Wat is dit paard waard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Wat is dit paard waard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-04 00:08

Hij is een hengst, 4 jaar oud. Kleur: schimmel, hoogte +/- 1.70.
KWPN papier. v. Manhattan, mv. Pion, mmv. Wolfgang
Nu B-klaar, springt los 1.30 (hoger zijn we niet gegaan) onder de man nu 60 cm. gesprongen, maar kan zeker meer.

Deze vraag is gewoon uit nieuwsgierigheid.

Hier een aantal foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 09:06

4500,- (denk ik zo ongeveer)

wat apart die stippen, lijk wel een snowflake appaloosa!

Babbelkous

Berichten: 2620
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Prov. Antwerpen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 19:03

2500€ à 3000€ gemakkelijk denk ik toch wel

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 19:43

Als ik me goed herinner reed je dit paard bij, maar nam de eigenaar het weer over omdat het paardje nog wel eens heftig wilde zijn, klopt dat?
Dat moet je denk ik ook wel in de prijs meenemen.

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 21:10

is een hengst.. alstie heftig is dan ruin je hem toch? dan zal dat wel minder worden lijkt me.. lijkt me een onwijs gaaf beesie..
een stalgenoot heeft voor een 3 jarige 7500 neergeteld en een ander heeft voor een 3,5 jarige 8000 neergeteld en die kenden alleen de basis, hadden wel eengoed papier.

nou heb ik niet zoveel verstand van hengsten enzo hoor.. maar als er een wolfgang inzit dan is dat leuk bloed..

denk dat je er wel 5000 minstens voor kan vragen, het is nog een hengst dus hij zou als hij goedgekeurd werd als dekhengst nog wat kunnen doen ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 21:33

IK BEN VERLIEFD OP DAT PAARDJE VAN JE!! maar ik heb een pony en daar ben ik gelukkig mee hoor!! maar Wolfgang... SUPER gewoon.. je kan dr best wat voor vragen denk ik iets van €5500 ofzoiets!! succes dr mee!!

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-04 00:19

patos schreef:
Als ik me goed herinner reed je dit paard bij, maar nam de eigenaar het weer over omdat het paardje nog wel eens heftig wilde zijn, klopt dat?
Dat moet je denk ik ook wel in de prijs meenemen.


Klopt niet helemaal. Dit paardje heeft karakter. Hij is af en toe flink heet en ik heb het lef niet om hem eens flink aan te pakken, de eigenaar wel. Daarom heeft zij het overgenomen. Ligt meer aan mij dan aan het paard. Dat hete is goed om te zetten in werk. Het is een heel snel lerend paard, heel werkwillig. En zeker de capaciteiten om verder te komen.

Issy
Berichten: 2442
Geregistreerd: 17-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 09:01

jammer dat deze niet met keuringen of hengstenverrichting heeft meegedaan, hij heeft er goede papieren voor. Doordat hij hier niet aan heeft meegdaan is hij mooi voor de koper maar heeft geen waarde voor de fok, dus dan wordt een hengst meer als last gezien, ik denk dat je rond de 3800,- a 4000,- uitkomt, mits hij op stal braaf is, en goed te rijden valt. dat is vanaf de foto, kan zijn dat hij toch niet goed beweegt, op laatste foto loopt hij wel erg op de voorhand.

Lotje85

Berichten: 1013
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Domburg <---> Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 13:10

Het is inderdaad zo dat hengsten die niet met keuringen of hengstencompetities mee hebben gedaan veel minder waard zijn. Voor de fok stelt hij namelijk niet erg veel voor. Hij heeft wel een prima afstamming met flink wat springbloed en daar zijn mensen altijd wel in geïnteresseerd. Als je hem zou castreren en nog wat beter door zou rijden (hij loopt erg op de voorhand) zou hij zeker tussen de €5000 en €6000 waard zijn. Daar komt wel bij dat hij een fijn karakter en goede manieren zou moeten hebben. Voor een hengst (of een ruin die erg lang hengst is geweest) is dat uiteraard erg belangrijk.

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 13:12

Ik vind het jammer dat hij voor een hengst zo ontzettend smal gebouwd is, maar hij heeft wel een goede afstamming, alleen daar al voor kun je zeker 6000 vragen. Maar wat lotje85 zegt, sluit ik me bij aan.

LorMir

Berichten: 350
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Noord-Holland-Noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 14:26

4000 moet zeker haalbaar zijn Lachen
Apart dier trouwens met die stippen

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-04 16:38

O, vergeten te melden. Op de veulenkeuring had hij eerste premie. Op de 2-jarige keuring is hij afgekeurd omdat hij nog niet volgroeid genoeg was, met advies dit jaar terug te komen.

Zijn karakter is super. Heel knuffelig, op mensen gericht.
Staat op stal naast een merrie en een ruin en dat gaat goed. Op de wei alleen en dat gaat ook goed.
Als hij een vreemd paard ziet blaast hij zich wel op, maar is goed in de hand te houden. Hij is absoluut niet makkelijk, maar niet gemeen.

caranthir
Berichten: 722
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 23:02

Ik denk dat je er minstens 6000 euro voor kunt krijgen. 1e premie is wel goed. spring x dressuur zal voor veel ruiters best een leuke all-rounder kunnen zijn. Hij is wat iel, ja, maar wie weet wat een spieren erbij kunnen komen. Komt nog bij dat de kleur veel mensen zal aanspreken.

TopLadyI

Berichten: 6198
Geregistreerd: 15-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 09:30

6000 Euro .

Jaziah
Berichten: 181
Geregistreerd: 02-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 18:29

nou heb ik niet zoveel verstand van hengsten enzo hoor.. maar als er een wolfgang inzit dan is dat leuk bloed..

denk dat je er wel 5000 minstens voor kan vragen, het is nog een hengst dus hij zou als hij goedgekeurd werd als dekhengst nog wat kunnen doen ook.


Vergis je niet dat bij het goedkeuren van een hengst meer nodig is dan het alleen voorbrengen op een keuring en klaar is kees!!
Naast de papieren en de nodige kwaliteiten moet je uiteraard ook beschikken over de financiele middelen, daarbij is een goedgekeurde hengst onderworpen aan strenge eisen, welke maar voor een enkele is weggelegd!!