Bit vast pakken tijdens galop

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
olga

Berichten: 1759
Geregistreerd: 28-08-01
Woonplaats: Nederweert

Bit vast pakken tijdens galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-04 17:42

Ik had gisteren mn eerste L1 wedstrijd. Losrijden ging lekker, behalve de rechter galop, zodra ik aansprong pakte ze het bit en ging lopen rennen met haar hoofd in de lucht. Ik durf er op het wedstrijd terrein niet veel aan te doen, omdat ik als de dood ben dat ze er vandoor gaat. Door dit leuke geintje van haar zijn we al 2x samen onderuit gegaan. Ik ben dus ook een beetje bang. Ik durf haar dus niet om te trekken. Het waren dus twee geweldige proeven Boos! . Met lessen doet ze het ook wel eens. Wat is nou de beste manier om dit op te lossen?

NANZA
Berichten: 738
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 18:48

zelf loslaten!

olga

Berichten: 1759
Geregistreerd: 28-08-01
Woonplaats: Nederweert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-04 19:30

Dat betekend dat ik dus ongecontroleerd door de bak scheur! Niet echt de bedoeling!

Li3FM3isj3

Berichten: 91
Geregistreerd: 10-03-04
Woonplaats: koedijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 19:39

Sperriem? zodat ze het bit niet vast kan pakken? Lachen
En anders tsjah... spelen? voordat je in galop gaat.

Najah...
Nog veel succes!
Mandy

sans6

Berichten: 7894
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: Winkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 19:40

vragne en ontspannen, niet blijven hangen, maar ook niet losgooien. Als jij los durft te laten (Dus ontspannen) heeft je paard niets om vast te pakken. Op het moment dat hij dan loslaat, kun je weer wat inwerken met je hand, MAAR NIET STERK WORDEN!
Vergelijk het met een touwtrek-wedstrijd. Als jij loslaat, zal je tegenstander ECHT niet blijven trekken, (dan ligt ie namelijk onderuit), en op dat moment kun JIJ weer winnen. Succes

NANZA
Berichten: 738
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 19:50

olga schreef:
Dat betekend dat ik dus ongecontroleerd door de bak scheur! Niet echt de bedoeling!



Ik heb het idee dat jij de defenitie van zelf loslaten niet helemaal snapt!!! Ik zeg niet ongecontroleerd de teugels losgooien maar zelf in je handen ontspannen en niet constant druk op die teugels hebben!!!! Je moet niet steeds terug willen trekken als jou paard vastpakt!!! Immers het is altijd RUITERS FOUT!!!Misschien is goede les en instructie een optie ???!!!

olga

Berichten: 1759
Geregistreerd: 28-08-01
Woonplaats: Nederweert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-04 19:58

Ik ben terdege bewust dat het een ruiter fout is! Ik snap heel goed wat je bedoeld hoor. Alleen werkt het niet zo heel goed, zeker als je al twee keer onderuit bent gegaan. Ik heb een goede intructrice en om de week les.

NANZA
Berichten: 738
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 20:02

olga schreef:
Ik ben terdege bewust dat het een ruiter fout is! Ik snap heel goed wat je bedoeld hoor. Alleen werkt het niet zo heel goed, zeker als je al twee keer onderuit bent gegaan. Ik heb een goede intructrice en om de week les.



En weet jou instrukteur dan geen oplossing??? Heb zelf veel ervaring met paarden die het bit vastpakken en er is mij altijd geleerd: LOSLATEN!!! Maar wel contact houden in de mond. en het paard van achter naar voor rijden zodat deze naar je hand toe wil komen . . . . .

olga

Berichten: 1759
Geregistreerd: 28-08-01
Woonplaats: Nederweert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-04 20:07

Ik rijd ook volgens dat principe, en thuis in de bak lukt het wel, maar pas na een paar rondjes! Als ik dat in mijn proef doe is mn proef al weer afgelopen Haha! . Het speelt natuurlijk ook mee dat ik gewoon een schijterd ben op het moment dat ze het doet. Maar wat ik dan ook niet snap is dat ze het een kant op doet (niet haar moeilijke kant) en met wijken deed ze het ook.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 20:12

Dan maar een proef verkloot, maar je moet ook tijdens een proef los kunnen laten......... en een probleem op moeten lossen

NANZA
Berichten: 738
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 20:15

ook corrigeren in de ring anders gaat ze met je aan de haal . . . . . . en zoals g&k ook al zegt in de proef moet je ook los kunnen laten, dit is iets wat je waarschijnlijk niet doet, misschien door de zenuwen of omdat je schrik hebt dat ze iets gaat doen. . . . . . Ben er echter van overtuigd dat de fout bij jou ligt en dat je aan jezelf moet werken . . . . . . . . Veel succes en wie weet heeft je instrukteur wel goede oplossingen . . . .