Even voorstellen: boktpoes 2004!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Even voorstellen: boktpoes 2004!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-04 19:57

Een paar weken terug plaatste Desiree een oproep:
[AM] Noodoproep voor kattenliefhebbers

Omdat ik eigenlijk al heel lang een huisdier wil (buiten mijn goudvissen Haha!), heb ik het thuis in de groep gegooid. De beschrijving van de kat stond ons wel aan (rustig, lief en verplichte binnenkat), dus na wat overleg hebben we een afspraak gemaakt bij de kliniek waar ze zat en zijn vorige week woensdag gaan kijken.

Ze zat in een ren en reageerde nauwelijks op wat er om haar heen gebeurde. Lag maar te slapen. Het verhaal achter haar bleek ietsje anders te zijn: ze is in Eindhoven door iemand gevonden, die de dierenambulance gebeld had. Ze was zwaar ondervoed, uitgedroogd, zat onder de vlooien, haar ogen zaten dicht van de ontstekingen, wondjes rond de bek.... Ze is bij deze kliniek gebracht, waar ze haar hebben opgelapt en bleek dat ze nierproblemen had. Of ze dat altijd al had, of dat ze dat tijdens haar zwerven en ziekte heeft opgelopen, is niet duidelijk. Waarschijnlijk is ze al ouder dan tien, maar ook dat was niet met zekerheid te zeggen.

Na een kop koffie en een gesprekje met de dierenarts hebben we besloten haar mee te nemen. We waren volslagen vreemd voor haar, maar ondanks dat die vreemden helemaal in haar hok zaten en haar aanhaalden, blies of sloeg ze niet en liet alles maar over zich heen komen. Dus qua karakter zit het wel goed... Lachen Ook onderweg heeft ze eigenlijk de hele tijd geslapen. Ik had eerlijk gezegd een uur lang onafgebroken gebrul verwacht Haha!

Dit is ze:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De eerste twee dagen wilde ze ab-so-luut de reisbox niet uitkomen, behalve om te drinken. Op de derde dag hebben we (heel gemeen) de bovenste helft van de box afgehaald. Daarna heb ik er een uur bijgezeten en haar aangehaald. Dat vond ze echt geweldig! Die nacht kon ze ook in de kamer en heeft ze zelf een veilig plekje uitgezocht: helemaal in de hoek, onder de gordijnen... (die dus nu helemaal onder het kattenhaar zitten, want ze is echt vreselijk in de rui Haha!). Daar hebben we een dichte (slaap)mand neergezet, met het dekentje dat ze van de kliniek had meegekregen. Sindsdien slaapt ze daar. We kunnen haar rustig een half uur aanhalen terwijl ze in haar mandje ligt, maar ze zal er echt geen 1 poot uitzetten voor aandacht.... Haha!

Ze woont nu een week bij ons en gisteravond heeft ze al de hele avond door de kamer gescharreld (dapper! Cool ). Soms staat ze midden in de kamer en brult ze van achter uit haar keel ( het is echt geen miauwen meer! Haha!). Geen idee waarom. Ze deed het gisteravond een half uur nadat wij naar bed waren gegaan en vanmorgen rond zes uur weer Verward
Overdag slaapt ze veel en pas 's avonds wordt ze aktief. De kattenbak gebruikt ze netjes, alleen nog zonder deurtje, want die snapt ze nog niet Haha!

Ik hoop dat ze nu snel helemaal uit haar schulp komt en dat ze wat vrijer wordt. Van mij mag ze rustig op schoot, maar voorlopig zul je haar daarvoor met 4 man moeten vangen... Haha!


Tallie1979
Berichten: 22726
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 19:59

Het is net mijn Sien!! Bloos! Werkelijk waar Lachen

Bijna dezelfde aftekeningen en dezelfde blik in de ogen Lovers

Wat een leukerd Tong uitsteken

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 20:00

Wat super dat ze een fijn plekje heeft bij jou!! Ontzettend leuk dier zeg!!

