NRPS-hengst Casper

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Careano

Berichten: 5414
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Wales

NRPS-hengst Casper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-04 18:40

Mijn pony stamt af van de NRPS- hengst Casper heeft iemand informatie of foto's van hem???

alvast bedankt!

Tessa


antano

Berichten: 357
Geregistreerd: 10-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 23:36

Dat is ook de vader van mijn pony .
De pony loopt op een manege in Heumen en een foto van casper heb ik niet maar heb je het al op google geprobeert ?
gr elise

robbie
Berichten: 293
Geregistreerd: 12-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 13:47

Als je even op www.nrps.nl kijkt dan denk ik dat je daar wel wat informatie over deze hengst kunt vinden!

Ronja

Berichten: 2142
Geregistreerd: 27-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 14:22

Op www.arnd.nl kun je foto's van hem vinden bij de zoekfunctie. De site werkt op het moment bij mij echter erg langzaam. Maar dat kan aan mijn pc liggen.

Hoe ziet je pony eruit? Want de nakomelingen van Casper die ik tot nu toe op foto's heb gezien, vind ik allemaal nogal op elkaar lijken. Dat koffievos-achtige, smal blesje, felle uitstraling. Er zullen er heus wel zijn die er anders uitzien hoor, maar dit viel me echt op.

Ik heb hier onderzoek naar gedaan, omdat de afstamming van mijn pony onbekend is, terwijl ze wel een brandmerk van het NRPS heeft. De handelaar waar we haar kochten, vertelde ons dat ze Miss Casper heeft geheten. Dit vond ik een beetje een vreemde naam, en dus ging ik eens zoeken of er misschien een NRPS-hengst is die Casper heet (je weet maar nooit, misschien is ze wel vernoemd oid) En jawel, die bestond dus. Het grappige is dat mijn pony precies in het rijtje nakomelingen past; koffievosje met iets donkerdere manen, smal blesje, arabische uitstraling. Compleet met aalstreep Haha! Het kan natuurlijk allemaal toeval zijn, want zoveel paarden lijken op elkaar, maar de gelijkenis was af en toe gewoon beangstigend. Helaas is mijn pony te oud om een dochter van Casper te zijn (ze is als het goed is van '86, en Casper van '85 dacht ik?) maar het blijft een vreemd verhaal.

Nog wat info van de NRPS-site:
Casper
preferent - fokklasse 1
NPA 910003*87 Stb; pref B.
v. Conquistador
geb. 16-04-1987
stm. 1.46 m., kleur vos
In 2003 goedgekeurd voor 3 jaar t/m 2005.
Percentage Arabisch bloed: 62,50%.
Verrichtingsonderzoek 1991: voldoende
Eigen prestatie: Z-springen
Afstammelingenonderzoek in 1994 positief afgerond

Hij is dus van '87 Haha!

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 20:33

Wij hebben een aantal Caspers gehad, stuk voor stuk prachtige pony's. Goed van karakter, eerlijk en ze kunnen super springen! Vorige week is er nog een naar Friesland verkocht. Dat was inderdaad zón koffievos als Ronja beschrijft.

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)


Careano

Berichten: 5414
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Wales

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-04 15:41

Thanx voor jullie reacties! Ik ken Casper alleen van PAVO voerzakken. Zijn hoofd stond daarop. Mijn pony is een vosje, heeft een kolletje en een snebje en kan goed springen (tenminste als ze dat wil!) Ze is goed in dressuur maar ze is jammer genoeg wel overbouwd...

    Emily Nevita L2 + 2 <3
      Lief, jij blijft jouw leven lang bij mij!

Careano

Berichten: 5414
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Wales

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-04 15:47

Hier is Abigail, mijn pony:
Dit is haar hoofd:
Afbeelding
En dit hoe ze dressuurt:
Afbeelding

Lijkt ze op jullie pony's die ook afstammen van Casper?

Careano

Berichten: 5414
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Wales

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-04 15:50

Die laatste foto vna haar hoofd is oud hoor ze is nu een stuk donkerder maar geen koffievosje. Ze heeft wel zoals Ronja zegt donkerdere manen als haar lijf een een lichte aalstreep.

    Emily Nevita L2 + 2 <3
      Lief, jij blijft jouw leven lang bij mij!

Ronja

Berichten: 2142
Geregistreerd: 27-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 21:11

Mijn pony is wel wat lichter dan die hierboven. De manen zijn weer wat donkerder.
Ze kan ook erg goed springen, heeft enorm veel werklust, en ook zij is overbouwd.

Mareska

Berichten: 7923
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 15:12

Dit is al de derde keer dat ik hier een bericht neer wil zetten, want die link van Ronja zorgt ervoor dat ie vastloopt Haha! maar ik MOET die foto's zien, omdat ik erg geinterresseerd ben in Casper, Vitano, Idzard en El Beauty..

Maar goed, ik heb gehoord van de baas van m'n verzorgpony's dat Casper naar Nistelrode gaat of al is. Hij had het van van Mierlo zelf gehoord, omdat die man eerst altijd langskwam met z'n hengsten om bij ons te dekken (we hebben nakomelingen van Idzard, El Beauty, Vitano, en dit jaar zou er eik ook een van Casper komen, maar helaas, de pony was niet drachtig geworden..)

Ik heb wel het hengsteboekje van een paar jaar terug, en daar staat casper ook in, maar onze scanner is dood, dus aan foto's kan ik je verder ook niet helpen.

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 20:29

Ik rijd een Casper x El Beauty hij heet Celvin en is van een vriendin (Celvin op bokt Haha! ) Foto's staan in haar (en mijn) profiel...

Luna *21/06/2018 zadelmak
Donovan *01/07/2009 - ꝉ 23/06/2021(paarden) M2+10 (pony's) L2+11 kringkampioen 2018 klasse B, kringkampioen 2019 Klasse L1, reserve regiokampioen 2019 Klasse L1
Zorro *26/06/1990 - ꝉ 29-12-2014

Careano

Berichten: 5414
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Wales

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-04 21:34

Nog bedankt voor jullie reacties he!

    Emily Nevita L2 + 2 <3
      Lief, jij blijft jouw leven lang bij mij!

xPenny
Berichten: 1715
Geregistreerd: 11-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 13:40

Mijn pony stamt ook af van Casper! :)
Heeft alleen een héél andere kleur, maar kwa hoofd/bouw ziet hij hetzelfde uit!
Ookal is mijne 3, hij moet natuurlijk nog helemaal uitbreiden.

http://www.syndicatlinaro.com/casperFR.php

Deze? :P

petraaken

Berichten: 44201
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: NRPS-hengst Casper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 11:03

Slotje. Topic is 5 jaar oud.


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: corinadrenth, memerel en 62 bezoekers