[LO] Problemen met longeren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sansjo
Berichten: 127
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Weert

[LO] Problemen met longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-04 19:31

Hallo allemaal,

Als ik mijn paard op de linkerhand longeer draait hij zich steeds om en loopt hij gewoon zonder te stoppen door op de rechterhand. Op de rechterhand doet hij dit niet. Ik houd de zweep er al goed bij en probeer het te voorkomen. Alleen soms ben ik hem net niet te vlug af en doet hij het weer. Zeer irritant. Heeft iemand hier toevallig een oplossing voor?

Woodstock

Berichten: 965
Geregistreerd: 09-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 21:48

Misschien kun je hem met z'n tweeen longeren, een de longe en een de zweep. Dan ben je er sneller bij en hoef je niet twee dingen tegelijk te doen. Het is wel belangrijk dat je consequent bent en dit omdraaien dus ook bestraft. Zorg wel dat je zeker weet dat je niet te ver voor hem staat, waar hij dus door gaat omdraaien, maar aangezien hij dit rechtsom niet doet zal dit wel niet het geval zijn. Ik zou wel opletten dat hij niet een zoolzweer heeft ofzo, want dat hebben wij ook gehad met een paard, maar die liep helemaal niet kreupel ofzo, maar was wel superstug! Later bleek het dus een zoolzweer geweest te zijn.

jojohorse
Berichten: 227
Geregistreerd: 14-01-04
Woonplaats: omgeving groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 15:56

hoi hoi
ik ken het verhaal ook, mijn paard doet precies het zelfde.ik blijf gewoon cecequent en beloon hem ook als hij het wel goed doet , maar zo dra hij om draait dan laat ik hem duidelijk merken dat dat niet mag.en dan gewoon door gaan met hem duidelijk te laten weten dat hij weer op die andere hand moet lopen.
bij mij werkt het wel. maar je moet gewoon proberen om de baas te blijven en. duidelijk blijven..

groetjes jojohorse

Hertogin

Berichten: 54
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 19:17

Ik heb dat ook gehad met mijn verzorgpaard ik deed haar eerst dan op de hand die ze niet leuk vond want dan draaide ze niet om! ik weet niet of je paard ook in draf omdraait???
maar als ze heel vervelend was draafde ik gelijk aan en dan deed ze het niet! en je moet je zweep er goed bijhouden!! als ze dan toch omdraaide haalde ik haar naar binnen draaide haar om en liet haar hard galloperen en liet merken dat dat niet mocht, nu weet ze het al als ik alleen zeg heeey pas op he!! maar ze doet het nu niet meer tenzij ik echt niet op sta te letten of als iemand haar longeert die haar normaal niet longeert dan is ze nog steeds vervelend maar dat houd je dat is gewoon uitproberen!