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

corinec
Berichten: 1098
Geregistreerd: 15-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 20:02

Nou denk dat je veel geduld moet hebben. Is natuurlijk veel gebeurd maar als je er maar tijd in steekt. Ik vind het geweldig dat jullie deze kat hebben opgevangen. Op het plaatje hiernaast is onze kat.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 20:12

Wat super zeg dat jullie haar in huis hebben genomen OK dan! Veel plezier met haar Lovers

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 20:19

Hey wat goed zeg voor dat beestje dat die bij jullie terecht is gekomen!
Ah joh, die gaat vast wennen. Mijn zus is pas verhuisd en één van haar katten zit nog steeds, na ruim een week, het liefst onder de bank of tussen de muur en het gasfornuis, maar die begint ook wat te wandelen.
Komt helemaal goed, hoe heet ze?

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 20:24

Ach wat een liefie mijn kat heeft de eerste maand zich als een bange kwezel gedragen en pas na een half jaar kwam ze pas los wat kroelen betreft.
nu is het een lieve knuf

Als tranen een trap konden bouwen en herinneringen een brug.
Dan klommen we de hemel in en brachten we jullie gezond mee terug.

Whisper en Shadow Together forever

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 20:38

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst... heel goed dat jullie voor deze kat hebben gekozen. Krijgt ze tenminste nog een eerlijke kans.. pet af.....

** Als je de beste zitplaats in huis wilt, zul je de kat moeten verplaatsen **
** Pas heeft iemand mij een schattig katje gegeven.... en het katje is van mening dat iemand mij aan hem heeft gegeven **

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-04 20:41

Cody schreef:
Hey wat goed zeg voor dat beestje dat die bij jullie terecht is gekomen!
Ah joh, die gaat vast wennen. Mijn zus is pas verhuisd en één van haar katten zit nog steeds, na ruim een week, het liefst onder de bank of tussen de muur en het gasfornuis, maar die begint ook wat te wandelen.
Komt helemaal goed, hoe heet ze?

Gelukkig, dat geeft hoop.... Haha!
Ze heeft nog geen naam. Toen ze voor het eerst haar mond open deed, klonk ze net als Dorey, die "walvis'" probeert te praten. Dus Dorey vond ik wel leuk. Ik wacht nog even af wat haar karakter is, misschien bedenk ik nog wel wat anders. Voorlopig heet ze (heel origineel) "Poekie" Haha!

(net trouwens een doorbraak beleefd: ik had kattensnoepjes (jawel, die bestaan ook voor katten met nierproblemen ) en ik had er twee bij me, toen ik bij haar mandje ging zitten. Eentje in het mandje gevoerd en de tweede mocht ze bij mij (buiten het mandje dus) gaan halen. Na een paar minuten besloot ze dat het "gevaar" toch ondergeschikt was aan het genot van het snoepje... Haha! en zat ze zowat op schoot. Morgen gaan we weer verder. Niks overhaasten...

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 20:43

he toppie joh wat een scheet , beetje geduld doet wonderen komt vast wel goed met der

zou iedereen die een kat wil moeten doen (heb je enig idee hoeveel katten er in t asiel zitten ??? )

zakelijke mail nickyskeet@gmail.com -- http://www.nickyskeet.nl
pbs worden niet beantwoord

GEZOCHT westdorpe- verzorger/bijrijder
of te koop/ruil (tegen 1 / 2 span shet wagen) aangeboden E (ca.153cm) pony
reacties aub per mail keetelaar@gmail.com

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 20:49

Wat een poepie!
Mijn kat is aan komen lopen.
Hij was eerst heel erg ziek, het is 3 weken lang kantje boord geweest met hem.
Daarna begon hij langzaam op te knappen, maar kwamen er ook een heleboel gedragsproblemen naar boven.
Hij is blijkbaar mishandeld door zijn vorige eigenaar, omdat hij vreselijk angstig en wantrouwend was, en daardoor ook heel moeilijk was en heel vals kon reageren.
Maar ik heb het niet opgegeven, en nu, ruim een jaar later, heb ik een schat van een kat en een suprlief en gezellig huisdier.
Neem er dus flink de tijd voor, dan komt het vanzelf goed!

