? hij doet het volgens mij meestal aan zijn zoutblokhouder, aan zijn manen en staart..

nieneke

Berichten: 131
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-04 18:12

Alice schreef:
Mijn paardje schuurde ook en ben toen begonnen met het behandelen met Klitwortel, is maar 1,..nog wat bij de kruitvat en helpt bij mijn paardje zeer goed.

wat bedoel je met; is er maar 1? maar kun je dat dan gewoon halen bij de kruidvat?! Oke, zal ik proberen dan!! bedankt!

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 18:19

ik gebruik nu babyolie. Het lijkt goed te gaan, ze heeft al een week niet meer geschuurd...

borstels voor een schuurframe liggen klaar in de garage om op te gaan hangen...


TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 18:24

azijn helpt ook heel goed. als ze het helemaal openschuurt moet je het wassen met betadineshamppo. verzorgt het ook heel goed. azijn houd trouwens ook goed de vliegen op afstand. talkpoeder maakt de huis lekker koel. dit verminderd schuren ook heel erg.

Teamspirit... Je bent een toppertje!

nieneke

Berichten: 131
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-04 18:25

oke! ik ga natuurlijk alles proberen, ik hoop dat het werkt!! echt bedankt! OK dan!

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 18:29

nieneke schreef:
maar je paard kan dan toch ook draaien, zodat de haren eraf gaan?


Dit volg ik niet helemaal Verward

En azijn bijt nogal in wondjes, maar tegen jeuk (wespensteken, brandnetel, enz.) werkt het weer heel goed. Dus ik weet eigelijk niet goed wat ik daarvan moet denken.

Met die 1 bedoelde ze, dat het maar 1 euro nog wat kost bij het Kruidvat.

En wij hebben ook gewoon bezems aan de muur hangen. Werkt perfect, als ze eenmaal doorhebben wat de bedoeling is. Als ze gaan schuren aan andere dingen, worden die haren meestal echt 'puikie' Haha!

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.


Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 20:31

Klitwortel ja kan je halen bij Trekpleister,Kruidvat en Drogist etc....

Sommige roddels zijn te mooi om er geen realiteit van te maken

capopjekop

Berichten: 30643
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 20:57

ik ben net terug van de dierenarts met mijn konijn en vroeg ook wat tegen het schuren bij amber. eerste wat de DA vroeg is of ze goed ontwormt was. ik heb nu spul van de DA dat de wondjes heelt en de jeuk tegen gaat, maar bij mij is het waarschijnlijk wel zomerexzeem.

Fredt

Berichten: 7984
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 21:01

Ik gebruik Tea Tree Olie. Hier doe je enkele druppels van in een spuitflacon en dat vermeng je met water. En dan 1x per dag op de huid sprayen. Helpt goed!!

» Never give up on the things that make you smile..

Nimmy

Berichten: 3939
Geregistreerd: 01-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 21:01

noevet bio huidolie werkt ook heel goed tegen schuren, is wel iets duurder dan babyolie en klitwortel, maar het werkt wel.
en dan heb je nog 1001 middeltjes, je moet gewoon kijken wat helpt, je kan eens bij een ruitersportzaak langs gaan en vragen wat hun hebben liggen.

Fredt

Berichten: 7984
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 21:02

De Tea Tree Olie kan je trouwens kopen bij De Tuinen of een drogist.

» Never give up on the things that make you smile..

SplashIsLief

Berichten: 33029
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 21:14

mijn instructrice kwam vorig jaar met iets heel goeds:
koop een pakje zware shag (€5,-) en kook dat in 1 liter water en laat het ongeveer 10 min koken en laat het dan afkoelen
je giet het dan af en de drap kan je weggooien of nog op roken, maar het 'water' met opgeloste shag moet je in een spuitbus doen en dan om de dag op de staart (en manen) spuiten: werkt echt OK dan!

Splash † en Nuut † :+: Voor altijd in mijn hart, ik hou van jullie

Sinds 13 juli 2021 trotse mama van Nola <3

nieneke

Berichten: 131
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-04 21:54

Oke, echt bedankt allemaal! Lachen! ik hoop dat er iets werkt..! ik zal wel eens rondzoeken dan!

nieneke

Berichten: 131
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-04 21:58

Vonnie84"]
[quote="nieneke schreef:
maar je paard kan dan toch ook draaien, zodat de haren eraf gaan?


Dit volg ik niet helemaal Verward

En azijn bijt nogal in wondjes, maar tegen jeuk (wespensteken, brandnetel, enz.) werkt het weer heel goed. Dus ik weet eigelijk niet goed wat ik daarvan moet denken.

Met die 1 bedoelde ze, dat het maar 1 euro nog wat kost bij het Kruidvat.

En wij hebben ook gewoon bezems aan de muur hangen. Werkt perfect, als ze eenmaal doorhebben wat de bedoeling is. Als ze gaan schuren aan andere dingen, worden die haren meestal echt 'puikie' Haha!
[/quote]

Haha! Haha, ja sorry, ik ben een beetje vaag met uitleggen he;) Maar ik bedoel dat als je paard gaat draaien en dan tegen de haren in tegen de borstel wrijft, dat hij dan nog kale plekken kan krijgen.. ik weet niet of dit zo is hoor.. misschien is het wel niet zo, daarom vroeg ik het! Lachen Scheve mond

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 23:17

Naa, dan moeten ze het wel heel bond maken. Die van ons doen het iig niet. Sinds we die borstels er hebben hangen, hebben ze echt hele mooie platte boven-staart-haren gekregen en niet meer van die kroes.

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.

nieneke

Berichten: 131
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-04 09:46

oke bedankt!! maar hoe moet je die borstels dan ophangen?

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 10:20

Ik gebruik ook azijn voor Apollon, ze schuurde haar staart steeds kaal (niet open)

zo'n borstel moet je op de hoogte van z'n kont/staart ophangen met dat stukje dat schuin is bovenaan. (ben niet zo goed in uitleggen *LOL*

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 11:05

Gewoon een bezem kopen. Bijvoorbeeld zoeen met van die rode haren. Liever niet met van die houte haren, want die eten ze waarschijnlijk op Lachen. En dan moet je even je vader lief aankijken, om hem tegen de muur aan te boren. (ik heb echt geen idee hoe ons pap die vast heeft gemaakt).
Ik heb bij de paarden trouwens eerst opgemeten hoe hoog ongeveer de bovenkant van de staart zat en toen ook zo hoog de borstel opgehangen. Dan kunnen ze er met de staart iig goed genoeg bij, en meestal met de andere schuurplekjes ook nog wel (achter het oor enzo).

En toen ze er hingen snapte de paarden er natuurlijk nix van. Toen ben ik het maar als een malloot voor gaan doen Clown Maar als ze et eenmaal snappen, gebruiken ze heb toch wel regelmatig (tenminste die van ons).

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 19:17

ik zelf heb ook een pony die het onwijs doet!! gelukkig niet tot bloedens toe. Maar ik had dus ook een topic geopend hier over. Daar werdt ook een paar keer azijn genoemd, maar wat ik nou wil weten, hoevaak per dag moet je dat gebruiken en moet het niet wat verdundt worden?? Groetjes Jamie

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 23:17

Hier onze bezems. Zoals je ziet maakt ieder er z'n eigen kunstwerkje van

deze is van Ivano:
Afbeelding

en deze van Rongo:
Afbeelding

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.

sabineG

Berichten: 1063
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: rees-millingen dld.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 23:57

ik heb een topic gestart met een tip... life bouy zeep van het kruitvat... gewoon een stuk zeep wat bij mijn paard goed werkt... Inschuimen en laten drogen... ik spoel het de ene keer uit en de andere keer laat ik het zitten... mijn paard schuurt nu alleen nog als ik het een week niet heb gedaan... Dus je moet het wel bijhouden.. Ik heb Remco nu 3 maanden en je ziet nu al een heel verschil.. Toen hij kwam had hij hem bijna kaal geschuurd en nu zijn de haren weer mooi en al een stuk langer!!

Bevalt prima in duitsland...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: belle_boef, Dennis, judithM, Karintich, Sterrendief en 65 bezoekers