1 jaar bij mij

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

1 jaar bij mij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-04 11:14

En nu al zo veranderd

Afbeelding
lekker aan het dutten na een poetsbeurt

AfbeeldingAfbeelding
Breed zal ze wel nooit worden

Afbeelding
Ik ben zooo blij met die manen en staart nooit klitten en lekker lang Tong uitsteken

Afbeelding
En toch is het als je haar zo ziet een mooie volle pony Verward

Afbeelding
Hier was ik bijna klaar om te gaan rijden en zij ook omdat ze nietmeer stil wou staan voor de foto Extreme duivel

Afbeelding
Deze is van toen ik haar net 1 week had (helemaal groen Knipoog )
Afbeelding
En nu helemaal afgetraind een heel andere pony (teminste in mijn ogen Knipoog )
Zelfs haar beenstand is nog beter geworden door anders bekappen OK dan!

Nou dit waren de foto's (een beetje veel maar ja een nieuwe digi en weinig pics gaan niet samen Schijnheilig )
Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden

Feufollet

Berichten: 561
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: bij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 13:05

Mooie foto's en mooie pony ook!
Wat vreselijk handig, staart en manen die niet klitten. Ik heb 2 van die beesten met superdikke haardos met natuurlijke rasta neigingen. Zelfs hun sokken klitten!!!

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-04 13:09

ze heeft wel dikke manen en staart maar als je eraan voelt lijkt het net alsof ik er antiklit in heb gespoten maar dat is niet zo

Feufollet

Berichten: 561
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: bij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 13:45

Mazzelaar! Josephs staart lijkt nog het meest op een dikke bos prikkeldraad. Zowel qua stugheid als qua neiging om met zichzelf te verklitten!
Ik ben ooit wel eens met antiklit bezig geweest, maar het kostte me zowat de hele fles om zijn staart alleen te doen. En binnen een mum van tijd zaten de klitten er weer in.
Ik borstel nu maar elke keer een deel, als ik het een beetje bijhoudt lijkt het redelijk. Net als zijn sokken, daarvan doe ik er eentje echt goed per keer Lachen
Wel luxe hoor, een klitvrij paardje!

Ach, in elk geval glimt Joseph altijd alsof hij net gepoetst is. Ook als dat wekenlang niet het geval geweest is!

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-04 13:49

die van mij glimt je ook al tegemoet als je de stal binnen komt ondanks ze op zaagsel staat Knipoog
soms als de staleigenaar geen zin heeft om de staldeur open te doen staat ze van haar rug kuil af te eten en dat is dan de enigste keer dat ze niet glimt Tong uitsteken

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-04 15:10

Ik moet zeggen dat ik had verwacht dat ze nog wel wat meer zou groeien maar dat is jammer genoeg niet gebeurt
Misschien toch maar een groter veulentje fokken

Feufollet

Berichten: 561
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: bij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 15:23

Hoe groot is ze dan nu?
Wij willen ook van Isleen (onze Tinker) graag ooit een groter veulen. Onze andere paarden zijn al groot zat Lachen

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-04 15:53

Ze was 1.35 toen ik haar een jaar geleden kocht (ze was net 4) en nu is ze 1.40 krap aan en ze is net 11 mei 5 geworden.
Ik dacht eerder aan groeien in de breedte (vooral de boeg) Schijnheilig
Maar ja als ik erop zit merk ik er niets van maar als ik er naast sta is ze wel wat iel Boos!

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-04 13:58

Vinden jullie niet dat ze vreselijk glimt Schijnheilig

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-04 13:29

dat heeft even geduurd voordat er gereageerd werd Knipoog

liesje_waal

Berichten: 2878
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 13:32

ze is heel mooi geworden hoor Lachen:D
ziet er netjes uit en dat halstertje staat der goed hoor Lachen:D
ik vin het zo een mooi paardje

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-04 13:46

Thanks dat halstertje heb ik zelf gemaakt

Mo_I_Rana

Berichten: 7503
Geregistreerd: 09-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 14:38

mooi beestje!
dat roze touwhalstertje is leuk Haha!

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-04 14:49

Vinden jullie ook niet dat ze erg veranderd is?

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 14:52

LEuke fotos !! heel leuk beestje, mooi koppie en leuk touwhalster !! stoer

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-04 15:03

Horsewisper: jij hebt ook een poepy van een shetty zeg wordt vast en zeker een mooi manetje als hij groot is ook leuk om voor een karretje te zetten

kismow

Berichten: 11
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 15:04

pony25 schreef:
Vinden jullie niet dat ze vreselijk glimt Schijnheilig


ja echt wel!

mooi beestje hoor *LOL* Haha!

Feufollet

Berichten: 561
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: bij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 15:15

Ja het duurde even, maar ooit ... Lachen
Dan is ze inderdaad niet groot, ligt er natuurlijk ook een beetje aan hoe lang jij bent. Maar zolang je niet hoeft mee te steppen Knipoog
Toen je haar kocht was ze ook nog aardig overbouwd. Ze staat er daar ook veel onzekerder bij, op die latere foto's kijkt veel trotser rond.

En ik vind het halstertje ook leuk, doet me er aan denken dat ik er voor Kelandra nog eentje moet maken. Maar ik heb alleen saai wit koord liggen, misschien moet ik toch eens op zoek naar kleurtjes, want het staat wel erg leuk zo!

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-04 15:31

Feufollet schreef:
Ja het duurde even, maar ooit ... Lachen
Dan is ze inderdaad niet groot, ligt er natuurlijk ook een beetje aan hoe lang jij bent. Maar zolang je niet hoeft mee te steppen Knipoog
Toen je haar kocht was ze ook nog aardig overbouwd. Ze staat er daar ook veel onzekerder bij, op die latere foto's kijkt veel trotser rond.

En ik vind het halstertje ook leuk, doet me er aan denken dat ik er voor Kelandra nog eentje moet maken. Maar ik heb alleen saai wit koord liggen, misschien moet ik toch eens op zoek naar kleurtjes, want het staat wel erg leuk zo!


Ik hoef gelukkig nog niet mee te steppen ik ben 1.63 met korte pootjes Knipoog
Ik kom als ik met zadel rij net met mijn voeten onder haar buik uit Bloos
Dat overbouwd had ik dus ook gezien en daarom nam ik aan dat ze nog wel iets zou groeien ze is dan ook binnen 1 jaar van 1.35 naar 1.40 gegaan OK dan! maar veel zou ze niet meer in de hoogte gaan
Nu hopen dat ze nog iets breder wordt Schijnheilig
Voor zo'n halster heb je toch al snel 10m touw nodig en die kleurtjes zijn iets van 1,- per meter dus dat loopt aardig op (dat van mij was 1,30 per meter Boos! )

Feufollet

Berichten: 561
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: bij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 16:37

pony25 schreef:
Ik hoef gelukkig nog niet mee te steppen ik ben 1.63 met korte pootjes Knipoog
Ik kom als ik met zadel rij net met mijn voeten onder haar buik uit Bloos

Dat scheelt inderdaad. Ik ben 1.65 met lange benen en een kort bovenlijf (lastig met kleding) dus mijn voeten lijken al snel laag te hangen Lachen

Citaat:
Dat overbouwd had ik dus ook gezien en daarom nam ik aan dat ze nog wel iets zou groeien ze is dan ook binnen 1 jaar van 1.35 naar 1.40 gegaan OK dan! maar veel zou ze niet meer in de hoogte gaan
Nu hopen dat ze nog iets breder wordt Schijnheilig

Onze Isleen is ook nog zo overbouwd, terwijl ze toch al ruim 4 is. Maar de laatste tijd lijkt er weinig aan te veranderen. Misschien blijft ze wel een beetje overbouwd. Tot nu toe trok het altijd snel bij. Ik denk dat zij rond de 1.50 blijft hangen.

Citaat:
Voor zo'n halster heb je toch al snel 10m touw nodig en die kleurtjes zijn iets van 1,- per meter dus dat loopt aardig op (dat van mij was 1,30 per meter Boos! )

Ik weet het. Aan dat witte koord ben ik ook een stuk goedkoper gekomen. Gelukkig, want Joseph heeft niet zo'n klein koppie!
Maar ik vind dat gekleurde toch wel erg leuk. En dan zijn ze makkelijker uit elkaar te houden ook. Nu liggen die van Joseph en Isleen altijd in 1 grote knoop, als dan straks Kelandra er ook eentje heeft wordt het helemaal passen om te achterhalen wat wiens halster is.

en ja, ik weet wel dat je zo ook netjes apart op kunt ruimen maar dat schijnt bij ons nooit te werken in de praktijk

daanboy

Berichten: 1001
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 18:10

wat een leuk paardje is die een cowboy paard of nie hoe oud is die en wat voor soort

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-04 11:13

Nee het is gewoon een welsh-k (welsh-arabier) en ze is net 5 geworden ze kan wel los heel goede rollback's maken en stop's mar ik rij haar verder gewoon klassiek.

Feufollet

Berichten: 561
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: bij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 19:44

En als, naast dressuur nitwit ook western nitwit, vraag ik me nu af wat een rollback is??? Ik had gelijk zo'n visioen met een salto achterover, maar vermoed dat je dat niet bedoelt! Schijnheilig

Mijn grote Joseph kan trouwens ook een western beweging. Ik geloof dat het een spin heet. In volle draf door de achterbenen zakken en met 1 slag 180 graden gedraaid staan om vervolgens net zo vrolijk die kant op door te draven!
Ik ben me toen helemaal lam geschrokken!
Hij kan het alleen niet op commando, er is iets als een plots overstekende eend voor nodig. Knipoog

Buster

Berichten: 4656
Geregistreerd: 10-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 21:53

Ze is inderdaad heel erg veranderd !!!
Zo mooi geworden!
Echt, ik blijf haar een verbetering vinden van haar vader; dat koppie! Geweldig!

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-04 14:04

Een Rollback is wat joseph doet dat omdraaien maar dan moet hij wel 1 been laten staan (het been waaromheen hij draait).

Ik ben ook erg blij met die vier witte voetjes en natuurlijk haar schattige hoofdje