Jaike, wat ben je toch een topper!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 21:21

Wat fijn dat dit mooie poezenbeest een plekje heeft gevonden bij jullie. Met geduld kom je er wel, al zal het even duren denk ik. Ze heeft ook een hoop meegemaakt...
Dat 'brul' geluid ken ik. Padoek maakt het af en toe, en volgens mij betekend het bij hem "Ik wil IETS, maar ik weet niet WAT!" Clown

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 22:41

Echt geweldig dat jullie voor deze kat hebben gekozen. Er zijn niet veel mensen die een oudere kat met nierproblemen nog een kans willen geven. Echt geweldig!!!

:D

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131844
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 22:53

Wat fijn dat ze zo'n goed tehuis gevonden heeft !
Het is echt een leuk dier om te zien.
En met wat geduld komt het vast allemaal wel goed en zal ze wel wat vrijer worden.
Heel veel plezier met elkaar !

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 23:14

Dat gaat vast helemaal goed komen. Lukkie heeft ook nierproblemen en hij heeft speciaal voer. Dat gaat prima. Gewoon goed in de gaten houden als hij wel blijft plassen.

En Lukkie is ook heel angstig. Hij ligt regelmatig onder de bank. Agut.. Ik laat hem maar.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 23:53

Leuk zeg!
Goede actie. Scheet van een beest om te zien zeg.

Paradise

Berichten: 1936
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 00:05

Wat geweldig dat je "poekie Tong uitsteken " een kans hebt gegeven
Ik hoop voor je dat ze over een tijdje lekker op je schoot ligt te knorren Haha!

Groetjes

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 06:29

zielig he als die beestjes zo van slag zijn.............hopelijk gaat het met de dag iets makkelijker voor d'r !!!!!!!!!! Geef d'r maar een dikke knuffel van me !!

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 06:43

Hart voor dieren he! Ik wou dat er meerdere mensen zo waren!
Leuk beestje en fijn dat jullie haar nog een kans hebben gegeven

Dat ze oud en gelukkig bij jullie mag worden!

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 10:19

ArwenLune schreef:
Wat fijn dat dit mooie poezenbeest een plekje heeft gevonden bij jullie. Met geduld kom je er wel, al zal het even duren denk ik. Ze heeft ook een hoop meegemaakt...
Dat 'brul' geluid ken ik. Padoek maakt het af en toe, en volgens mij betekend het bij hem "Ik wil IETS, maar ik weet niet WAT!" Clown


Dat ken ik, mijn kater doet dat ook Haha! "Mreeeeeeeeeuuuuuuwww" "Senna wat is er dan?" "MREEEEEEEEUUUUUUUUUUUUUWWW" Ik ben er tot op de dag van vandaag niet achter wattie daar nou mee wil zeggen!!

Super dat jullie deze poes een nieuwe kans hebben gegeven, de title 'Bokt-poes van het jaar 2004' is verdiend!!

[UK][SONG] Witness Kom je even luisteren? :)ddd


Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 11:03

leuk!
en met een beetje geduld en vertrouwen, komt ie vanzelf wel bij je op schoot zitten. Veel plezier met de bokt poes van het jaar 2004 Haha!

'Wil je me alsjeblieft vertellen welke kant ik op moet vanaf hier?'
'Dat ligt er aan waar jij naar toe moet,' zei de kat.
'Dat kan mij niets schelen,' zei Alice.
'Dan doet het er niet toe welke kant je opgaat' zei de kat.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie