Mijn bijrijdpaard :)

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Pivanti

Berichten: 5107
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Duiven

Mijn bijrijdpaard :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-04 16:52


Up to Date is een toppertje


_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 16:53

leuk paard.
maar het zou wat handiger zijn voor andere als je hem wat verkleint

ze zeggen liefde kent geen haat..maar ze zullen zich vergissen....want als je er niet bent haat ik het om je te missen

Pivanti

Berichten: 5107
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-04 16:55

Ja dat wil ik ook wel doen maar hoe? Ik ben er net achter hoe je foto's hierop zet, maar hoe maak je ze kleiner?

Up to Date is een toppertje


Larish

Berichten: 7417
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 17:19


Pivanti

Berichten: 5107
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-04 18:17

Afbeelding

Ze kijkt niet erg vrolijk Boos!
Ik zal volgende keer wat leukere foto's maken! Knipoog

Up to Date is een toppertje

roos_numan

Berichten: 1201
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 23:27

waarom rijd je op die slof je heb hem bij allebij stark bij de eerste hangen je gewone teugels los en je slof strak terwijl het andersom moet, en bij de tweede zit je hardstikke in zijn mond te trekke zijn mond staat open, en heb bit ligt een kilometer naar achter, vind je dat normaal? als je nou met je benen gaat werken....een hulpteugels is alleen maar luiheid van de ruiter! je kan het prima zonder als jij maar wat harder je best doet, en vooral veel met je benen doet! ( nou weet ik niet of je dat doet maar, aan de foto's te zien doe je dat niet! ) nouwa je moet het zelf weten maarja....................

Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 11:03

roos_numan schreef:
waarom rijd je op die slof je heb hem bij allebij stark bij de eerste hangen je gewone teugels los en je slof strak terwijl het andersom moet, en bij de tweede zit je hardstikke in zijn mond te trekke zijn mond staat open, en heb bit ligt een kilometer naar achter, vind je dat normaal? als je nou met je benen gaat werken....een hulpteugels is alleen maar luiheid van de ruiter! je kan het prima zonder als jij maar wat harder je best doet, en vooral veel met je benen doet! ( nou weet ik niet of je dat doet maar, aan de foto's te zien doe je dat niet! ) nouwa je moet het zelf weten maarja....................



ik vind dat je helemaal gelijk heb!

Yvette90

Berichten: 3764
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 11:09

Hallo je gewone teugel staat ontspannen en die slof is echt veeeeeel te strak.............. Sneu

letziforevr

Berichten: 2553
Geregistreerd: 27-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 11:13

slof lijkt daarbij wel een wervel wind!
als je hem op deze manier gebruikt ,weet je zeker dat je paard problemen krijgt!
maar ja,ieder zijn ding

Pivanti

Berichten: 5107
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-04 17:36

Op die foto's zit die slof inderdaad erg strak ja, dat zie ik nu ook op die foto. Dat is denk ik een moment opname hoor, want ik let er altijd wel op of die niet et strak zit, normaal zit ie losser hoor.
En veel met m'n benen doen is een probleem, ze reageert echt niet goed op je benen en ze is erg langzaam... het gaat al ietje beter, maar ja nog steeds niet zo als het moet hoor...Ze draaft zo langzaam... En ik maar aandrijven en aandrijven maar dat helpt niet veel.. en een tik met de zweep helpt ook niet veel...

Hoe bedoel je dat het bit een kilometer naar achteren ligt?

Up to Date is een toppertje

Pivanti

Berichten: 5107
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-04 17:39

Die eigenaresse reed altijd met slof... ze wil nu ook wel met martingaal gaan rijden... Waarom ze dat doet? voor de zekerheid zei ze...
Maar het paard pakt het bit niet goed... ze is ook heel moeilijk te sturen.. ze wil een ander bit kopen, waarschijnlijk een appelbit..

IK zou ook liever zonder slof rijden hoor, ik vind het maar irri zo'n ding..als ze een ander goed bit heeft, ga ik met die martingaal rijden denk ik...

Up to Date is een toppertje

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 17:41

Dat het bit teveel uit de mond steekt. Het is nu alsof het bit te groot is, maar dit komt door de strakke slof en het getrek van de ruiter.

Als het paard inderdaad M is geweest kan je echt wel zonder slof rijden en voor een foto is dit toch ook niet mooi? Geef toe.

Ze hadden misschien het wel wat aardiger kunnen zeggen, maar als je zo de hele tijd rijd is dit niet prettig voor het paard. Gaat zijn rug vast zetten en dan kan je dus helemaal niks meer dan met slof het in de krul 'trekken'.

Savannah (Z2) :):) & Aldate <3 & Giorado :~ !
http://www.horse4u.nl

Pivanti

Berichten: 5107
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-04 17:47

Ja, ik snap ook niet waarom die eigenaresse met slof rijd hoor, ze zei voor de zekerheid...
Ze had het zeker wel wat aardiger kunnen zeggen ja..
Op de foto zit ie strak, maar ik let er altijd wel op hoor, dat ik 'm niet te strak doet.. het is denk ik wel een moment opname hoor...
Ze loopt met die slof wel meer op de voorhand en met martingaal ook trouwens
Maar ja ik hoop dat als ze een ander bit heeft, dat ze dan makkelijker met sturen is en het bit beter aanneemt (want dat doet ze met dit bit niet)..

Up to Date is een toppertje

Pivanti

Berichten: 5107
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-04 19:19

Ik heb gevraagt waarom ze niet gewoon zonder slof of martingaal rijd. Ik ben benieuwd...

Up to Date is een toppertje

natascha_60

Berichten: 171
Geregistreerd: 31-12-03
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 19:44

ik ben echt tegen een slof vooral als je hem niet normaal kan gebruiken, je kan ook gewoon met een touwtje er aan rijden dattie zijn hoofd niet omhoog gooit ofso, en dan bedoel ik niet dat je hem dan heeel strak en dattie met z'n neus op z'n borst loopt maar gewoon lang en laag.

Pivanti

Berichten: 5107
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-04 19:51

Hoe bedoel je een touwtje eraan?

Up to Date is een toppertje

natascha_60

Berichten: 171
Geregistreerd: 31-12-03
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 19:53

Of de slof vastmaken aan het zadel bij de singelstoten en dan door het bit, tussen z'n benen door en dan aan de singel vastmaken, maar alleen Lang en Laag he want te strak is ook heel slecht.

natascha_60

Berichten: 171
Geregistreerd: 31-12-03
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 19:54

oja, ik bedoel geen strotouwtjes

Pivanti

Berichten: 5107
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-04 19:56

Hoe moet de slof vastmaken aan de singel?

Up to Date is een toppertje

roos_numan

Berichten: 1201
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 15:44

sorry zo bedoelde ik het niet, om het zo over te laten komen maar dat maak je vast met een leren riem onder je zadel en daar zit een zilverklourig ringetje aan en daar maak je die klipjes van je slofteugel aan, moet je maar even vragen bij een paardenwinkel, daar hebben ze het vast wel ( bij mij zat dat bij me slofteugel die ik 100 jaar geleden heb gekocht )

Madelief28

Berichten: 4276
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 16:32

Dat gezeur altijd over die slof! Het is werkelijk waar niet te geloven Boos!..

Ik denk dat de mensen (eigenaars/bijrijder) zelf wel weten hoe dit paard te rijden is, wij als bokkers die uit 1 foto moeten gaan afleiden of het wel of niet goed is om dit paard met slof te rijden, dat is natuurlijk onmogelijk!

En fotoos zijn maar moment opnames..

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Genieten van mijn 2 prachtige dochters! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Pivanti

Berichten: 5107
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-04 19:10

Helemaal mee eens claudia23 Knipoog
Ze rijd met slof omdat ze anders helemaal moeilijk te sturen is, met slof is ze al moeilijk te sturen, laat staan zonder...
Maar ze gaat zaterdag een appelbit kopen, zodat ze beter te sturen is en het bit beter aanneemt (dit bit neemt ze bijna niet aan). Dus ik hoop dat dat bit helpt. Dan ga ik gewoon zonder slof rijden hoor... vind ik wel zo makkelijk...

Up to Date is een toppertje

Pivanti

Berichten: 5107
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-04 19:10

Iemand ervaring met een appelbit? Helpt dat?

Up to Date is een toppertje

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 19:27

Euhm...

Je zegt zelf dat dit paard M heeft gelopen... En nu reageert ze spontaan niet meer op het bit en op het been...

Klinkt alsof die knol zich doodverveelt tijdens het rijden, en gaat lopen dromen. Dat ze niet op je hand reageert, is een teken dat ze niet goed voor je been is, en daarmee vol op haar voorhand loopt, en haar achterhand maar een beetje mee laat sukkelen.

Doordat je met die slof rijdt, wordt haar hoofd in de krul getrokken, krijgt ze niet de kans voorwaarts te worden, te ontspannen, of haar rug goed te gebruiken. En dus reageert ze niet op de teugel.

Je zegt dat ze door die slof nog een soort te sturen is... Ik denk dat er maar 1 ding opzit: geen enkele hulpteugel (martingaal kan geen kwaad, maar ik denk niet dat je hem nodig hebt), en het 'onstuurbare' eruit rijden met je been.
Als ze dan nog steeds niet reageert, geef je haar een tik mee, en als ze daar niet op reageert geef je haar twee harde tikken mee. Eerst voorwaarts lopen, daarna zie je wel of je kan/gaat sturen of niet. Zo niet, dan is het jammer, die hoeken van de bak gaat ze automatisch wel de hoek om, harder/zachter zal nog wel lukken, verder even helemaal niet meer kloten aan die teugel.

Ik heb geen ervaring met een appelbit, maar mijn verhaal hierboven maakt denk ik ook al wel duidelijk dat een ander bit niet de oplossing gaat zijn.

Verder bewonder ik je wel voor je lef, die foto's hier te plaatsen... Als dit momentopnamen zijn, hoef je je absoluut niet te schamen voor het feit dat je met een slof rijdt (hoogstens voor het feit dat ze vol op de voorhand loopt, en niet op je been en hand reageert)... Maar plaats dan geen foto's, of foto's van hoe je 'echt' rijdt...
Want dit is vragen om een discussie over de slof...

You don't need eyes to see, you need vision.
De Jack Meagher methode is dè oplossing voor al je ontspanningsproblemen

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 19:29

claudia23 schreef:
Dat gezeur altijd over die slof! Het is werkelijk waar niet te geloven Boos!..

Ik denk dat de mensen (eigenaars/bijrijder) zelf wel weten hoe dit paard te rijden is, wij als bokkers die uit 1 foto moeten gaan afleiden of het wel of niet goed is om dit paard met slof te rijden, dat is natuurlijk onmogelijk!

En fotoos zijn maar moment opnames..

Helemaal mee eens! Ik vind dat je er niet veel van aan moet trekken hoor Magic1, Als je zelf denkt dat het beter is voor jou en je paard om (nu nog) zo te rijden moet je dat lekker doen! Bij mij is er ook een hele discussie over geweest.

V i d a l & R i e n a & D i a n a & T i a l d a & Y l d a u


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 23 bezoekers